ورزشی

دیدار رییس کمیته ملی المپیک مجارستان با وزیر ورزش و جوانان ایران

به گزارش شفاف به نقل از وزارت ورزش و جوانان، کریستین کولکسار رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان و بالینت ویکاسی دبیرکل کمیته ملی المپیک با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار کردند.

مهدی علینژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، اسماعیل احمدی سرپرست و مشاور وزیر، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان ، در این جلسه شرکت کردند.

حمید سجادی در این دیدار اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت خوبی در مذاکرات ورزشی بین دو کشور وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. من خاطرات شگفت انگیزی از بوداپست دارم و یکی از رکوردهایی که در مجارستان ساختم هنوز در این کشور باقی مانده است.

وی افزود: اکثر نتایج کسب شده توسط قهرمانان ورزشی مجارستان قابل احترام است. این کشور دارای مراکز آموزشی خوبی برای رشته های مختلف است. امیدوارم بتوانیم شرایط همکاری دو کشور را مانند گذشته بهبود بخشیم و هر دو کشور از ظرفیت های خود استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با مجارستان به تفاهم و موضوع مشترکی هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان برسیم. یکی از خواسته های ما ایجاد تعامل بین دو کشور در حوزه جوانان است. ما باید تبادل دو کشور را در زمینه های اجتماعی و ورزشی در نظر بگیریم.

سجادی در گفتگو با رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان گفت: پیشنهاد می کنم مدیران ورزشی ما بتوانند در دوره های آموزشی در مجارستان شرکت کنند و با دوره های جدید باشگاهی و مدیریتی آشنا شوند.

وی تاکید کرد: یکی از رشته های سنتی ما در ایران رشته های باستانی و زورخانه ای است که می خواهیم این رشته در مجارستان نیز راه اندازی شود و کمیته المپیک مجارستان از این رشته حمایت می کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: برای رئیس کمیته المپیک مجارستان و هیئت همراه آرزوی سفری خوب و فراموش نشدنی داریم و امیدوارم سفری هم به مجارستان داشته باشیم و از امکانات این کشور در آنجا بازدید کنیم. امیدوارم هر دو طرف از نمایندگان مربوطه خود در مجامع ورزشی بین المللی حمایت کنند.

کریستین کولکسار رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان نیز در این دیدار اظهار داشت: از زمانی که برای این مسابقه در اختیار ما گذاشتید تشکر می کنم و به ایران برای کسب افتخارات در مسابقات المپیک و جهانی تبریک می گویم.

وی افزود: دلیل حضور ما در ایران ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت و تجربه دو کشور است. پس از بازگشت به بوداپست تلاش خواهیم کرد تا قراردادی را که امضا کرده ایم عملی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان در پاسخ به پیشنهاد سجادی برای ایجاد ورزش زورخانه ای در مجارستان گفت: کمیته المپیک مجارستان از پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان ایران استقبال می کند و حمایت های لازم را برای تشکیل ورزش زورخانه ای خواهیم داشت. ورزش ها.”

دکمه بازگشت به بالا