اقتصادیفعالان کسب و کار

دلیل به هم ریختن تنظیمات تلفن بی سیم

گاهی اوقات به هم خوردن تنظیمات تلفن بیسیم پاناسونیک می‌تواند منجر به ... اگر تلفن پاناسونیک شما به هر دلیلی دچار خرابی و اختلال شده است

مهمترین تنظیمات تلفن بیسیم کدامند؟

می‌توان گفت که بیشتر تنظیمات اولیه یک تلفن بیسیم پاناسونیک شرکت کامتل ، از نوع سخت افزاری هستند. با این‌حال زمانی که برای اولین بار این دستگاه را از جعبه خارج کرده و روشن می‌کنید، ممکن است به وارد کردن چند کد دستوری ساده هم نیاز داشته باشید.

به طور کلی، موارد زیر از جمله کارهایی هستند که در زمان اولین استفاده از یک تلفن بیسیم  panasonic، باید انجام دهید:

  1. اتصال دستگاه پایه به برق و قرار دادن آن در یک محل مناسب
  2. قرار دادن باتری‌ها در داخل محفظه مخصوص در پشت گوشی یا گوشی‌های بیسیم
  3. روشن کردن دستگاه پایه و گوشی بیسیم
  4. ست کردن گوشی بیسیم با دستگاه پایه
  5. شارژ اولیه گوشی بیسیم

اینجا بخون .همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تنها مورد چهارم (ست کردن گوشی با دستگاه پایه) باید به صورت نرم افزاری و از طریق کد انجام شود. سایر گزینه‌ها، اقدامات سخت افزاری هستند و نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارند.

نکته: به طور کلی تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، کارایی بسیار ساده‌ای دارند و تقریبا تمام افراد جامعه می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.در ادامه ابتدا به بررسی ست کردن گوشی بیسیم می‌پردازیم و در انتها تنظیمات سخت افزاری را هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پیغام line in use در تلفن |تنظیمات تلفن پاناسونیک

ست کردن گوشی بیسیم با دستگاه پایه

همان‌طور که احتمالا می‌دانید تلفن بیسیم از یک دستگاه پایه و یک یا چند گوشی بی سیم تشکیل شده است. برای این‌که گوشی بتواند سیگنال‌های مورد نیاز خود را از بیس یا همان پایه دریافت کند، ابتدا باید آن را ست یا به اصطلاح رجیستر کنید.

برای این‌که بتوانید گوشی بیسیم پاناسونیک را با دستگاه پایه ست کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. ابتدا مطمئن شوید که خط تلفن شما مشغول نیست
  2. گوشی بیسیم را در فاصله نزدیک از دستگاه پایه قرار دهید.
  3. کلید Menu (منو) را روی گوشی فشار دهید و سپس بدون فاصله، کلید # و 130 را شماره‌گیری کنید.
  4. اکنون روی دستگاه پایه، کلید Locator را به مدت 5 ثانیه فشار دهید.
  5. در این مرحله روی گوشی بیسیم کلید Ok را فشار دهید.
  6. شنیدن صدای بوق نشان می‌دهد عملیات رجیستر کردن شروع شده است و روی صفحه نمایش گوشی، عبارت “Registering” را مشاهده خواهید کرد.
  7. زمانی که عبارت “Handset is Registered” روی نمایش‌گر ظاهر شد، عملیات با موفقیت به پایان رسیده است.

همان‌طور که مشاهده کردید ست کردن گوشی بیسیم بسیار ساده است و بدون داشتن هیچ تخصصی، می‌توانید شخصا آن را در منزل انجام دهید. البته در صورت تمایل، می‌توانید از فروشنده بخواهید که در زمان خرید این کار را برایتان انجام دهد.

شارژ اولیه گوشی بیسیم

یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم که در زمان اولین استفاده از تلفن بیسیم باید انجام دهید، شارژ اولیه است. از آن‌جایی که این دستگاه‌ها همچنان از باتری‌های نیکلی استفاده می‌کند، حتما باید شارژ اولیه شوند.

برای شارژ اولیه گوشی بیسیم باید آن بلافاصله بعد از روشن کردن، به مدت 7 الی 10 ساعت روی دستگاه پایه قرار دهید تا شارژ شود. در این مدت سعی کنید هیچ استفاده‌ای از گوشی (حتی پاسخ دادن به تماس‌ها) هم نداشته باشید.

تذکر: در صورتی که باتری‌ها را شارژ اولیه نکنید ممکن است بعد از مدت کوتاهی از کار بیفتند و مجبور شوید باتری‌های جدید خریداری کنید. باتری‌ها به صورت کلی عمر محدودی دارند، اما بدون شارژ اولیه حتی به عمر استاندارد خود هم نخواهند رسید.

برای افزایش عمر مفید باتری‌ها، سعی کنید گوشی بیسیم را بعد از شارژ کامل از روی دستگاه پایه بردارید و تا زمانی که شارژ باتری‌ها خالی نشده است، آن را دوباره روی پایه قرار ندهید.

تلفن بیسیم و باتری پاناسونیک را از کجا بخریم؟

اگر به دنبال خرید یک تلفن بیسیم اورجینال و باکیفیت پاناسونیک هستید، حتما باید این کار را در یکی از نمایندگی‌های معتبر و مجاز پاناسونیک در ایران انجام دهید. این‌جاست که ما در فروشگاه در کنار شما هستیم.

ایده آل گستر با بیش از دو دهه سابقه فعالیت به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک، کلیه مدل‌های را به صورت کاملا اورجینال و همراه با ضمانت‌‌نامه معتبر و شرکتی (1 ساله) به شما عزیزان عرضه می‌کند.

علاوه بر این، کارشناسان فروش ما هرگونه اطلاعات لازم در زمینه این دستگاه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید با خیالی آسوده، مدل دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

انواع پاناسونیک نیز در فروشگاه ایده آل گستر موجود هستند. در صورتی که نیاز به خرید باتری‌های جدید برای تلفن خود دارید، تنها کافیست مدل دستگاه خود را به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

توجه: باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک شامل گارانتی نمی‌شوند. این محصولات جانبی به دو صورت اصل و کپی، در فروشگاه ایده آل گستر موجود هستند و به شما عزیزان عرضه می‌شوند.

در نهایت و در صورتی که تلفن بیسیم پاناسونیک شما دچار خرابی سخت افزاری یا نرم افزاری شده است، می‌توانید آن را به واحد تعمیرات ایده آل گستر واگذار نمایید. تلفن شما در این مرکز توسط تکنسین‌های فنی و با استفاده از قطعات کاملا اورجینال، مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار می‌گیرد.

کلام آخر

تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک موضوعی بود که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، انجام این کار بسیار ساده بود و تنها چند دقیه زمان نیاز داشت.

در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

ضمن این‌که برای دریافت راهنمایی‌ها و مشاوره‌های بیشتر می‌توانید در ساعت اداری با شماره تماس ثابت 02181010 تماس بگیرید. کارشناسان و مشاورین ما در ایده آل گستر، همواره آماده راهنمایی شما عزیزان هستند

 

دکمه بازگشت به بالا