اقتصادی

روسیه: ناتو در اجلاس ویلنیوس مجددا بر خصومت نسبت به ما تاکید می‌کند

معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت، ائتلاف ناتو احتمالا در اجلاس آتی خود در شهر ویلنیوس همچنان سیاست خصمانه سابق خود در قبال روسیه را مورد تایید مجدد قرار می‌دهد.

به گزارش اخبار ورزشی،  آلکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، ائتلاف ناتو به احتمال زیاد در اجلاس آتی خود در شهر ویلنیوس سیاستی که تاکنون در قبال روسیه داشته را مورد تایید مجدد قرار می‌دهد و با توجه به اقدامات و بیانیه‌هایی که این بلوک غربی تاکنون مطرح ساخته همچنان قرار است مسکو را به عنوان تهدیدی مستقیم برای ناتو تلقی کند.

گروشکو اظهار کرد: “رویه ناتو در قبال روسیه بر مبنای تصمیم‌های قبلی اتخاذ شده در اجلاس‌های این ائتلاف که روسیه را تهدید مستقیم برای ناتو خوانده، تعیین شده است. اقدامات و بیانیه‌های سیاسی قبلی ناتو نشان می‌دهند در اجلاس شهر ویلنیوس همچنان تمرکز بر توسعه نظامی و برنامه‌ریزی حمایت توقف ناپذیر از اوکراین در راستای وارد کردن شکست راهبردی به روسیه همان رویه‌ای خواهد بود که این ائتلاف دوباره مورد تایید قرار می‌دهد.”

رهبران ناتو در اجلاس سال گذشته میلادی در شهر مادرید سند موسوم به “مفهوم استراتژیک ۲۰۲۲” را مورد تایید قرار دادند؛ سندی که طبق آن روسیه به عنوان “چشمگیرترین و مستقیم‌ترین تهدید”‌علیه امنیت ائتلاف و صلح و ثبات در حوزه یورو-آتلانتیک اعلام شد.

قرار است اجلاس سران ناتو در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی روزهای ۱۱ و ۱۲ ژوئیه برگزار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا