ورزشی

روز‌های شلوغ در بی‌توجهی وزارت ورزش؛ اضافه شدن ۶ فدراسیون بلاتکلیف دیگر به لیست بلندبالا

15 فدراسیون منتظرند

در حالی که از 12 فدراسیون بلاتکلیف تنها تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی سه فدراسیون مشخص شده است که تا پایان سال 6 فدراسیون نیز به این فهرست بلندبالا اضافه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یکی از موضوعات مهم و پرمخاطب دوره سجادی در وزارت ورزش و جوانان، بلاتکلیفی فدراسیون های ورزشی است که البته به گفته وزیر ورزش. هیچ یک از فدراسیون هایی که توسط نگهبان اداره می شوند بلاتکلیف نیستند، اما فارغ از شرایط، فدراسیون های بلاتکلیف به خصوص در فاصله کمتر از یک سال که رویداد مهمی مانند بازی های آسیایی هانگژو در پیش است؛ این موضوع با انتقادات زیادی همراه بود تا اینکه وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد برگزاری انتخابات برخی فدراسیون های ورزشی را داد.

البته در دوران تصدی حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان، سه فدراسیون بدنسازی، قایقرانی، آمادگی دریایی و ساحلی از جمله فدراسیون های تازه تاسیسی هستند که وزارت ورزش و جوانان به دنبال برگزاری جلسات انتخاباتی آنهاست.

**12 فدراسیون بلاتکلیف در لیست انتظار

در حال حاضر رشته‌های بوکس، شمشیربازی، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری، سوارکاری، بدمینتون، گلف، ورزش‌های اجتماعی، روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی، بولینگ و بیلیارد، کونگ فو بخشی از فدراسیون‌هایی هستند که توسط حامی مدیریت می‌شوند. البته از این فهرست بلند، زمان برگزاری انتخابات سه فدراسیون مشخص شده است; قرار است انتخابات فدراسیون گلف، وزنه برداری و دوچرخه سواری به ترتیب در روزهای سوم، هشتم و سوم بهمن ماه برگزار شود.

البته پیش از این مجمع انتخاباتی سمت اسکواش نیز برگزار شد و امیر عزیزی پور به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. این مجمع پیش از این یک بار به دلیل رد صلاحیت یکی از نامزدهای فدراسیون و عدم حضور 21 نفر در مجمع لغو شد و در نهایت در 21 آذرماه برگزار شد. اما هنوز وضعیت برخی دیگر از فدراسیون ها از جمله سوارکاران با شرایط پیچیده مشخص نیست و حتی مراحل ثبت نام نامزدهای این فدراسیون نیز به پایان نرسیده است.

**مطالب شما را دوست دارید؟

اگرچه از لیست بلندبالای فدراسیون‌های بلاتکلیف، تنها سه فدراسیون دچار مشکل شده‌اند و برخی از فدراسیون‌ها حتی نامزدهای خود را مشخص نکرده‌اند. اما تا پایان سال 6 فدراسیون به این لیست بلندبالا اضافه خواهند شد. در تاریخ هشتمین ماه از دوره چهار ساله ریاست سهرابیان در فدراسیون قایقرانی به پایان ماه رسید. در تاریخ 20 اسفندماه، علیرضا پاکدل پس از چهار سال باید از صندلی ریاست فدراسیون هندبال باز بماند. 21 اسفندماه نیز به پایان دوره چهار ساله بهرام می رسد. همچنین در تاریخ 23 اسفند دوره 4 ساله طباطبایی در فدراسیون کاراته به پایان می رسد. 25 اسفند دوره چهار ساله ارش میراسماعیلی در فدراسیون جودو و همچنین دوره چهار ساله ستمگران در فدراسیون جماعت 26 به پایان می رسد. بنابراین، وزارت ورزش و جوانان، نه تنها پیش از پیان سال روزهای شولوینی پیش‌رو دارد; اما در سال آتی نیز نیاز به برگزاری جلساتی دارد. با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان در حال برگزاری جلساتی است. به کید زیاد بسیاری از فدراسیون های بلاتکلیف تا پایان سال بدون رئیس می مانند. این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که کمتر از یک سال تا بازی های آسیایی هانگژو در پیش است و باید درد این فدراسیون ها مشخص شود تا شاهد حضور موفق ورزشکاران ایرانی در این سالن آسیایی باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا