ورزشی

رفع ۹ چالش فناورانه صنعت گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین و توسعه صنایع خلاق

رفع ۹ چالش فناورانه صنعت گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین و توسعه صنایع خلاق

چالش‌های فناورانه حوزه گردشگری توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد ملی حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین و توسعه صنایع خلاق با حضور و مشارکت مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، احمد خورشیدسوار، مشاور وزیر میراث فرهنگی در امور فناوری‌های نوین، ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، امیر کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، برگزار شد.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ضمن بازدید از نمایشگاه جانبی و سایر دستاوردها، در پنل تخصصی رویداد با موضوع سرمایه‌گذاری و توسعه بازار شرکت‌های خلاق (فرصت‌ها و موانع) و باحضور فعالان و شرکت کنندگان این رویداد تخصصی شرکت کرد.

بیش از ۱۰۰ طرح از سراسر کشور برای حل ۹ چالش فناورانه گردشگری از جمله واقعیت افزوده در گردشگری، راهنمای صوتی گردشگری، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی، اقامتگاه، پویانمایی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیاء در گردشگری و هتل داری، راهنمای مسافران و گردشگران با استفاده از رویکرد فناوری‌های نوین به دبیرخانه رویداد ارائه شده بود.

اختتامیه رویداد ملی حل نیازهای فناورانه گردشگری

اختتامیه رویداد ملی حل نیازهای فناورانه گردشگری نیز با حضور محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان و شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مرتضی نظری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود. برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به برگزاری این رویداد ملی طی روزهای ششم و هفتم دی‌ماه گفت: ارایه ایده‌ها، محصولات و نشست‌های تخصصی، معرفی درگاه‌ها(پنل) و نشست‌های هم‌اندیشی در راستای استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و محصولات آن‌ها به منظور رونق و توسعه حوزه گردشگری در استان از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

نظری با بیان اینکه سه طرح برتر برای سرمایه‌گذاری در استان سمنان انتخاب شدند، ابراز کرد: پس از انتخاب طرح‌های برتر قراردادی سه جانبه بین پارک علم و فناوری استان، اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت دانش‌بنیان منعقد شد تا زمینه فعالیت برای آن‌ها فراهم شود.

دکمه بازگشت به بالا