ورزشی

روسیه و آمریکا سه سهمیه برتر کشتی گیران ایران را کسب کردند

اتحادیه جهانی کشتی ، کشتی آزاد ، سهمیه المپیک 2020 ، کشتی

اتحادیه جهانی کشتی از سهمیه به دست آمده در کشتی آزاد و بقیه خبر داده است.

به گزارش ایلنا ، براساس گزارشی در وب سایت اتحادیه جهانی کشتی ، نیمی از شش سهمیه کشتی آزاد در المپیک 2020 توکیو تاکنون مطرح شده است و کشتی گیران در تلاشند تا نیمه دیگر را بدست آورند. این سهمیه ادامه خواهد یافت.
رضا عطاری ، حسن یزدانی و یداله محبی کشتی گیران وزن 57 ، 86 و 125 کیلوگرم ایران هستند که در مسابقات جهانی قزاقستان سهمیه المپیک را کسب کرده اند و نمایندگان ملی کشورمان نیز باید 65 ، 74 و 97 کیلوگرم به دست بیاورند تا در این رقابت ها شرکت کنند. مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی در قرقیزستان و بلغارستان سال آینده.
فدراسیون جهانی کشتی ، مسابقات جهانی 2019 را در قزاقستان و دو دوره مقدماتی قاره و جهان را به عنوان بخشی از سهمیه المپیک تعیین کرده است. تاکنون مسابقات جهانی 2019 ، انتخاب در آمریکا و قاره اروپا ، آسیا ، آفریقا اقیانوسیه و جهان به میزبانی همان کشور و در همان تاریخ به دلیل شیوع ویروس کرونری با یک سال تأخیر برگزار می شود. و در هر مسابقه (4 مسابقه باقیمانده) ، دو کشتی گیر که به فینال راه می یابند ، سهمیه المپیک توکیو 2021 را کسب می کنند.
این کشتی گیر روسی با کسب چهار مدال طلا و یک برنز در مسابقات جهانی نورسبی نازاربایل در قزاقستان ، پنج مدال المپیک کسب کرده است و باید در رقابت های مقدماتی برای دسته 125+ کیلوگرم رقابت کند. کشتی گیران آمریکایی در مسابقات جهانی 2019 2019 در قزاقستان سه چهارم به دست آوردند و در انتخابات قاره آمریکا دو سهمیه کسب کردند و در مجموع 5 نفر شدند.
قزاقستان در مسابقات جهانی 2019 نیز چهار رده کسب کرد و کشتی گیران نیز باید برای دو رقابت دیگر به رقابت بپردازند. ایران ، کوبا و هند سه چهارم را به دست آوردند.
در زیر نام کشورهایی که تاکنون سهمیه المپیک کسب کرده اند:
57 کیلوگرم: روسیه – قزاقستان – صربستان – ایران – ترکیه – هند (جهانی 2019) ایالات متحده – کلمبیا (انتخاب ایالات متحده)
65 کیلوگرم: روسیه-قزاقستان-مغولستان-ژاپن-مجارستان-هند (جام جهانی 2019) کوبا-آرژانتین (انتخاب قاره آمریکا)
74 کیلوگرم: روسیه – قزاقستان – آمریکا – ژاپن – لهستان – ایتالیا (جهانی 2019) کوبا – پورتوریکو (گزینه قاره آمریکا)
86 کیلوگرم: ایران – روسیه – سوئیس – سن مارینو – کلمبیا – هند (جهانی 2019) آمریکا – پرو (انتخاب قاره آمریکا)
97 کیلوگرم: روسیه – قزاقستان – آمریکا – جمهوری آذربایجان – مقدونیه – جورجیا (جام جهانی 2019) کانادا – کوبا (انتخاب ایالات متحده)
125 کیلوگرم: جورجیا-ترکیه-ایران-اوکراین-چین-کوزوو (جام جهانی 2019) آمریکا-کانادا (انتخاب قاره آمریکا)

دکمه بازگشت به بالا