اقتصادی

رقابت با خودروهای خارجی در گرو اصلاح قیمت‌گذاری خودروهای داخلی

اخبار ورزشی/خراسان رضوی مدیرعامل ایران خودرو گفت: اگر قیمت‌گذاری خودروهای داخلی اصلاح شود، توانایی رقابت با خودروهای خارجی را داریم.

علیمردان عظیمی شامگاه ۹ شهریورماه، در افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص واردات نسل جدید خودرو به کشور و وضعیت خودروسازهای داخلی ابراز عقیده کرد: در صورت واردات خودروی خارجی مشکلی برای خودروسازهای داخلی پیش نخواهد آمد. اگر قیمت عادلانه برای خودروهای داخلی در نظر گرفته شود، مشکلی وجود ندارد. آمادگی رقابت با خودروهای وارداتی را داریم.

وی افزود: اگر کیفیت خودروهای ما قابل رقابت با خودروی خارجی باشد، مردم خودروی ما را خواهند خرید. اگر قیمت‌گذاری خودروهای داخلی اصلاح شود، توانایی رقابت با خودروهای خارجی را داریم.

عرضه ۲ خودرو برقی به بازار

همچنین محمدعلی تیموری، مدیر عامل سایپا در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص تولید خودروهای مشترک اظهار کرد: دو محصول C۳HR و تارا قطعات مشترک داشته و کارهای تولید این دو محصول انجام شده است. فرآیند تولید تارا در ایران خودرو و C۳HR در سایپا طی می‌شود.

وی افزود: تلاش داریم ۲ خودرو با پلتفرم الکتریکال را به بازار عرضه کنیم. سایپا اولین واردکننده خودروهای فول الکتریکال برای شهرداری تهران خواهد بود و تا کنون ۳ مدل خودرو پذیرفته و ثبت سفارش شده و فرآیند بانک مرکزی را طی می‌کند.

مدیر عامل سایپا ادامه داد: این خودروها تاکسی و در کلاس C بوده و ابعاد و اندازه آن‌ها مشابه شاهین یا مگان است. پیمایش باطری این خودروها، ۴۰۵ کیلومتر با یک بار شارژ است. گارانتی این خودروها ۶۰۰ هزار کیلومتر است. این خودروها در چین به عنوان تاکسی استفاده می‌شوند.

وی در رابطه با تولید خودرو مشترک پاژ بیان کرد: این خودرو بسیار اقتصادی بوده و طراحی آن توسط سایپا تمام شده و مقرر شده تا این محصول کاملا الکتریکال به بازار عرضه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا