ورزشی

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد : باعث بی اعتمادی نشوید

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سیدجواد هاشمی آنلاین به برخی انتقادهای طرح شده از سوی برخی کاندیداها در فضای مجازی، پاسخ داد.

معاون سیاسی امینتی و اجتماعی استانداری گفت: هیئت‌های اجرایی ادوار گذشته را با هیئت اجرایی این دوره مقایسه کنید، تلاش ما بر این بوده که عدالت و انصاف رعایت شود و انتظار است که کاندیداها حرفی نزنند که توهم برای خودشان و بی اعتمادی برای مردم ایجاد کنند و مردم قطعا توانمندی‌ها، برنامه‌ها و سوابق مدیریتی کاندیداها را مدنظر داشته و ملاک قرار می دهند.  
بعد از پایان یافتن زمان انتخاب هیئت اجرایی انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد، برخی از کاندیداها در شهرستان‌های استان با پیام‌هایی در فضای مجازی نسبت به انتخاب هیئت اجرایی انتقاد داشتند، این تصور ایجاد شده که در انتخاب هیئت اجرایی حساسیت‌های لازم درنظر گرفته نشده است، در همین خصوص رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به این شبهات پاسخ داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت با توجه به اینکه دوره دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش داریم، سه مرحله را در این انتخابات پشت سر گذاشتیم. مرحله اول استعفای مدیرانی بود که قصد کاندیداتوری در انتخابات را داشتند، مرحله دوم پیش ثبت نام انتخابات بود که برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی این موضوع را در دستور کار داشتیم، مرحله صحت سنجی مدارک استعلام شش‌گانه انجام گرفت و نتیجه آن از طریق پیامک به متقاضیان اعلام شد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: مرحله سوم بحث انتخاب معتمدین هیئت‌های اجرایی است که متولیان برگزاری انتخابات هستند و به عنوان همکاران فرمانداران و بخشداران در حوزه‌های انتخابیه محسوب می شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: ۲۲ حوزه انتخابیه داریم، ۳ حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی را در کهگیلویه و بویراحمد داریم، بخشداری‌های مرکزی در بحث انتخابات نقشی ندارند، لذا ۹ حوزه انتخابیه حذف شده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخاب معتمدین از وظایف تعریف شده فرماندار است که براساس شاخص‌ها انجام می‌گیرد، افزود: طبیعتاً همیشه در همه ادوار انتخابات معتمدین با حرف و حدیث‌ها و چالش‌هایی مواجه است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استان‌های کوچک چنین بحث‌هایی وجود دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال تعداد کاندیداها بالا است، بطوری که در بویراحمد ۱۵۴ نفر، در حوزه کهگیلویه ۱۵۰ نفر، در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ۹۷ نفر ثبت نام کرده اند، ادامه داد: در این مرحله تلاش ما بر این بوده که رعایت عدالت و انصاف شود و حقی از کسی تضییع نشود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: با فرمانداران جلسات متعددی داشتیم و توجیهاتی کردیم و در بحث افراد و معتمدین همه موضوعات قانونی مطرح شد. هر کاری کنیم نمی‌توان همه کاندیداها را راضی کنیم، برخی کاندیداها که ثبت نام می‌کنند از همین الان خود را برنده انتخابات تصور می‌کنند که تصور بدی است و بر همین اساس توقعاتی نادرست برای آنان ایجاد خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصل و اساس انتخابات بر عهده هیئت نظارت است، ما مجری انتخابات هستیم، هر اقدامی در رابطه با انتخابات با هماهنگی و موافقت هیئت نظارت انجام می‌گیرد، که خدا را شکر این تعامل خوب برقرار بود و اعضای هیئت نظارت هماهنگی و همدلی را داشتند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی افراد به عنوان معتمد دعوت شده‌اند ولی حضور پیدا نکرده‌اند.

هاشمی آنلاین تصریح کرد: خواهشم از مردم این است که تحت تأثیر سخنان و حرف‌های غیرواقعی قرار نگیرند، وقتی می‌خواهند رأی بدهند، تحقیق کنند، توانمندی‌های فردی کاندیدا و برنامه‌ها، سوابق مدیریتی، پایبندی به نظام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا