ورزشی

روسونری – جالوروسی در دربی اروپایی

دربی دلامادونینا یک پای فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا را مشخص خواهد کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، برای سومین بار در اروپا، همسایگان میلان برابر هم قرار می‌گیرند و هر دو دیدار رفت و برگشت در یک ورزشگاه برگزار می‌شود. میلان در هر دو دیدار قبلی در نیمه نهایی ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و یک‌چهارم نهایی ۲۰۰۵-۲۰۰۴ پیروز شده اما از آن زمان تاکنون اتفاق‌های زیادی رخ داده است.

اینتر برای اولین بار از زمانی که سومین جام اروپایی خود را در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ به دست آورد، در جمع چهار تیم پایانی حضور دارد. میلان در ۱۶ فصل اخیر برای اولین بار به نیمه‌نهایی رسیده است. میلان در دور قبل هم با یک تیم ایتالیایی روبه‌رو شد که توانست ناپولی را حذف کند.

دو تیم تاکنون در ۲۱۹ بازی به مصاف هم رفته‌اند که اینتر ۸۱ برد – از جمله سه بازی از چهار بازی آخر – و میلان ۷۱ برد دارد و ۶۷ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

این سی‌ویکمین بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا بین باشگاه‌های یک کشور است. آخرین باری که در دور حذفی دو تیم از یک کشور برابر هم قرار گرفتند در دور قبل بود که میلان موفق به حذف ناپولی شد. همچنین دیدار پیش رو هفدهمین بازی تمام ایتالیایی در مسابقات باشگاهی یوفاست.

میلان در هر چهار مسابقه قبلی در دیدارهای تمام ایتالیایی تیم بهتر زمین بوده و در هر چهار تقابل برنده شده است. اینتر در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵، یوونتوس در فینال ۲۰۰۳ و ناپولی در مرحله یک‌چهارم نهایی این فصل همگی برابر میلان بازنده بودند.

فصل گذشته تیم استفانو پیولی پس از لیورپول، اتلتیکومادرید و پورتو با کسب چهار امتیاز در انتهای گروه B قرار گرفت و تنها پیروزی آنها در مادرید برابر آتلتیکو در هفته پنجم رقابت‌ها بود.

مربیان چه گفتند؟

استفانو پیولی، سرمربی میلان: به بازیکنانم [برای راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی] تبریک می‌گویم. دو بازی زیبا، هیجان‌انگیز و بسیار دشوار دیگر در نیمه‌نهایی خواهیم داشت. ما کارهای زیادی انجام داده‌ایم و مطلقاً نمی‌خواهیم متوقف شویم.

سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر: شایسته حضور در نیمه‌نهایی هستیم. این یک رویا بود اما اکنون اینجا هستیم و بازی بزرگی انجام خواهیم داد. برای بازیکنانم خوشحالم. گروه بسیار سختی داشتیم و با بایرن و بارسلونا همگروه بودیم و الان متحدتر از قبل هستیم تا به فینال برسیم.

ترکیب‌های احتمالی

میلان: مایک مانیان، کالابریا، توموری، سیمون کیائر، تئو هرناندز، ساندرو تونالی، کرونیچ، ساله ماکرز، اسماعیل بن‌ناصر، براهیم دیاس و اولیویه ژیرو

اینتر: اونانا، متئو دارمیان، آچربی، باستونی، دامفرایس، بارلا، چالهان اوغلو، هنریک میخیتاریان، فدریکو دی‌مارکو، لائوتارو مارتینس و روملو لوکاکو

میلان

این سیزدهمین نیمه‌نهایی میلان در اروپاست. رکورد آنها ۹ برد و سه باخت در این مرحله است. همچنین باید توجه داشت که روسونری هشت بازی از ۹ بازی اخیر نیمه نهایی خود را برده است. (باخت‌ها با رنگ قرمز مشخص شده‌اند.)
۱۹۵۵-۵۶ رئال مادرید  
۱۹۵۷-۵۸ منچستریونایتد  
۱۹۶۲-۶۳ دندی   
۱۹۶۸-۶۹ منچستریونایتد 
۱۹۸۸-۸۹ رئال مادرید  
۱۹۸۹-۹۰ بایرن‌مونیخ 
۱۹۹۳-۹۴ موناکو 
۱۹۹۴-۹۵ پاری‌سن‌ژرمن 
۲۰۰۲-۲۳ اینترمیلان 
۲۰۰۴-۰۵ آیندهوون 
۲۰۰۵-۰۶ بارسلونا 
۲۰۰۶-۰۷ منچستریونایتد 

تنها رئال مادرید (۳۲)، بایرن (۲۰) و بارسلونا (۱۷) بیشتر از میلان در نیمه‌نهایی حضور داشته‌اند.

اینتر

رکورد اینتر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پنج برد و سه باخت است. (باخت‌ها با قرمز مشخص شدند.)

۱۹۶۳-۶۴ بوروسیادورتموند
۱۹۶۴-۶۵ لیورپول
۱۹۶۵-۶۶ رئال مادرید
۱۹۶۶-۶۷ زسکا صوفیه 
۱۹۷۱-۷۲ سلتیک 
۱۹۸۰-۸۱ رئال مادرید 
۲۰۰۲-۰۳ میلان 

۲۰۰۹-۱۰ بارسلونا

اینتر اکنون برای نهمین بار در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حضور دارد و از این حیث با رکورد آژاکس برابر است. تنها هفت باشگاه بیشتر از اینتر در نیمه‌نهایی حضور داشته‌اند.

نکته‌ای که باید درباره اینتر مد نظر قرار داد، استحکام دفاعی این تیم است. اینتر در شش بازی از ۹ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا دروازه خود را بسته نگه داشته است. اینتر از یازده بازی خود مقابل باشگاه‌های ایتالیایی در رقابت‌های یوفا، چهار برد و چهار شکست داشته است. نراتزوری همچنین در فینال جام یوفا ۱۹۹۸ در ورزشگاه دو فرانس لاتزیو را ۳-۰ شکست داد و خاطره خوبی از تقابل با تیم‌های ایتالیایی دارد.

نکاتی که باید دانست

پیولی از هشت نوامبر ۲۰۱۶ تا ۹ مه ۲۰۱۷ سرمربی اینتر بود. دوران حضور او با تساوی ۲-۲ مقابل میلان آغاز شد. اینتر در ۱۲ بازی از ۱۶ بازی اول خود در سری A زیر نظر او پیروز شد. اما در هفت بازی آخرش تنها دو تساوی و پنج باخت داشت.

هاکان چالهان اوغلو هافبک اینتر در سال ۲۰۱۷ بازیکن میلان بود و در سال ۲۰۲۱ با انتقال آزاد به اینتر پیوست. او در ۱۷۲ بازی در تمامی رقابت‌ها برای روسونری ۳۲ گل به ثمر رساند که از جمله ۲۲ گل در ۱۳۵ بازی در سری آ است.

متئو دارمیان، مدافع اینتر، محصول آکادمی جوانان میلان است که در سال ۲۰۰۰ به میلان پیوست و اولین بازی خود را برای تیم اصلی در سن ۱۶ سالگی در بازی کوپا ایتالیا مقابل برشا انجام داد. دارمیان تنها هفت بار برای روسونری به میدان رفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا