ورزشی

رفع ابهام از مصوبه مربوط به تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری

سخنگوی بانک مرکزی به تشریح برخی شبهات درباره مصوبه مربوط به تفکیک حساب های تجاری و غیرتجاری پرداخت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، مصطفی قمریوفا با تاکید بر اینکه رفتار حساب های تجاری متفاوت است و مدل های مختلفی برای شناسایی و بررسی آن ها وجود دارد، گفت: اگر حساب های بانکی فردی همزمان دو شرط داشته باشد ممکن است. حساب تجاری در نظر گرفته شود: اول اینکه تعداد «سپرده‌ها» در حساب باید بیش از 100 فقره باشد و در عین حال کل مبلغ سپرده باید بیش از 350 میلیون ریال باشد، بنابراین فقط داشتن یکی از آن‌ها. این دو شرط مبنایی برای شناخت تجاری حساب نمی باشد، مثلاً اگر مبلغ کل واریزی حساب در ماه 10 میلیارد ریال باشد ولی تعداد سپرده های حساب کمتر از 100 مورد باشد، حساب مورد بررسی قرار نمی گیرد. یک حساب تجاری

سخنگوی بانک مرکزی تشریح کرد: مبنا، سرفا نصر “واریز به” حسب است، نه تراکنش; بنابراین این تصور که با مصوبه فوق الذکر، حساب های اکثر افراد به دلیل خریدها و تراکنش هایی که در طول ماه انجام می دهند، حساب تجاری محسوب می شوند، کاملاً نادرست است.

قمریوفا در ادامه افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، درصد بسیار کمی (کمتر از 2 درصد) از حساب های غیرتجاری با اجرای مصوبه فوق، ممکن است به عنوان حساب های تجاری مورد بررسی قرار گیرند.

سخنگوی بانک مرکزی همچنین گفت: تمامی حساب هایی که دارای دو شرط ذکر شده در بالا باشند، الزاما تجاری نخواهند بود، اما پس از بررسی و کسب اطلاعات تکمیلی، در خصوص تجاری یا غیرتجاری بودن آنها تصمیم گیری می شود. یک حساب برای هر دو شرط واجد شرایط خواهد بود، اما حساب تجاری شناسایی نمی شود.

قمری‌وفا گفت: حساب‌هایی که تجاری یا «حساب‌های فروش» نامیده می‌شوند، به دلیل ماهیت حساب دارای مزایایی مانند افزایش سقف روزانه و برداشت ماهانه از حساب، بدون نیاز به ارائه اسناد مثبته، تخفیف در بانک هستند. کارمزد و … خواهد بود، بنابراین تعریف حساب تجاری به عنوان حساب تجاری برای افرادی که دارای فعالیت تجاری و گردش مالی متناسب با کسب و کار خود هستند، بهبود قابل توجهی را تسهیل می کند.

انتهای پیام/4129/

دکمه بازگشت به بالا