اقتصادی

دهیاران و اعضای شوراها در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی ایجاد بوستانهای روستایی نقش و جایگاه مهمی دارند

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی استان سمنان ،مرادی حقیقی عنوان کرد:دهیاران در خط مقدم مراجعات مردمی در شهرستان می باشند که ضمن تشکر از اقدامات مثبت آنها، لازم است عملکرد دولت سیزدهم در همه حوزه ها مخصوصا منابع طبیعی و آبخیزداری و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح روستاها تبیین گردد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر استفاده از ظرفیت بخشداران و دهیاران در اجرای تعهد استان در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور افزود: سهم استان سمنان طی ۴ سال تولید و کاشت ۱۰ میلیون اصله درخت است که تحقق این امر مهم نیاز به همکاری و همراهی جوامع محلی، بخشداران ، دهیاران؛صنایع ؛معادن و سایر اقشار جامعه دارد.

جعفر مرادی حقیقی بیان داشت: در خصوص ایجاد و توسعه بوستان‌های روستایی دهیاران، شوراها و مردم روستا نقش بسزایی دارند.

وی گفت: برای زراعت چوب، کشاورزان نیز می توانند از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنند. ضمنا برای ایجاد و توسعه بوستان‌های روستایی تامین زمین و نهال از طرف منابع طبیعی انجام می شود.و برای بادشکن اطراف مزارع، کشاورزان نیز می توانند از درختان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنند.

جعفر مرادی حقیقی حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از عرصه های منابع ملی را از اهم وظایف این مجموعه عنوان کرد و گفت: سندار کردن اراضی ملی،رفع تداخلات اراضی ملی ؛ اجرای پروژه های آبخیزداری در مناطق سیل خیز، جنگل کاری، صدور پروانه چرای دام،گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی؛ بیابان زدایی نیز از دیگر فعالیتهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است.

دهیاران و اعضای شوراها در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی ایجاد بوستانهای روستایی نقش و جایگاه مهمی دارند

***آغاز۲۰۰هکتار از اراضی کشاورزی در طرح مردمی کاشت یک میلیارددرخت با حضور مردم شهرستان گرمسار

محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار در آغاز “پویش کویر سبز”طرح زراعت چوب که با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان گرمسار جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان؛ همیاران طبیعت؛جمعیت هلال احمر ؛بسیج سازندگی ؛دانش آموزان در روستای کهک شهرستان گرمسار از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت “زراعت چوب “در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مردم ولایت مدار شهرستان گرمسار در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

معین گفت: طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در چهار بخش احیای جنگل‌ها و مراتع طبیعی، زراعت چوب، کنترل گسترش بیابان‌ها و توفان‌های شن و گرد و غبار و بخش آخر افزایش سرانه فضای سبز است.

وی افزود: از ابتدای این طرح زراعت چوب در 100 هکتار از اراضی منطقه کهک با مشارکت مردم آغاز شده و تا کنون ۵۰ هزار اصله نهال گلدانی کشت گردیده است.

معین در ادامه گفت: در این طرح نهال های اکالیپتوس که در اسفند ماه گذشته در گلخانه این اداره تولید شده، جهت زراعت چوب به مشارکت کننده تحویل و کاشت به پایان رسیده است. منبع آب مورد نیاز توسط چاه و سهم آب رودخانه مشارکت کننده تامین گردیده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه مشارکتی، تامین نهال توسط منابع طبیعی و توسط اشخاص و تامین منابع آب و زمین ،کاشت، مراقبت و نگهداری نهال های تولید شده تا مرحله برداشت به عهده مشارکت کننده است.

معین ابراز امیدواری کرد که جوامع محلی، شوراها و دهیاری ها، همیاران طبیعت، شهرداری های گرمسار و ایوانکی، شهرک های صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای مسئولیت اجتماعی و جهت تحقق اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت با این اداره همکاری نمایند.

دهیاران و اعضای شوراها در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی ایجاد بوستانهای روستایی نقش و جایگاه مهمی دارند

***گرمسار جزوشهرستانهای پیشروباموضوع زراعت چوب درطرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است

رضا خانی فرماندارشهرستان گرمسارگفت:شهرستان گرمسارازجمله شهرستانهای پیشرودرطرح کاشت یک میلیارددرخت دراستان سمنان با موضوع زراعت چوب محسوب می‌شود.

“رضا خانی فرماندار شهرستان گرمسار”در آغاز “پویش کویر سبز”طرح زراعت چوب که با حضور امام جمعه شهرستان گرمسار؛ جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان؛ همیاران طبیعت؛جمعیت هلال احمر ؛بسیج سازندگی ؛دانش آموزان در روستای کهک شهرستان گرمسار برگزار شد

با اشاره به گستردگی حوزه کاری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: ایجاد و توسعه جنگل کاری و کاشت نهال از برنامه های خوبی است که در سال های اخیر شدت گرفته ودر مباحث آبخیزداری و آبخوانداری پروژه های مختلفی درسطح شهرستان انجام شده است که برای جذب و پیشرفت پروژه های آبخیزداری و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با حمایت فرمانداری شهرستان اعتبارات استانی اقدام شد.

وی گفت: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم است.

فرماندار شهرستان گرمسار بر ضرورت توسعه درختکاری در شهرستان و بویژه در محور جاده قم و گرمسار تأکید کرد و افزود: اقدامات خوبی درحوزه جنگل کاری دست کاشت شهرستان انجام شده ولی با توجه به گستردگی شهرستان توجه بیشتر به تخصیص اعتبار برای توسعه جنگل کاری دست کاشت در شهرستان و جلوگیری از بیابان زایی از ضروریات می باشد

دهیاران و اعضای شوراها در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی ایجاد بوستانهای روستایی نقش و جایگاه مهمی دارند

دکمه بازگشت به بالا