ورزشی

دیلانچیان: مشاور خارجی به تیم ملی شنا اضافه می‌شود/ هدف‌گذاری در مسابقات آسیایی فیلیپین کسب مدال است

دیلانچیان: مشاور خارجی به تیم ملی شنا اضافه می‌شود  هدف‌گذاری در مسابقات آسیایی فیلیپین کسب مدال است

مربی تیم ملی شنا گفت: قرار است یکی از مدرسان فدراسیون جهانی به عنوان مشاور به تیم ملی شنا اضافه شود.

گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص سه رکوردشکنی ملی‌پوشان شنا در جام ولادیمیر سالینکوف روسیه اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا در فیلیپین لغو شد و قرار بر برگزاری آن در اسفند سال جاری است، دو شناگر رده سنی جوانان را به مسابقات اعزام کردیم. با وجود اینکه ملی‌پوشان کشورمان آمادگی صددرصد نداشتند و در پیک تمرینات بودند اما محمد قاسمی در ماده‌های ۲۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر آزاد دو رکورد ملی را جابه‌جا کرد. در یک ماده هم مشکل تاکتیکی به وجود آمد و رکورد ملی تغییر نکرد. اعزام به مسابقات روسیه با هدف حفظ روحیه ملی‌پوشان آینده‌دار کشورمان رخ داد و این شناگران توانستند نتایج خوبی بگیرند.

وی با اشاره به این موضوع که هدف‌گذاری تیم ملی شنای ایران در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا کسب مدال خواهد بود، خاطرنشان کرد: اعضای تیم بر اساس کسب مدال انتخاب شده‌اند و آیین‌نامه‌های انتخابی هم بر همین منوال پیش رفته است. فقط مشکلی که هست این مسابقات به تعویق افتاد و فصل شنای شناگران را دچار تغییر کرد، امیدواریم که بتوانیم خودمان را با این تغییر زمان هماهنگ کنیم و ملی‌پوشان در پیک تمرینات باقی بمانند و با ثبت بهترین رکوردها نتایج خیلی خوبی بگیرند. بسیار امیدواریم اگر اتفاق خاصی نیفتد، یکی از بهترین نتایج تاریخ شنای ایران در عرصه بین‌المللی را رقم بزنیم.

مربی تیم ملی شنا در مورد دو گزینه‌ای که قرار است یکی از آنها به تیم ملی شنای ایران اضافه شوند، تصریح کرد: تا جایی که من می‌دانم قرار است یکی از مدرسان فدراسیون جهانی به عنوان مشاور به تیم ملی شنا اضافه شود، به این دلیل مشاور که نمی‌توانند حضور مستمر داشته باشند. البته اگر شرایط برای حضور دائم و سرمربیگری باشد با آغاوش باز می‌پذیریم چون هدف پیشرفت و ارتقای سطح فنی شنای ایران است. محتمل‌ترین گزینه «جان اونسوی» مدرس ترکیه‌ای فیناست. او کمپ تمرینی در ترکیه دارد و سرمربی تیم فنرباغچه است. امکان تردد وجود دارد و می‌توان اردوهای برون مرزی، همچنین برگزاری مسابقات وجود دارد. گزینه دیگر یک مدرس انگلیسی بود که قرار بر حضور وی در نیمه اول سال بود با هدف به‌روزرسانی مربیان داخلی که انجام نشد. یک گزینه مجارستانی هم می‌توانست باشد که احتمال ضعیفی دارد و در کل فدراسیون جهانی مدرسان را برای همکاری با فدراسیون‌های ورزشی معرفی می کند.

دکمه بازگشت به بالا