اقتصادی

رقابت قشنگی بین من و فرزانه فصیحی شکل گرفت/بانوان می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند

گفت‌و‌گوی آنا با بانوی تاریخ‌ساز:

عضو تیم ملی دوومیدانی گفت: امیدوارم توجه به بانوان بیشتر شود زیرا دختران ما نشان داده‌اند، می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی خوش بدرخشند.

حمیده اسماعیل‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص عملکرد خود در مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ اظهار کرد: خدا را شکر مسابقات سطح بالایی داشت و تمام ورزشکاران مدعی ایران در رقابت جایزه بزرگ شرکت کرده بودند تا با عملکرد خوب خود نگاه مسئولان فدراسیون را به خود تغییر دهند. در دوی ۱۰۰ متر هم رقابت اصلی بین من و فرزانه فصیحی بود که رقابت بسیار قشنگی میان ما برگزار شد و اتفاقا هر دو نفر ما هم توانستیم رکوردهای خوبی را بر جای بگذاریم. این آخرین مسابقه ما پیش از حضور در قهرمانی آسیا بود.

**در تمام مواد دوومیدانی کارهای خوبی صورت گرفته است

وی افزود: امیدوارم این رکوردهای خوب منجر به این شود تا در قهرمانی آسیا برای ما اتفاقات خوبی بیفتد. از طرف دیگر در این مدت هم از رده سنی نوجوانان گرفته تا بزرگسالان رکوردهای خوبی توسط ما دوومیدانی‌کاران به ثبت رسیده و هم نشان‌دهنده این است که علاوه بر ماده سرعت در سایر بخش‌های دوومیدانی هم کارهای خوبی صورت گرفته است. ان‌شاءالله این روند تداوم داشته باشد تا در آینده منجر به این شود تا در بخش بانوان هم شاهد یک جهش چشمگیر باشیم.

**هدف همه ما موفقیت و روشن کردن چراغ دوباره دوومیدانی در میادین برون‌مرزی است

عضو تیم ملی دوومیدانی تصریح کرد: با پایان مسابقات جایزه بزرگ هم بدون وقفه در حال پیگیری تمریناتم زیر نظر مربیان هستم و این شرایط توانسته کمک بسیار خوبی به من در راستای بهبود عملکردم در ثبت حد نصاب‌های قابل توجه و همچنین کسب عناوین برتر در رقابت‌های بین‌المللی داشته باشد. در حال حاضر هم هدف ما بر روی موفقیت در قهرمانی آسیا در تایلند معطوف شده است تا بتوانیم دوباره پس از چند سال چراغ دوومیدانی را روشن کنیم. پس از آن هم بازی‌های آسیایی در پیش است.

رقابت قشنگی بین من و فرزانه فصیحی شکل گرفت/بانوان می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند

**حمایتِ بیشتر، کمک می‌کند تا در المپیک به مدال برسیم

اسماعیل‌نژاد در خصوص اینکه شرایط رسیدگی‌ها چگونه است، عنوان کرد: خوشبختانه از زمان ورود داوری به فدراسیون نه‌تنها رسیدگی‌ها بهتر شده بلکه حتی تغییرات صورت‌گرفته منجر به این شده تا نظم هماهنگی به فدراسیون بازگردد که این اتفاق خوبی است. ان‌شاءالله این توجهات دست به دست هم بدهد تا بتوانیم سال پُر مدالی داشته باشیم. این موضوع هم منوط به این است که رکوردهای خوبی توسط دوومیدانی‌کاران به ثبت برسد. دوومیدانی جزو رشته‌های پُر مدال المپیک است و اگر کمی به ما توجه شود، ما هم می‌توانیم از این مدال‌ها سهمی داشته باشیم. در حال حاضر توجه به بانوان باعث اتفاقات خوبی شده و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد؛ زیرا دختران ما نشان داده‌اند، می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی خوش بدرخشند.

**بهتر شدن رکوردهایم نویدبخش آینده روشن برای من است

وی در خصوص نتیجه خودش در مسابقات ترکیه گفت: از کسب مدال در ترکیه بسیار خوشحال هستم. در مسابقه فینال باد منفی ۱.۳ می‌وزید و این کارم را بسیار سخت کرد ولی با این حال توانستم رکورد ملی ایران و خودم را جابه‌جا کنم و مدال طلا بگیرم. همچنین رقابت‌های ترکیه دومین مسابقه فصلم بود. در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا درقزاقستان با بدشانسی و با آسیب‌دیدگی چهارم شدم و رسیدن به مدال را از دست دادم. خوشبختانه با تمرینات مداوم توانستم رکوردم را دوباره در جایزه بزرگ ایران به میزان قابل توجهی دوباره کاهش دهم و این نویدبخش روزهای بهتری برای من است تا بتوانم در مسابقات بین‌المللی خوش بدرخشم. امیدوارم بهتر و بهتر شوم تا به سهمیه المپیک برسم.

رقابت قشنگی بین من و فرزانه فصیحی شکل گرفت/بانوان می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند

**خانواده و همسرم کمک‌ها و انگیزه‌های خوبی به من رسانده‌اند

ملی‌پوش دوومیدانی ادامه داد: در این مدت کمک‌ها و انگیزه‌های خوبی چه از طرف خانواده، چه مربی و همچنین همسرم به من صورت گرفته و سعی کرده‌اند با قوت قلب بخشیدن به من شرایط را به سمت و سویی پیش ببرند تا به یک نقطه عطفی برایم تبدیل شود تا روز به روز بیشتر بدرخشم. مسئولان فدراسیون هم تا به الان همه جوره هوای ما را داشته‌اند و این نشان از توجه ویژه آنها به ما دارد تا مانند آقایان در بخش بانوان هم یک جهش چشمگیری به وجود بیاوریم.

** قبلا هندبال کار می کردم

وی درباره اینکه چگونه وارد این رشته شد، اظهار کرد: من از 9 سالگی وارد این رشته شدم. هر چند که پیش از این در هندبال فعالیت می‌کردم اما چون مربی‌ام دید از لحاظ سرعت و چابکی مناسب دوومیدانی هستم به من پیشنهاد داد به این رشته بروم و اتفاقا در اولین مسابقه‌ام هم توانستم به مدال در مدارس دست پیدا کنم. خود من هم کسی هستم که چندان علاقه‌ای به رشته‌های تیمی ندارم و عاشق رشته‌های انفرادی هستم. دوومیدانی هم گوشت و خون من است و خیلی این رشته را دوست‌ دارم. در این رشته سالیان سال است حضور دارم، چون اگر غیر از این بود اکنون در رشته‌ای جز دوومیدانی بودم.

دکمه بازگشت به بالا