ورزشی

دلایل «نوسان»تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها/شکست‌ها شیرین می‌شوند؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین ، المپیک ، جام جهانی ، جام جهانی و لیگ ملت ها معتبرترین مسابقات والیبال جهان هستند. اولین اولویت تیم قدرتمند جهان والیبال ابتدا مسابقات المپیک و سپس مسابقات قهرمانی جهان است. هر دو رویداد هر چهار سال یکبار برگزار می شود و کشورهای مشهور جهان در والیبال تمام برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های خود را طی چهار سال برنامه ریزی می کنند.

لیگ ملت ها در آخرین اولویت قرار دارد
مسابقات لیگ ملت ها شبیه مسابقات لیگ جهانی است که در سال 2018 با قالبی جدید برگزار شد. رقابت شدید و فرسایش ، که در واقع زمینه خوبی برای آماده سازی جلسات است. تیم ملی والیبال ایران قبل از شروع رقابت های لیگ ملت ها در رده هشتم رنکینگ جهانی قرار داشت و اکنون سطح به روز شده است و می توان در پایان مسابقات به آن اشاره کرد.

نادیده گرفتن جمعیت فدرال
در واقع ، لیگ ملت ها محلی برای آماده سازی بازیکنان و تیم ها ، به ویژه تیم ملی والیبال ایران است. در دو سال گذشته تیم ملی تنها ماند و حتی پس از فسخ قرارداد او با ایگور کولاکووی ، تکلیف مربی تیم ملی مشخص نبود. در روزهایی که رقبا مسابقات تدارکاتی را برگزار می کردند ، هنوز وظایف مربی تیم ملی مشخص نبود. علی رغم فشار رسانه ای و انتقاد کارشناسان از اهمیت المپیک ، اعضای فدراسیون با آرامش روز تیم ملی را برای گرفتن سرمربیگری دو ماه قبل از لیگ ملت ها از دست دادند.

فکر “الکنو” برای پیوستن به المپیک
ولادیمیر آلکنو ، مربی معروف والیبال که طلای و برنز المپیک را در کارنامه خود دارد ، با هدایت تیم ملی با حضور در چهارمین دوره بازی های المپیک متوالی پذیرفته شد. برخلاف ادعای رئیس جمهور فدرال که ادعا می کرد الکنو قول قهرمانی در سکوهای المپیک را داده بود ، اما او ادعای داور را رد کرد و گفت که قول قهرمانی در سکو کار کلاهبرداران است!

الکنو در اولین کنفرانس مطبوعاتی در ایران اعلام کرد: یکی از نقاط قوت ایران سرعت بازیکنان است. ضعف تیم ملی فیزیک بازیکنان است ، ما لهستان ، روسیه و حتی ایالات متحده نیستیم. هنوز این شانس را داشتیم که در روز مسابقه وضعیت خوبی داشته باشیم و با بهترین کیفیت وارد زمین شویم. ما همچنین در مقابل سرویس عالی برخی تیم ها ضعف داریم و همچنین باید این ضعف را برطرف کنیم. ما در پذیرش مشکل داریم که این نیز یکی از نقاط ضعف بزرگ تیم ملی ایران است. ما باید بتوانیم بر این ضعف نیز غلبه کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره پیوستن به تیم ملل با تیمی جوان و باتجربه گفت: خوشحالم که فدراسیون تصمیم گرفته است بازی های المپیک هدف اصلی ما باشد و لیگ ملت ها را به عنوان یک رویداد آماده خواهیم کرد. ” در لیگ ملت ها به جوانان این فرصت را می دهیم تا در بازی های بزرگ شرکت کنند. امیدوارم با این روند بتوانیم بازیکنان بزرگی را در آینده به جامعه والیبال ایران معرفی کنیم.

آیا دلیل تیم ملی والیبال است

ترکیب مربی تحت فشار
قبل از بازی با آلمان ، آلکنو با تیم های مختلفی بازی کرد و سپس با اصرار بر حضور چندین بازیکن ، صدای منتقدان و مردم را بلند کرد. ظاهراً الکنو به ترکیب اصلی رسیده و سعی دارد بازیکنانی را که می خواهد در شرایط دشوار به المپیک بپیوندد آزمایش کند ، زیرا هر بازی و هر ست المپیک نبرد مرگ است و بازیکنان باید از نظر روحی ، جسمی و روحی برای تیم در بالاترین حد خود باشند. تصمیم بگیرید المپیک دیگر جای آزمون و خطا نیست و سرمربی تیم ملی با توجه به گفته های وی در یک کنفرانس مطبوعاتی تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف بلندپروازانه تیم ملی والیبال ایران در المپیک انجام خواهد داد.

ترک به دلیل عدم برنامه ریزی تیم ملی
اما بین تلاش مربیان تیم ملی و بازیکنان ، کسانی بودند که شکست را تحمل نمی کردند. در حالی که تیم ملی والیبال فاقد برنامه ریزی خوب و طولانی مدت است ، تیم ملی باتجربه و جوان تحت فشار است تا خود را برای یک رویداد مهم المپیک آماده کند.

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل استرالیا تنها نتیجه عجیب در روز دهم لیگ ملت ها نبود. تیم ملی هلند که در زمان نوشتن این مقاله با 167 امتیاز در رده هجدهم جهان قرار دارد ، تیم بزرگ فرانسه را 3 بر 2 شکست داد. فرانسه با 301 امتیاز در رده پنجم جهان قرار دارد.

در دو سال گذشته تیم ملی ایران بدون برگزاری حتی یک مسابقه تمرینی وارد لیگ ملت ها شده است و انتظارات زیاد فشار روانی زیادی را به تیم وارد کرده است. استرالیا نباخت و راحتتر مقابل ایران بازی کرد.

خطر تجزیه تیم ملی
مرتضی شیاری ، قبل از شروع مسابقات مربی تیم ملی والیبال ایالات متحده است وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با تأکید بر اینکه امیدهای زیاد می تواند برای والیبال ایران حاشیه ساز شود ، گفت: “ایران حساس ترین سال والیبال است. آلکنو مربی شناخته شده و بزرگی در دنیای والیبال است. من این را گفته ام او نمی توانست چیز خاصی به بازیکنان ایرانی ، به خصوص بازیکنان باتجربه که بسته کاملی از اطلاعات والیبال بودند و از قبل می دانستند چه چیزهایی لازم است ، ارائه دهد. تنها سهم الکنو در والیبال ایران مدیریت و برنامه ریزی است که می تواند به والیبال ایران کمک کند. همچنین از نظر انضباطی البته ممکن است نظم و انضباط در خلاف جهت تیم ایران واکنش نشان دهد و اگر شرایط خوب پیش نرود ، این مشکل باعث فروپاشی تیم ملی می شود و مشکلات زیادی را در تیم.

فدراسیون والیبال امیدها را افزایش می دهد
مرتضی شیاری مربی تیم ملی والیبال آمریکا با ابراز امیدواری از تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: “امیدوارم تیم ایران بتواند نتایج خوبی در لیگ ملت ها و المپیک کسب کند. انتظارات از تیم ملی بیشتر شده و این امیدها توسط مسئولان فدراسیون والیبال ایران ایجاد می شود. “امیدوارم که این کار را نکنند. اگر نتایج مطلوب حاصل نشود ، پس از لیگ ملت ها و بازی های المپیک ، حاشیه های زیادی برای والیبال ایران ایجاد می شود. با توجه به حضور آلکنو در تیم ملی ، حاشیه ها بسیار بیشتر خواهد شد. امیدوارم این اتفاق نیفتد و ایران نتایج خوبی کسب کند بنابراین هیچ حاشیه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای والیبال ایران در آینده ، تیم های ملی می توانند به راحتی در سکوهای جهانی و المپیک قرار بگیرند ، نه اینکه به هر قیمتی برای حفظ نمایش در بزنند ؛ این درست نیست و هیچ تیمی در هیچ جای دنیا چنین کاری نمی کند. در واقع آنها با طراحی اهداف مشخصی را بر اساس برنامه برای دستیابی به اهداف خود آماده می كنند.

شیاری گفت: “من همیشه از داور می خواهم که به عنوان یک مدیر توانمند و باهوش ، اگر به دنبال حضور ایران در جهان و سکوی المپیک است ، باید از متخصصان بیشتری در والیبال ایران و شاخه های اصلی استفاده کند تا دانش کسب کند و از تخصص آنها برای مدت طولانی استفاده کند برنامه ریزی کوتاه مدت. متأسفانه در حال حاضر بازیکنان والیبال زیادی در فدراسیون حضور دارند. از نظر شخصیتی بسیار خوب هستند ، اما نکته مهم این است که حتی اگر از تمام توانایی های خود استفاده کنند ، بیش از 50٪ نمی توانند به والیبال ایران کمک کنند. برای دستیابی به نتایج صحیح همیشه به متخصصان نیاز است.

آیا دلیل تیم ملی والیبال است

جامعه ملل محل آزمون و خطا است
ناصر شهنازی همچنین کارشناس والیبال ایران است پس از شکست برابر تیم ملی استرالیا وی گفت: “من به عنوان یک عضو و شخصی که سالها در والیبال فعالیت داشته ام ، نظر الکانو را پذیرفته ام مبنی بر اینکه لیگ ملت ها محل آزمون و خطا است و حساسیت ما باید در زمین المپیک باشد.” در حقیقت ، ما لیگ ملت ها را فدای المپیک کردیم تا روشنگری انجام شود و بازیکنان بتوانند به شرایط ایده آل برسند. بازیکنی مانند بردیا سعادت نشان می دهد که در آینده می توانیم به او اعتماد کنیم. بگذارید تیم ملی به راه خود ادامه دهد و به تیم ملی برای رسیدن به شرایط ایده آل کمک کند. اما همه ما نسبت به نتایج تیم ملی در المپیک حساس خواهیم بود.

وی تاکید کرد: همانطور که یک مربی برای شناخت و رسیدن به ترکیب اصلی تلاش می کند ، مطمئناً روی بازیکنانی که مد نظر دارد آزمایش و خطای زیادی انجام می دهد. والیبال ایران مدیون بازیکنانی است که اوقات خوبی را برای آن صرف کرده اند. بازیکن آماده نشده آماده رفتن نخواهد بود و باید در موقعیت رقابتی باشد. الکنو در این بازی به هدف خود رسیده است و می خواهد بازیکنی را که می خواهد در شرایط ایده آل به دست آورد تحت فشار قرار دهد. اما الکنو آن را مشکلی نمی داند و آن احساس مردم ایران است. ایرانی ها به نتیجه برخی از بازی ها مانند استرالیا حساس هستند و امیدوارم کسی این نکته را به آلکنو یادآوری کند.

به گزارش خبرنگار آنلاین ، تیم ملی والیبال بدون توجه به نتیجه در لیگ ملت ها به مسابقات می رود. تیم ملی برای دستیابی به اهداف بزرگ در المپیک توکیو نیاز به حمایت دارد و بقایای سو mis مدیریت نباید روی بدنه تیم ملی بیفتد. لیگ ملت ها زمان مناسبی برای حمله به یک تیم ملی نیست و تیم ملی باید خود را برای بازی های المپیک توکیو آماده کند. تیم ملی که در دو سال گذشته مسابقه تمرینی نداشته است ، در لیگ ملت ها با قدرت والیبال جهان روبرو خواهد شد ، فرصتی که شاید در یک روز عادی فدرال از دست نرود. رقابت فشرده ای که روزهای بدی را برای هر تیم و ایران به همراه خواهد داشت از این قاعده مستثنی نیست.

دکمه بازگشت به بالا