ورزشی

روایت تکان‌دهنده یک مربی از وضعیت کشتی تهران/ قاسمی‌جو: آقای دبیر به داد کشتی پایتخت برس

مربی کشتی تهران گفت: تنها راه برون رفت از شرایط کنونی کشتی تهران، حضور فردی دلسوز است که باید تهرانی باشد و نسبت به کشتی تهران تعصب داشته باشد در سمت ریاست هیئت کشتی.

مهدی قاسمی جو در گفت وگو با اخبار ورزشی، درباره انتقادها از وضعیت کشتی در استان تهران گفت: آنچه مشخص است آنچه باید گفته شود. هیچکس نمی تواند از وضعیت کشتی های فرسوده تهران دفاع کند. آقای عزیزی توانایی های زیادی داشت که می توانست به کشتی تهران کمک کند و مانند آقای طالقانی که کشتی تهران در آن زمان در اوج بود، میراث خوبی از خود به جای گذاشت. اما او کاملا بر خلاف این رویه عمل کرد و تا حد امکان مربی و باشگاه تهرانی را آزار داد. او تا جایی که می تواند با باشگاه هایی که کشتی گیران را به مسابقات کشوری تزریق می کنند مبارزه می کند و نه تنها دستشان را نمی گیرد، بلکه پاهایشان را هم می گیرد تا نتوانند حرکت کنند. باشگاه کارگران تهران با اکبر فلاح، اسلامشهر با رسول دهقان نژاد که افرادی مانند حسن رحیمی را تحویل گرفت، باقرشهر که آقای بهکار در آنجا آموزش می دید تخریب شد، آقای هادی داداشی در باشگاه ناطق نوری و صادق گودرزی که افرادی مانند علی عبداللهی را تحویل گرفت. می گفتند با اکبر بهتر در باشگاه سربازان، غلام شهریار و خیلی های دیگر طوری رفتار شده که انگیزه شان کاملا از دست رفته است.

مربی کشتی استان تهران افزود: نمی دانم چرا هیئت کشتی استان تهران مسئولیت حمایت از باشگاه های فعال کشتی گیر را ندارد. او برعکس عمل کرد و به جای حمایت از آنها با آنها جنگید. رئیس هیئت تهران به جای استفاده از افراد دلسوز، دوست داشتنی و با اخلاقی چون اکبر فلاح، افرادی را وارد میدان کرد که مستقیماً به فکر کشتی های تهران نبودند. اگر به او بگوییم در پاسخ می گوید خود اکبر فلاح قبول نمی کند، اما باید گفت شما موظف هستید شرایط همکاری را برای جذب افراد مجرب فراهم کنید، نه اینکه هر کاری که نمی خواهند همکاری کنند. اصلا با هیئت تهران.

وی بیان می‌کند: هیئت تهران از هیچ چیزی حمایت نمی‌کند، اما هر طور دلتان می‌خواهد برای برخورد با برخی مربیان به مکان‌هایی مانند موسسات کشتی می‌روند و آنها را برهنه می‌کنند. چرا کشتی ها و عملکردهای تهران باید با هم ترکیب شوند؟ قبلا که جدا می شدند، نتایج خیلی بهتر بود، اما با این کار، کشتی های کاربردی تهران منهدم شدند. به عنوان مثال برای مسابقات خردسالان در استان تهران به شهرستان قدس فقط سهمیه 3 ترازو داده شد.

قاسمی جو ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات عجیب هیئت کشتی استان تهران بحث عناوین تیمی در مسابقات است. مثلا تیمی به نام تیم آزاد می آورند و در مسابقاتی شرکت می کنند که مشخص نیست کشتی گیرانشان کجا هستند. اگر در 10 وزن 10 کشتی گیر داشتیم، آنها به عنوان تیم آزاد حدود 50 نفر می شدند. در نهایت نایب قهرمان مسابقات شدیم اما عنوان ما را به تیم دادند و هر چه اعتراض کردیم هیچکس به ما بدهکار نبود. من نمی دانم تکلیف اداره کل ورزش و جوانان تهران چیست که نظارتی بر این موارد ندارد. این مسائل در هیچ جای دنیا دیده نمی شود.

ماجرای تکان دهنده مربی از تهران/ وضعیت کشتی قاسمی جو: آقای دبیر به کشتی پایتخت

مربیان کشتی مانند یونس امامی با انتقاد از نحوه برخورد رئیس هیئت کشتی تهران با مربیان کشتی گفت: او طوری با مربی رفتار می کند که انگار با زیردستانش صحبت می کند. رئیس شورای شهر شهریار نزدیک به 2 سال در هیئت کشتی شهریار حضور داشت و حدود 4 میلیارد تومان به کشتی کمک کرد و واقعاً مرد ممتازی است. به دلیل دعوا با یک دسته گل و یک جعبه شیرینی به هیئت تهران در ضیافت رفت و گفت که روز اول قرن جدید است و باید ابهام را کنار بگذاریم، اما در عرض 2 ساعت او توهین های زیادی از رئیس تا انتهای جعبه شنید و به طرفش آب نبات پرت کرد و رفت! سرانجام استعفا داد و کشتی را به رقیبش داد. شهریار 6 ماه است که رئیس جمهور ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس هیئت تهران سعی کرد کشتی سازی تهران را به نام خود نامگذاری کند، این در حالی است که علیرضا دبیر در زمان حضور در شورای شهر به کشتی و ساخت و ساز تهران کمک کرد و برای کشتی تهران امتیاز گرفت.

مربی کشتی تهران با اشاره به اینکه تهران برخلاف همه استان ها از دو تیم استفاده می کند، تصریح کرد: هر استان در مسابقات کشوری فقط می تواند یک تیم داشته باشد اما تهران و زیرمجموعه های آن هر کدام یک تیم می توانند داشته باشند. به جای استفاده از این پتانسیل، می بینید که چگونه کشتی های تهران سقوط کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس هیئت کشتی تهران تا به حال علیه باشگاه خود در شهریار قیام کرده است، گفت: مطلقاً نه! او هرگز به باشگاه کشتی نرفت. من حدود 400 کشتی گیر در شهریار دارم و از صبح تا شب کار می کنم، اما یک بار هم پا به باشگاه من نگذاشت و ببیند چه کار می کنیم. از طرفی وقتی در مسابقات جوانان دعوا شد، بلافاصله برای خودش کمیته انضباطی تشکیل داد و من و دستیارم را شش ماه محروم کرد. اگر کسی کوچکترین انتقادی از او کرد، بلافاصله با او برخورد می شود.

ماجرای تکان دهنده مربی از تهران/ وضعیت کشتی قاسمی جو: آقای دبیر به کشتی پایتخت

قاسمی جو با اشاره به اینکه عملکرد رئیس هیئت کشتی استان تهران در جذب اسپانسر برای کشتی تهران ضعیف بود، گفت: تعداد تیم های مازندرانی در لیگ را با قدرتی که در لیگ دارند مشاهده می کنید. اما رئیس هیئت تهران در این سال های ریاست جمهوری نتوانست اسپانسر جذب کند تا یک تیم قدرتمند تهرانی به لیگ برود. یا 2 سال پیش حدود 100 میلیون تومان برای مسابقات تهران جمع آوری شد، دو تیم داشتیم و فقط 6 میلیون تومان برای ورود پرداختیم، اما هیئت تهران هیچ وقت به بهترین کشتی گیران و مربیان مسابقه جایزه نداد تا انگیزه ایجاد کند.

وی در راه برون رفت از وضعیت فعلی کشتی تهران تاکید کرد: کشتی تهران به یک مدیر کشتی توانمند و دلسوز نیاز مبرم دارد که باید تهرانی باشد و تعصب بدی نسبت به کشتی تهران داشته باشد. مثلا مازندرانی ها اجازه دادند حمید سوریان هدایت تیم کشتی آنها را بر عهده بگیرد؟ انشاالله. یا کرمانشاه اجازه داده که یکی از تهران یا خراسان کاپیتان خدمه کشتی آنها باشد؟ پس چرا یک غیر تهرانی باید سال ها رئیس موسسه کشتی تهران باشد؟ باید یکی بیاید که به احترام مربیان و کشتی گیران احترام بگذارد و به کشتی تهران تعصب داشته باشد.

قاسمی جو در پایان گفت: همه استان ها وقتی می خواهند تیم ها را به مسابقات بفرستند جایگاه خود را به عنوان کشتی گیر و مربی حفظ می کنند و حداقل برای جابجایی آن ها ماشین تهیه می کنند اما تیم تهران باید همیشه در کنار جاده بایستد. که همه به هر شکلی ماشین می شوند.» بگیر و برو! قبل از اینکه آقای عزیزی به هیات تهران بیاید، این موارد کاملا رعایت شده بود، اما این موارد ساده هم چند سالی بود که انجام نشده بود. الان واقعا خسته شده ایم و می خواهیم آقای دبیر که دلسوز کشتی است به کشتی استان تهران برود.

پیام به پایان رسید

دکمه بازگشت به بالا