اقتصادی

دیدار معاون رئیس جمهور در شورای امنیت ملی قرقیزستان با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، طلعت بیک مصدق، نایب رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان که برای یک سفر رسمی سه روزه دیروز (شنبه) وارد تهران شده بود، ظهر امروز (یکشنبه) وارد وزارت امور خارجه شد. جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه دیدار کرد. حسین امیر عبداللهیان.

این مقام قرقیزستانی که به دعوت علی شمخانی وارد تهران شده است، امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و از علاقه کشورش برای بهبود روابط دوجانبه با دولت جدید ایران در همه زمینه ها ابراز داشت.

شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تمدنی و منافع و تهدیدات مشترک گفت: با برنامه ریزی مناسب می توان همکاری های دو کشور را در همه سطوح گسترش و تعمیق بخشید.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تشریح توانمندی‌های ایران در حوزه‌های ترانزیت، انرژی، علم، پزشکی، فناوری، فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها اعلام کرد. دو کشور کشورها. (اینجا بخوانید)

وزرای خارجه ایران و قرقیزستان نیز در ماه اکتبر در نیویورک دیدار کردند و روسلان قزاقبایف، وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز با همتای ایرانی خود دیدار کرد تا آمادگی کشورش را برای تسهیل حضور بخش خصوصی ایرانی در قرقیزستان و ایجاد پروازهای مستقیم بین بیشکک اعلام کند. تهران برانگیخته شد. (ادامه مطلب)

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا