اقتصادی

روسیه: اقدامات آمریکا راه های گفت و گوهای صلح در مورد اوکراین را می بندد

به گزارش از خبرگزاری “تاس” سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری روس گفت: آمریکایی ها تمام تلاش و حواس خود را بر شکست راهبردی روسیه در میدان جنگ متمرکز کرده اند و این این یک موضع اصولی دولت آمریکا است.

این مقام روس تاکید کرد که درگیری اوکراین برای آمریکا بسیار سودآور است.

وی خاطرنشان کرد: “این درگیری به آن‌ها امکان می‌دهد از بحث در مورد مشکلات مربوط به خود خودداری کنند. درگیری برای آن‌ها فرصتی بوجود آورده است تا با وارد کردن این آشوب به امور ژئوپلیتیک جهانی، مشکلات خود را حل کنند. “

ماریا زاخارووا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: روسیه حدود ۳۰ پیشنهاد صلح برای حل و فصل مناقشه اوکراین از طریق کانال‌های رسمی و غیر رسمی دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا, مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن رییس جمهور, آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع و سخنگویان دولت آمریکا بارها در اظهارات خود اعلام کرده‌اند که هدف آمریکا شکست راهبردی روسیه در جنگ با اوکراین است تا این کشور موضع بالاتری نسبت به اوکراین در پای میز مذاکره نداشته باشد.

رئیس جمهور روسیه طی سخنانش در نشست اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت که مسکو برای مذاکرات صلح آماده است ولی غرب نمی‌خواهد چنین مذاکراتی برگزار شود.

ولادیمیر پوتین طی سخنرانی در نشست عمومی دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت: ایالات متحده و ناتو مذاکرات با روسیه در مورد تضمین امنیت برابر برای همه کشورها را رد می‌کنند و در همین حال ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قانونی را وضع کرده است که مذاکرات با روسیه را ممنوع می‌کند.

پوتین گفت: تمام تناقضات باید از طریق مذاکره حل شود، اما مشکل این است که آن‌ها از مذاکره با ما خودداری می‌کنند. آنچه که زمینه ساز این مناقشه است، ایجاد تهدید علیه امنیت روسیه توسط آمریکا و ناتو است.

دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا در نمایشگاه سن پترزبورگ در تاریخ ۲۷ تا ۲۸ جولای با عنوان صلح، امنیت و توسعه برگزار شد.

310310

دکمه بازگشت به بالا