اقتصادی

دمشق: سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست برخی کشورها مبدل شده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که سیاسی شدن کار سازمان منع سلاح های شیمیایی باعث شده است که این موسسه اعتبار خود را از دست بدهد و به ابزاری در دست برخی از کشورها تبدیل شده است.

به گزارش اخبار ورزشی ، به نقل از وب سایت Russia Today ، بسام صباغ ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ، از شورای امنیت خواست “این سازمان را اصلاح کرده و به نقش عادی خود به عنوان ستون اساسی و بی طرف در این زمینه بازگردد”.

الصباغ گفت که سیاسی شدن این سازمان آن را از ماهیت فنی کار خود دور کرده و اعتبار آن را از دست داده است و به جای آنکه حافظ وفادار اجرای کنوانسیون ممنوعیت شیمیایی باشد. سلاح ، ابزاری در دست داشته باشید.

الصباغ با ابراز تاسف از اینکه مباحث این شورا به “بستری برای برخی از کشورهای عضو غربی مبنی بر ادعاهای گمراه کننده علیه سوریه” تبدیل شده است ، گفت: سوریه در سال 2013 داوطلبانه به این سازمان پیوست و در تلاش برای انجام تعهدات خود “برای از بین بردن کل ذخایر تسلیحات شیمیایی و امکانات تولید آنها. “

الصباغ با بیان اینکه در مبارزه با تروریسم شیمیایی یک چالش واقعی وجود دارد ، گفت: این چالش مورد توجه برخی کشورهای غربی قرار نگرفته و هیچ نگرانی برای آنها ایجاد نمی کند.

وی به “افزایش چشمگیر تلاش گروه های تروریستی مانند داعش و النصره برای استفاده از سلاح و مواد شیمیایی سمی در سوریه” اشاره کرد و گفت: “گزارش های مکرری وجود دارد که این گروه ها برای تظاهرات جعلی با استفاده از سلاح های شیمیایی آماده می شوند. آنها ارتش سوریه هستند. “

صباغ در مورد آنچه در گزارش سازمان در مورد حادثه دوما بیان شد ، صحبت کرد و گفت که حقایقی وجود دارد که “روز به روز روشن می شود و به وضوح نشان می دهد که طبق رمان ، مقامات ارشد سازمان در زمینه تحریف حقایق ، ایالات متحده ، فرانسه و انگلیس برای یافتن توجیهی برای تجاوز سه جانبه خود به خاک سوریه حرکت کردند. “

الصباغ خاطرنشان کرد که گزارش تحقیقات اولیه در حادثه دوما تایید می کند که هیچ شواهدی مبنی بر حمله شیمیایی پیدا نشده است و هرگونه تلاش برای خنثی سازی آن نمی تواند اعتبار گزارشات کمیته حقیقت یاب را بازگرداند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا