ورزشی

رد لایحه‌اول‌ایران علیه غرامت۱۱۵میلیاردی ویلموتس درفیفا

در پی شکست تیم ملی برابر عراق در مسابقات مقدماتی جام جهانی ، فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس ، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک ، همکاری خود را با روشی دوستانه و غیر دوستانه خاتمه دادند که باعث شد هر دو طرف از فیفا شکایت کنند.

طبق این گزارش شفافویلموتس بیامیلی از فدراسیون فوتبال ایران خواست تا به دلایل فسخ قرارداد و به دنبال خسارت 6 میلیون دلاری خسارت ، فدراسیون فوتبال ایران را به همکاری خود در ایجاد مشکلات مالی و تأخیر در پرداخت مطالبات خود ادامه دهد و فدراسیون فوتبال ایران از ویلموتس قبل از بازی ایران و عراق شکایت کرد و حاضر به نشستن روی نیمکت نبود. ایرانی نگه دارید و از همکاری امتناع کنید. در همین حال ، هر دو طرف اسناد خود را به فیفا تسلیم کردند ، اما همانطور که از شواهد و تجربه در پرونده شکایت ایران به فیفا اثبات شد ، ایرانیان پرونده را از دست دادند.

با این حال ، بسیاری از افراد سعی می کنند تا درباره آخرین اعلامیه فیفا در مورد این پرونده اظهار نظر نکنند ، یا اظهار نظرهای آنها مثبت و خوش بینانه است ، بنابراین می توانند وقت خود را صرف چنین نظرات عمومی کنند! البته از 2 روز پیش اولین خبر بد در این رابطه توسط مهدی تاج ارائه شده بود ، اما کسی به آن توجه نکرد. او می گوید فیفا اولین لایحه دفاعی ایران علیه ویلموتس را نپذیرفته است! این بدان معنی است که زنگ خطر برای اتحاد به صدا در آمده است.

نخستین لغو 111 میلیارد دلار جریمه ویلوتس در پرداخت فیفا

در واقع ، فدراسیون هیچ مدرک مستندی مبنی بر انجام فیفا از ابتدا ندارد. با این حال اوضاع فدراسیون فوتبال هر روز پیچیده تر می شود. مقامات فدراسیون فوتبال ایران پس از فسخ قرارداد خود 2 میلیون یورو به مارك ویلموتس دادند. 2 میلیون یورو از شرکتهای دولتی که تاکنون بازپرداخت نشده اند وام گرفته شده است. در عوض ، ویلموتز و وکلای وی در پرونده حقوقی علیه ایران به دنبال خسارت 6 میلیون یورویی هستند.

به عبارت دیگر ، با توجه به قیمت 19200 یورو در بازار آزاد ، بسیار بی ثبات و ناپایدار امروز ، ویلموتس حدود 115 میلیارد ایرانی را از ایران می خواهد و در صورت موفقیت ، فدراسیون فوتبال تاریخ را رقم خواهد زد ، مانند عددی مانند پرداخت مربیان. حقوق و غرامت. ، قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است اگرچه تا همین اواخر امکان جبران خسارت 153 میلیارد تومانی با 15 هزار یورو بود ، اما اکنون با نوسانات ارزی و بی ثباتی بازار ، 12 میلیارد به این رقم اضافه شده است.

اگر فدراسیون فوتبال مجازات می شد ، 115 میلیارد بخشی از غرامت و خسارت گسترده فوتبال ایران خواهد بود. به دلیل عدم انگیزه ویلموتز ، تیم ملی در دور اول رقابت های جام جهانی 2022 ، دو بازی مهم را از دست داد و در مقابل بحرین و عراق باخت. رقبای اصلی در گروه سوم شش امتیاز در رده سوم جدول از دست دادند و شانس صعود به مرحله بعدی را داشتند. کاهش در جام جهانی قطر. این بدان معنی است که ایران در آستانه از دست دادن جام جهانی است و اگر این اتفاق بیفتد ، اتحاد 10 میلیون دلار دیگر از دست می دهد که این حداقل پاداش برای احیای و حضور تیم ملی جام جهانی از جمله 17 هزار و 500 دلار در هر بازار آزاد است. ارزش 175 میلیارد دلار دارد!

حال اگر هردو آن اتفاق ناگوار در فوتبال ایران رخ دهد ، ایران در حدود 290 میلیارد دلار ضرر مالی در مجموع 114 میلیارد ویلو و 175 میلیارد پاداش متحمل می شود و متحمل خسارات سنگین اخلاقی و فنی می شود قابل رفع است.

منبع: خراسان ورزشی

دکمه بازگشت به بالا