اقتصادی

دو کشتی برای صادرات محصولات کشاورزی به مازندران اختصاص یافت

استاندار مازندران: دو کشتی برای صادرات محصولات کشاورزی به مازندران اختصاص یافت

استاندار مازندران با بیان این که ۲ کشتی با موافقت رئیس جمهور برای فعال کردن کریدور دریایی برای صادرات در اختیار بنادر مازندران قرار داده شد، گفت: شرکت کشتیرانی مازندران ایجاد می شود. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری اخبار ورزشی از مازندران ، استاندار مازندران در نشست با اعضای اتحادیه سورتینگ داران مازندران با بیان اینکه هفته گذشته مجوز فعالیت ۲ کشتی با دستور ریئس جمهور اخذ شد، گفت: برای فعال کردن کریدور دریایی ۲ کشتی را در اختیار بنادر مازندران قرار دادیم که هر کشتی ۳ هزار تن ظرفیت دارند.

حسینی پور افزود: اگر ظرفیت صادرات بیشتر باشد می‌توان تعداد کشتی‌ها را افزایش داد و به دنبال آن هستیم تا شرکت کشتیرانی مازندران را هم ایجاد کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر تولید کنندگان از حمل و نقل گلایه دارند، ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل کامیون را باید تقویت کنیم و آن‌ها را انسجام دهیم تا به راحتی تولیدات کشاورزی و صنعت مازندران را مدیریت کنیم.

حسینی پور افزود: تسهیلات برای ارتقا کمیت و کیفیت به کشاورزان بر اساس طرح جامع توجیهی که به ما ارائه می‌کنند، پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه ریل گذاری‌های خوبی در حوزه زیربنایی انجام شد، ادامه داد: مازندران اکنون بازار چین و روسیه را در اختیار دارد و بر اساس استاندارد‌هایی که آن‌ها تعریف کردند هر چقدر تولید داشته باشیم قابلیت صادرات نیز وجود دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه از دوشنبه صادرات محصولاتی از جمله کیوی از طریق گمرک انجام می‌شود، گفت: محدودیتی برای زمان برداشت محصولات کشاورزی از جمله کیوی و نارنگی نگذاشتیم و فقط برداشت آن‌ها زودرس نباشد.

حسینی پور به کمبود صنایع تبدیلی در مازندران اشاره کرد و گفت: سورتینگ‌ها در مازندران باید به صورت تجمیعی باشد و باید در استان ۳۰ سورتینگ در قالب چند مجموعه بزرگ فعال باشند تا رتبه اول مازندران در تولید مرکبات کشور حفظ شود.

او ادامه داد: سررسید وام‌های صادرکنندگان هم پیگیری می‌شود تا بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا