اقتصادی

دوربینی که بدون لنز توسط هوش مصنوعی عکس می‌گیرد

یک دوربین طراحی شده است که می‌تواند بدون استفاده از لنز از هر موقعیت یا لوکیشنی عکس بگیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک دوربین طراحی شده است که می‌تواند بدون استفاده از لنز از هر موقعیت یا لوکیشنی عکس بگیرد.

این دوربین که پاراگرافیکا نام داد با استفاده از داده‌های مختلف درباره یک مکان، شرایط آب و هوایی آنجا و تاریخ مورد نظر با استفاده از هوش مصنوعی یک عکس تولید می‌کند.

پیش الگوی این محصول، که توسط یک هنرمند دانمارکی ساکن در آمستردام هلند به نام بیورن کارمان تولید شده است، از GPS و اتصال به اینترنت برای جمع آوری داده‌ها استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند از شماره‌ها برای تغییر تنظیمات استفاده کنند و بعد یک دوربین آنالوگ داشته باشند.

این هنرمند به تازگی به ارسال یک ویدئو از دوربینش به توییتر به همه نشان داد که چگونه این ابزار تقویت شده با هوش مصنوعی قادر است از خیابانی در آمستردام بدون این که در آنجا حضور داشته باشد عکس بگیرد.

او همچنین در این ویدئو توضیح می‌دهد که این دوربین یک «پروژه هنری دلی» است و قصد ندارد آن را به تولید انبوه و بازاری برساند.

او گفت: «این ابداع می‌تواند نقش هوش مصنوعی را در یک دوران تنش خلاقیت زیر سوال ببرد.»

کارمن همچنین یک نسخه آنلاین از پاراگرافیکا ساخته است که هر کسی می‌تواند از آن برای تولید یک عکس با هوش مصنوعی از یک مکان استفاده کند. با این حال، هجوم علاقه‌مندان به استفاده از این ابزار باعث سنگین شدن سایت شده است و ممکن است همه نتوانند از آن استفاده کنند.

این دوربین با جمع آوری داده‌ کار می‌کند. علاوه بر ساعت روز و آدرس، این ابزار می‌تواند تاریخ و هر رویداد ویژه‌ای که در آن تاریخ رخ داده است را نیز در نظر بگیرد. او در مصاحبه با پادکست فناوری و علم اونینگ استاندارد، گفت که هوش مصنوعی اغلب عکس‌هایی می‌گیرد که شباهت بسیار زیادی به موقعیت و لوکیشن واقعی دارند.

دکمه بازگشت به بالا