ورزشی

دکترای افتخاری دانشگاه پارما برای کارلتو

سرمربی رئال مادرید از دانشگاه پارما مدرک دکترای افتخاری دریافت کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، کارلو آنچلوتی از دانشگاه پارما در رشته علوم و تکنیک‌های فعالیت‌های حرکتی پیشگیرانه و سازگار عنوان دکترای افتخاری را دریافت کرد. سرمربی رئال مادرید در سالنی مملو از نزدیکانش مورد استقبال قرار گرفت و در آنجا سخنرانی‌ای با عنوان «فوتبال، یک شیوه زندگی» ارائه کرد.

آنچلوتی در بخشی از سخنرانی خود گفت: من این عنوان را دریافت کردم و برخی می‌گویند که در امتحانات کمی شرکت کردم. در واقع من در امتحانات زیادی شرکت کردم و هر سه روز یک بار (اشاره به مسابقات فوتبال به عنوان مربی) مورد امتحان قرار می‌گیرم؛ آزمون‌هایی که در آنها ارزیابی می‌شوم. به بازیکنانم خواهم گفت که از این به بعد می‌توانند «دکتر» صدایم کنند.

دکترای افتخاری دانشگاه پارما برای کارلتو

سرمربی ایتالیایی اظهار کرد که فوتبال زندگی و اشتیاق اصلی اوست: این کار نیست، بیشتر اشتیاق است که به من اجازه داد ۴۴ سال خودم را وقف فوتبال کنم و شما نمی‌توانید آن را از بازار بخرید. در ۱۵ سالگی اینطور بودم و امروز هم همینطورم. اگر اشتیاق نداشته باشید، نمی‌توانید آن را به صورت کامل ابراز کنید. ورزش برای من مدرسه بزرگ زندگی بود در آن روابط با دیگران، احترام به آنها، احترام به قوانین و احترام به اقتدار (مربی، مدیران، رئیس باشگاه) را در فوتبال آموختم.

آنچلوتی در پایان سخنرانی مورد تشویق ایستاده حاضران قرار گرفت و نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد. آریگو ساکی، یکی از مربیان او و سرمربی یکی از بهترین تیم‌های تاریخ میلان، در این مراسم حضور داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا