ورزشی

رضایی: جوانگرایی در یک سال انجام نمی‌شود/ نگاه قلعه‌نویی به لیگ مثبت است+فیلم

رضایی: جوانگرایی در یک سال انجام نمی‌شود  نگاه قلعه‌نویی به لیگ مثبت است+فیلم

مربی تیم ملی گفت: وقتی یک دهه جوانگرایی در تیم ملی انجام نشده، در یک سال هم انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رحمان رضایی پیش از بازی استقلال و سپاهان درباره حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر اظهار کرد: مطمئناً بازیکنان خارجی با مطالعه انتخاب شده‌اند و امیدوارم بتوانند به این فوتبال چیز‌هایی را اضافه کنند. بازیکن خارجی که می‌آید باید نتیجه‌اش برای لیگ ما خوب باشد. مطمئن هستم مربیان مطالعه کافی داشته‌اند تا با وجود این بازیکنان، سطح تیم‌شان بالاتر برود.

وی در مورد اینکه به نظرش امیر قلعه‌نویی برای بازی با ترکمنستان به لیگ برتر نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: بله، همیشه نگاه سرمربی تیم ملی به لیگ خوب بوده و این بار هم به این شکل است. امیدوارم خروجی لیگ برتر با کیفیت باشد. این مهم‌ترین مسئله‌ای است که سرمربی تیم ملی به آن اهمیت می‌دهد. امیدوارم از این خروجی لیگ و از این بازیکنان بتوانند بهتری استفاده را ببرد.

مربی تیم ملی در مورد انتقاداتی که به دستیاران امیر قلعه‌نویی از جمله خود او پس از جام ملت‌های آسیا وارد شد، گفت: مطمئنا وقتی تیم نمی‌برد و نتیجه نمی‌گیرد، انتقادات زیاد است. حواشی زیادی هم به وجود می‌آید. برخی از این انتقادات جنبه سازندگی دارد، انتقاداتی که از روی دلسوزی است، بعضی هم انتقاداتی می‌کنند که جنبه تخریبی دارد و بار مثبتی ندارد. من فکر می‌کنم نباید به این انتقادات توجه کرد ولی انتقاداتی که از روی دلسوزی است همه مورد توجه قرار می‌گیرند. طبیعی است که انتقادات وجود دارد و ما هم می‌پذیریم. می‌رویم تا بیشتر و بهتر کار کنیم.

وی در خصوص اینکه جام ملت‌های آسیا دستاوردی به همراه نداشت و تیم ملی پوست اندازی نکرد، یادآور شد:  به سرعت نمی‌شود پوست اندازی کرد. از زمانی که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شده، باید دید این بازیکنان چند روز در خدمت سرمربی تیم ملی بودند. در مجموع ۴۰ روز هم نشد. هر بار سه تا چهار روز، برای جام ملت‌ها هم فکر می‌کنم ۱۰ روز بیشتر نشد. مطمئناً به این سرعت نمی‌شود جوانگرایی کرد. در گذشته هم دیگر سرمربیان بودند و بیشتر با همین بازیکنان کار کردند. آیا چیزی به تیم ملی اضافه کردند؟ نه! بنابراین وقتی یک دهه این کار انجام نشده، در یک سال هم انجام نمی‌شود. مطمئناً بعد از این روند مثل گذشته نخواهد بود و بازیکنان جدید به تیم ملی اضافه می‌شوند. ان‌شاءالله بتوانیم لیگ پرباری داشته باشیم تا خروجی خوبی ایجاد شود.  

رضایی در خصوص اینکه برای بازی با ترکمنستان شاهد حضور بازیکنان جوان‌تر خواهیم بود، تصریح کرد: ان‌شاءالله، حتما این اتفاق می‌افتد. ان‌شاءالله با مطالعه روی بازی‌های لیگ بتوانیم جوان‌های خوبی را دعوت کنیم. لیگ برتر خروجی خوبی داشته باشد و بازیکنان آینده‌دار و با استعداد بیشتر را به تیم ملی دعوت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا