اقتصادی

دیدار نخست‌وزیر عراق با حاکم دبی/ الکاظمی: درهای کشور ما به روی شرکت‌های اماراتی باز است

نخست وزیر عراق که به امارات سفر می کند با نخست وزیر عراق و حاکم دبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ، روزنامه “Middle East News” گزارش داد که نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی که به امارات سفر کرده است نیز با “محمد بن راشد آل مکتوم” نخست وزیر کشور و حاکم دبی دیدار کرده است.

طبق اعلام دفتر نخست وزیر عراق ، الكاظمی عصر امروز در چارچوب سفر رسمی خود به امارات با محمد بن راشد آل مكتوم نخست وزیر عراق و حاكم دبی دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار ، طرفین در مورد روابط دو جانبه و راه های تقویت همکاری مشترک و توسعه سازوکارهای آن در همه زمینه ها گفتگو کردند.

الكاظمی پیش از این با تاجران و فعالان اقتصادی اماراتی ملاقات كرده و تأكید كرده بود كه عراق شرایط سخت و پیچیده ای را پشت سر گذاشته است كه منجر به تأخیر در توسعه و خدمات می شود: “دولت عراق گام های شجاعانه ای در زمینه های اقتصادی ، پول و توسعه برداشته است.” این کشور تصویب کرده و اقتصاد عراق به تدریج در حال بهبود است.

وی خطاب به تجار اماراتی گفت: “درهای عراق به روی شرکت ها و بازرگانان اماراتی باز است و اقدامات مهمی در جهت کاهش روند بوروکراتیک و تسهیل حضور شرکت های خارجی در عراق برداشته شده است.”

الكاظمی همچنین با محمد بن زاید ، ولیعهد ابوظبی دیدار و در مورد روابط دو جانبه و تقویت ابزارهای همکاری در زمینه های مختلف ، علاوه بر جمع بندی اوضاع منطقه و بازگشت عراق نقش مهمی در منطقه داشت. صلح و ثبات

محمد بن زاید همچنین از نخست وزیر عراق و هیئت همراه وی از اقدامات دولت عراق در زمینه اصلاحات با هدف توسعه اقتصاد و بهبود شرایط سرمایه گذاری و نقش عراق در افزایش امنیت و ثبات منطقه ای و رویکرد آن استقبال کرد. به سیاست صلح و تحسین حدیث.

وی در توییتر خود نوشت: “من با مصطفی الکاظمی در مورد تقویت روابط برادرانه بین دو کشور و تحولات منطقه و جهان بحث کردم و وی گفت که امارات متحده عربی همیشه در کنار ثبات و تعادل عراق ایستاده است. مردم عراق. “

شایان ذکر است که دو طرف ریاست جلسه بزرگی را بین نمایندگان عراق و امارات قبلا انجام دادند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا