راهنمای خرید لباس ورزشی مردانه

هنگامی که بدانید برای خرید لباس ورزشی مردانه باید به دنبال چه فاکتورهایی باشید، انتخاب لباس‌های ورزشی برای شما بسیار سرگرم کننده خواهد شد! 

پوشاک

با وجود گزینه‌های زیادی که در بازار وجود دارد، یافتن ترکیبی عالی از مد و راحتی می‌تواند دشوار باشد. هدف پیدا کردن لباس‌هایی است که شما در آن راحت باشید، عملکرد شما را افزایش دهد و باعث شود که ظاهری شیک و احساس اعتماد به نفس داشته باشید.

 اما لازم نیست نگران باشید. در این مقاله کارشناسان اسپورتلند به شما خواهند گفت چگونه ست ورزشی باشگاهی خود را انتخاب کنید. چه یک ورزشکار باتجربه باشید و چه تازه کار، ما به شما کمک می‌کنیم لباس ورزشی مردانه ضروری خود را پیدا کنید. 

پوشاک

اهمیت انتخاب لباس ورزشی مردانه 

ورزشکاران به ویژه بدنسازان برای ساختن و حفظ فیزیک خود سخت تلاش می‌کنند و ساعت‌های زیادی را در باشگاه صرف می‌کنند تا بدن خود را بسازند. با این حال، حتی زیبایی چشمگیرترین هیکل‌ها را نیز می‌توان با انتخاب اشتباه لباس ورزشی مردانه کاهش داد. لباس‌ها یا رنگ‌ها و طرح‌های نامناسب می‌توانند از زیبایی عضلات بکاهند، نسبت‌های نامتعادل ایجاد کنند و حتی اعتماد به نفس حاصل از دستیابی به اندامی متناسب و سالم را تضعیف کنند.

چگونه لباس ورزشی مردانه مناسب خود را انتخاب کنید؟

نوع بدن خود را بشناسید

افراد ورزشکار به ویژه بدنسازان شانه‌هایی پهن، سینه‌ای فراخ و کمر باریک دارند. در نتیجه، آنها دارای بالاتنه پهن‌تر و حجیم‌تر هستند، در حالی که شکم و کمرشان باریک است. این شکل بدن به‌عنوان «مثلث معکوس» و شکل «V» شناخته می‌شود. به همین دلیل لباس‌های معمولی برای آن‌ها دردسرساز هستند. شما باید لباس ورزشی بدنسازی را انتخاب کنید تا تیپ بدنی‌تان را کامل کند. 

مطمئن شوید لباستان ورزشی باشد

شما می‌توانید خرید لباس ورزشی ارزان مردانه را از برندهای متفرقه انجام دهید که مجموعه‌ای از لباس‌ها را عرضه می‌کنند که در حالی که ظاهر خوبی دارند در واقع فاقد هرگونه عملکرد فنی یا ورزشی هستند. آنها به شکل مناسبی برش خورده‌اند، اما هیچ پشتیبانی ورزشی ندارند.  شرکت‌هایی را انتخاب کنید که صرفاً بر روی لباس‌های ورزشی کار می‌کنند و از پارچه‌های فنی آزمایش‌شده استفاده می‌کنند. آن‌ها به طور تخصصی طراحی شده‌اند تا عملکردتان را افزایش دهند، نه اینکه فقط خوب به نظر برسند یا طبق مد باشند.

راحتی و حرکت بدون محدودیت  را اولویت قرار دهید

شما نمی‌خواهید هنگام ورزش لباس‌هایتان سر راهتان قرار بگیرد. به دنبال لباس‌هایی با پارچه‌هایی باشید که کشسانی چهار طرفه باشد.

شما باید در لباس اسپرت مردانه خود آزادی عمل بیشتری برای انجام حرکات مختلف داشته باشید. بنابراین سایز لباس ورزشی مردانه با سایز لباس خانگی یا لباس رسمی شما متفاوت است. در هنگام خرید لباس ورزشی مخصوصاً به صورت آنلاین به این موضوع توجه داشته باشید.

تناسب لباس را در نظر بگیرید

سه نوع تناسب وجود دارد: معمولی، جذب و متناسب.

تناسب معمولی رایج‌ترین نوع است و بدون توجه به شکل بدنی خاص برای اکثر مصرف کنندگان طراحی شده است. اینها اغلب می‌توانند بیش از حد گشاد و شل باشند که معمولاً لباس باشگاه مناسبی برای بدنسازان نیست.

نوع بعدی تناسب، لباس ورزشی مردانه جذب است که به بدنتان می‌چسبد و عضلاتتان را به نمایش می‌گذارد. اما پوشیدنشان خالی از ریسک نیست. ممکن است با یک حرکت اشتباه درزش پاره شود. یا تناسب ظاهری شما را به هم بریزد.

اما خوشبختانه انتخاب دیگری در بازار وجود دارد. لباس‌ بدنسازی مردانه که متناسب با فرم منحصربفرد تیپ بدنی مثلثی معکوس طراحی شده‌اند. این لباس‌ها معمولاً برچسب “Muscle Fit”  یا «اسلیم فیت» دارند.

احساستان اهمیت زیادی دارد

وقتی ظاهر و احساس خوبی دارید، عملکرد بهتری دارید. به نظر می‌رسد، ضرب المثل «لباس باعث موفقیت می‌شود» تا حدودی حقیقت دارد. وقتی حس خوبی دارید بهتر تمرین می‌کنید.

رنگ و طرح مهم است

رنگ لباس ورزشی مردانه خود را براساس سلیقه خود انتخاب کنید. اما اصولاً لباس ورزشی بدنسازی باید از سر تا پا ظاهری متناسب به بدنتان بدهد که لباس‌هایی با طرح شلوغ می‌توانند این تناسبات را مختل کنند. معمولاً رنگ های خنثی خاکستری، قهوه ای روشن، مشکی و… رنگ مورد علاقه اکثر مردان برای انتخاب ست ورزشی لباس ورزشی مردانه است. 

بررسی جنس لباس را فراموش نکنید

پنبه ممکن است وقتی خشک است راحت باشد، اما وقتی خیس است اصلاً راحت نیست. پنبه رطوبت را جذب کرده و آن را سنگین و مستعد چروک شدن می‌کند که می‌تواند در حین تمرین برایتان آزار دهنده باشد. پارچه‌های فنی برای جلوگیری از گرفتگی، عرق کردن و اجازه تنفس به پوست ساخته می‌شوند و در هنگام فعالیت شدید و تعریق  شما را آزار نمی‌دهند.

آب و هوا را در نظر بگیرید

کمد لباس ورزشی مردانه خود را به گونه‌ای کامل کنید که مناسب همه شرایط آب‌ و هوایی باشد. اگر در محیطی زندگی می‌کنید که آب و هوای بارانی دارد پارچه‌های مقاوم در برابر آب و لباس بادگیر را نیز مدنظر قرار دهید. اگر در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنید یا اهل سفر به مناطق ساحلی هستید داشتن مایو مردانه برای فصل تابستان ضروری است.

نظرات مصرف کنندگان را بخوانید

فرقی نمی‌کند بخواهید لباس ورزشی مردانه خود را از فروشگاه ورزشی بخرید یا به صورت آنلاین. امروزه خیلی راحت می‌توانید هرآنچه را که می‌خواهید به صورت آنلاین جستجو کنید و در موردش اطلاعات بدست بیاورید. درست مثل همین کاری که الآن انجام داده‌اید. اگر لباسی خوب باشد یا بد حتماً در اینترنت اطلاعات زیادی از آن وجود دارد. نظرات مصرف کنندگانی که قبلاً آن محصول را خریداری کرده‌اند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. قبل از خرید لباس ورزشی آن را در اینترنت جستجو کنید. شاید نیازی به رفتن به فروشگاه و صرف هزینه و وقت نداشته باشد!

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

برای خرید لباس ورزشی حتماً آن را از فروشگاه‌های تخصصی ورزشی مانند اسپورتلند بخرید. این فروشگاه‌ها تضمین کننده کیفیت لباس ورزشی اصل هستند. اگر قیمت برایتان مهم است و بودجه محدود دارید می‌توانید خرید از حراج لباس ورزشی مردانه که در مناسبت‌های مختلف توسط برندها و فروشگاه‌ها اعلام می‌شود را برنامه ریزی کنید. خرید لباس ورزشی اصل یک سرمایه‌گذاری است و ارزشش را دارد. 

قطعات ضروری لباس ورزشی مردانه کدامند؟

  • تیشرت‌

یک تی‌شرت پنبه‌ای می‌تواند انتخابی خوب در هنگام رفتن به باشگاه باشد. اول از همه، پارچه پنبه‌ای بسیار قابل تنفس و بسیار نرم است. به علاوه، به سرعت تمام عرق شما را جذب کرده و شما را خنک و راحت نگه می‌دارد. ناگفته نماند که مراقبت و تمیز کردن یک تی شرت نخی چقدر آسان است. اما برای ورزش همانطور که توضیح داده شد باید از تیشرت‌هایی با عملکرد ورزشی استفاده کنید. 

  • شلوارک ورزشی

بهترین راه برای دستیابی به حداکثر انعطاف‌پذیری در باشگاه، انتخاب شلوارک است، زیرا به شما اجازه می‌دهد در حین انجام اسکات، لانژ یا هر ورزش دیگری آزادانه‌تر حرکت کنید. علاوه بر این که آنها در انواع رنگ و طرح وجود دارند، بنابراین می‌توانید هر آنچه دوست دارید را انتخاب کنید. 

  • رکابی مردانه

رکابی مردانه اجازه می‌دهد بتوانید حرکات زیادی را برای برداشتن هالتر و وزنه‌های آزاد انجام دهید. همچنین ماهیچه‌هایی که به سختی ساخته‌اید را به نمایش می‌گذارند. این اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و به شما انگیزه می‌دهد تا سخت‌تر ورزش کنید. بعلاوه، آنها به سرعت خشک می‌شوند.

  • شلوار ورزشی مردانه

هرچند بسیاری از افراد شلوار ورزشی مردانه را در هنگام استراحت می‌پوشند، می‌توانند انتخاب ایده‌آلی برای رفتن به باشگاه، به خصوص در هوای سردتر باشند. این شلوار که به شلوار گرمکن معروف است، پاهای شما را گرم نگه می‌دارد. فرقی ندارد در حال انجام حرکت لانژ هستید یا حرکات یوگا، آنها با شما کش می‌آیند و راحتی را برای شما فراهم می‌کنند.

  • هودی مردانه

این هودی‌ها همراه خوبی برای رفتن به باشگاه خواهند بود و گرمای مناسبی را در فصول سردتر یا محیط باشگاهی سرد فراهم می‌کنند. هودی مردانه عضلات شما را گرم نگه می‌دارند، انعطاف پذیری را بهبود می‌بخشند و خطر آسیب را کاهش می‌دهند. 

  • لگ ورزشی مردانه

لگ مردانه برای بسیاری از ورزشکاران انتخاب مناسبی است. هرچند برخی از مردان در پوشیدن لگ مردانه مردد هستند و با آن احساس راحتی ندارند اما برخی دیگر آن را برای انجام ورزش‌هایی مانند یوگا، بدنسازی، دویدن، کوهنوردی، دوچرخه سواری، رقص و… بسیار مناسب می‌دانند. پوشیدن لگ ورزشی مردانه علاوه بر محافظت از پوست پای شما، نرمی و کشسانی مناسبی داشته که باعث می‌شود دامنه حرکتی خوبی داشته باشید.

  • کفش ورزشی مردانه

کفش راحت به اندازه لباس راحت ضروری است. درست همانطور که بدن شما نیاز به نفس کشیدن دارد، پاهای شما نیز نیاز دارند. انواع مختلفی از کفش‌های ورزشی در دسترس هستند. مطمئن شوید که کفشی را انتخاب کنید که مناسب شماست. این کار از پاهای شما در برابر تاول یا ساییدگی محافظت کرده و خطر پیچ خوردگی یا آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد.

تمام انواع لباس ورزشی مردانه یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی از فناوری‌های پیشرفته‌تری برای دفع عرق و مسدود کردن بو استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر طبق مد هستند. برخی نیز ترکیبی از این دو می‌باشند! تمرین با لباس ورزشی مردانه نامناسب می‌تواند روی تمرین شما تأثیر بگذارد. فروشگاه مولتی برند اسپورتلند با ارائه انواع لباس‌ ورزشی مردانه و زنانه با کیفیت از برندهای معتبر با قیمتی منصفانه شما را در خریدتان همراهی می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا