روش های برای دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام

اگر مثل ما به اپلیکیشن اینستاگرام اعتیاد ندارید، احتمالاً فردی هستید که چند روز یک بار به این اپلیکیشن سر می‌زنید. اگر بعد از چند روز اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید متوجه می‌شوید برخی از عکس‌‌هایی که در بالای صفحه قرار دارند، چند دقیقه‌ی پیش به اشتراک گذاشته ‌شده‌اند. در حالی که باقی عکس‌های بالای صفحه، متعلق به چند روز گذشته هستند.

اینستاگرام

در اینجا ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا عکس‌هایی که ۲ روز پیش پُست شده‌اند، به ترتیب زمان مرتب نشده‌اند و در ابتدای فید خبری قرار گرفته‌اند؟ خب، در پاسخ باید بدانید که اینستاگرام نیز مانند هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری، اخیراً الگوریتم‌های خود را تغییر داده است و از روش دیگری برای نمایش ترتیب پست‌ها استفاده می‌کند.

الگوریتم فید خبری اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

سال گذشته اینستاگرام اعلام کرد قصد دارد الگوریتم‌های خود را تغییر دهد و با صرف نظر از زمان به اشتراک گذاشتن پُست‌ها، روش دیگری را برای ترتیب نشان داده شدن پست‌ها انتخاب کند. روش جدید به این صورت است که برای هر کاربر پست‌هایی در صدر فید خبری قرار می‌گیرد که از طرف افرادی که برای او مهم هستند به اشتراک گذاشته شده باشند.

در واقع، اینستاگرام پُست‌ها را رتبه‌بندی می‌کند و آن‌ها را با توجه به رتبه‌شان اولویت‌بندی می‌کند. تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که روی رتبه‌بندی یک پست تأثیر می‌گذارند. به‌طور کلی ۳ فاکتور در رتبه‌بندی کردن پست‌ها توسط الگوریتم اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود:

  1. تعداد لایک‌ها و کامنت‌‌های یک پُست اینستاگرام
  2. تعاملات کاربر با پُست‌های قبلی شما
  3. زمان به اشتراک گذاشتن پُست

پیشنهاد نوین!

به عنوان بلاگر یا فروشگاه اینستاگرامی، شرکت در دوره آموزش «» برای شما ضروری است. ما در این دوره صفر تا صد درآمدزایی از اینستاگرام را به شما یاد می‌دهیم و معتقدیم که کامل‌ترین دوره ممکن را آماده کرده‌ایم. کافی است خودتان را به صفحه دوره سری بزنید و سرفصل‌ها/توضیحات آن را بررسی کنید.

اگر پست‌هایتان معمولاً توسط فالوورها مورد توجه می‌گیرد، مطمئناً نتیجه خوبی از فعالیت در اینستاگرام خواهید گرفت. هر چقدر افراد بیشتری پست‌های شما را لایک کنند یا برای آن‌ها کامنت بگذارند، احتمال نمایش آن‌‌ها در تب  Exploreنیز بیشتر می‌شود. به این ترتیب، افرادی که صفحه شما را فالو نکرده‌اند نیز می‌توانند عکس‌های پرطرفدار شما را ببینند.

پیش از آنکه شما را با ترفندهای جذب کامنت اینستاگرام آشنا کنیم، بهتر است به نکته‌هایی که در ادامه آمده است دقت کنید:

صفحه‌ی خود را عمومی کنید

نوتیفیکیشن‌های خود را روشن کنید

به اینستاگرام اجازه دهید به محض لایک شدن عکس‌ها یا کامنت‌هایی که برایتان گذاشته می‌شود، نوتیفیکیشن ارسال کند. در چنین شرایطی می‌توانید سریع کامنت‌های دیگران را بخوانید، آن‌ها را لایک کنید یا پاسخ دهید. فراموش نکنید هرچقدر تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید، محتوایتان بیشتر در معرض دید فیدهای خبری قرار می‌گیرد.

محتوای با کیفیت تولید کنید

سعی کنید در اینستاگرام پست‌هایی با کیفیت و با ارزش به اشتراک بگذارید زیرا هیچ‌کس دوست ندارند برای عکس‌های خسته‌کننده کامنت بگذارد. بنابراین یا یک نفر را استخدام کنید که وظیفه‌ی تولید محتوای اینستاگرام‌تان را بر عهده بگیرد یا اینکه خودتان با استفاده از عکس‌ها و ویدئوهای جالب یک پروفایل جذاب بسازید. ما در مقاله «»، این کار را به طور اصولی به شما یاد می‌دهیم.

یک تقویم محتوا برای اینستاگرام تهیه کنید

سعی کنید زمان مشخصی را برای به اشتراک گذاشتن پست‌های خود تعیین کنید. همچنین، پیشنهاد ما به شما این است که در روز بیشتر از یک یا دو پست منتشر نکنید. فراموش نکنید زمان به اشتراک گذاری پست، یکی از فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرام است بنابراین، طوری زمان‌بندی نکنید که عکس‌ها یا ویدئوهایتان در میان پست‌های دیگران گم شوند. (برای دانلود نمونه تقویم محتوای اینستاگرام به مقاله در اینستاگرام مراجعه کنید.

روش‌هایی برای افزایش کامنت اینستاگرام

۱مسابقه برگزار کنید

یکی از راه‌های سرگرم‌کننده و آسان برای تشویق کردن فالوورها به ثبت کامنت اینستاگرام، طراحی مسابقه است. به این ترتیب که مستقیماً از کاربران بخواهید برای‌تان کامنت بگذارند. برای مثال می‌توانید در طول یک هفته، یک مسابقه برگزار کنید و به مخاطبان خود بگویید که برای شرکت در مسابقه باید هر روز زیر پست‌های شما کامنت بگذارند یا از آن‌ها بخواهید خودشان عکسی را منتشر کنند و برند شما را در آن تگ کنند. نمونه‌های زیادی از این نوع دعوت به کامنت گذاری‌ها در اینستاگرام موجود است که می‌توانید ایده‌های جالبی از آن‌ها بگیرید.

۲اینستاگرام خود را برون‌سپاری کنید

شما در این روش می‌توانید اینستاگرام خود را برای مدتی در اختیار یکی از همکاران یا اینفلونسرها قرار دهید تا برای‌تان محتوای جالب و تازه تولید کنند. آن‌ها باید پست‌هایشان را از دیدگاه خودشان منتشر کنند تا بتوانند مخاطبان را به سمت برند شما جذب کنند. برون‌سپاری کردن اینستاگرام معمولا به ۳ دسته افراد واگذار می‌شود:

این روش باعث می‌شود تا تعداد کامنت اینستاگرام شما بالا برود، کاربران بیشتری پست‌های شما را مطالعه کنند. به این ترتیب هم میزبان و هم میهمان از این شرایط سود می‌برند.

۳از کاربران بخواهید که کامنت بگذارند

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش کامنت اینستاگرام این است که از فالوورهایتان بخواهید، کامنت بگذارند. برای مثال عکسی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید که نظر خود را بگویند یا دوستانشان را Mention کنند یا در روشی دیگر، راه‌حلی را برای یک مشکل ارائه دهید و از دیگران بخواهید که آن‌ها هم اگر راهی به ذهنشان می‌رسد، آن را با شما و دیگران به اشتراک بگذارند.

۴یک پست خنده‌دار یا شوک کننده به اشتراک بگذارید

۵ویدئو به اشتراک بگذارید

تعداد افرادی که ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام را مشاهده می‌کنند، نسبت به سال‌های گذشته حدود ۴۰% افزایش یافته است. همان‌طور که می‌دانید کاربران اینستاگرام می‌توانند ویدئوهای ۱ دقیقه‌ای به اشتراک بگذارند.

ویدئوها طرفداران زیادی دارند و باعث می‌شوند که مخاطب زمان زیادی با محتوای شما درگیر شود. بنابراین سعی کنید محتواهای ویدئویی جالب به اشتراک بگذارید و از کربران بخواهید در زیر ویدئو کامنت گذاشته و دوستان خود را تگ کنند. اگر فکر می‌کنید مدت زمان ۱ دقیقه برای تبلیغ یک محصول کم است، می‌توانید یک دمو یا پیش‌درآمد ۱ دقیقه‌ای بسازید و آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، و ویدئوی کامل را در فیسبوک، تلگرام، یوتیوب یا آپارات خود قرار دهید. سپس از کاربران بخواهید برای دیدن ویدئوی کامل به دیگر شبکه اجتماعی شما مراجعه کنند.

ما در ویدیوهای آموزشی زیادی منتشر کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم برای رشد کسب‌وکارتان حتماً به آن سری بزنید.

۶از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

زمانی که شما محتوای خود را با هشتگ مرتبط در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، پست‌هایتان در قسمت تَبِ جستجو به نمایش درمی‌آیند. در واقع می‌توان گفت پست‌هایی که حداقل یک هشتگ مربوط دارند ۱۲% بیشتر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند. اینفلونسرها و کاربران علاقه‌مند زمانی که می‌بینند شما هم به موضوع مورد توجه آن‌ها علاقه‌مند هستید، برایتان کامنت خواهند گذاشت.

اگر با نحوه‌ی استفاده از هشتگ‌ها آشنایی ندارید خواندن مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سعی کنید از هشتگ‌هایی که در یک مناسبت خاص محبوب می‌شوند یا هشتگ‌های مرتبط با صنعت خود استفاده کنید تا بتوانید کاربرانی هدفمند را به سمت خود جذب کنید.

۷در زمان مناسب پست بگذارید

شناسایی زمان مناسب برای به اشتراک گذاشتن پست‌ها دغدغه‌ی بزرگی به شمار می‌رود و هنوز پاسخ قاطعی برای آن ارائه نشده است زیرا زمان مناسب برای به اشتراک گذاشتن پست‌ها برای هر شخص منحصربه‌فرد بوده و به زمینه‌ی فعالیت، فالو.رها و نوع پُستی که به اشتراک می‌گذارد، بستگی دارد.

بهترین راه‌حل این است که خودتان زمان مناسب برای اشتراک پست‌ها را پیدا کنید. به این صورت که محتوای خود را به‌طور آزمایشی در ساعت‌ها و روزهای مختلف منتشر کنید و سپس نتیجه‌ی آن را زیر نظر داشته باشید. ببینید که فالوئرهایتان چه زمانی واکنش بهتری به پست‌های شما نشان داده و آن‌ها را لایک می‌کنند یا کامنت می‌گذارند. سپس یک تقویم درست کنید و هر روز و هر ساعتی که نتیجه‌ی بهتری گرفتید را در آن یادداشت کنید. از آن به بعد سعی کنید در ساعات معینی پست‌های خود را منتشر کنید.

بهتر است بدانید که اگر اکانت اینستاگرام خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید، اینستاگرام آمار دقیقی از فعالیت کاربران در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند در زمان‌بندی پست‌ها به شما کمک کند.

۸عکس صورت انسان‌ها را منتشر کنید

سلفی‌ها بسیار پرطرفدار هستند و برای استراتژی اینستاگرام شما نیز مناسب‌ترند. نتیجه‌ی تحقیقات آزمایشگاه‌های یاهو که روی بیش از ۱ میلیون پُست اینستاگرام انجام شده، نشان می‌دهد پُست‌هایی که صورت انسان‌ها در آن مشخص است ۳۲% بیشتر کامنت می‌گیرند و ۳۸% لایک بیشتری جذب می‌کنند. هنوز دلیل این مسئله مشخص نیست، اما محققان احتمال می‌دهند دلیل آن این است که صورت انسان منبع ارتباط غیرکلامی است. انسان‌ها دوست دارند بدون اضطراب به چهره دیگران نگاه کنند و نسبت به آن واکنش نشان دهند. بنابراین هر از گاهی عکس های سلفی و گروهی از خودتان و کارکنان شرکت‌تان منتشر کنید. به این ترتیب می‌توانید واکنش مخاطبان را در نظر بگیرید.

۹عکس حیوانات را به اشتراک بگذارید

تحقیقات زیادی در رابطه با اثبات موفقیت این روش صورت نگرفته، اما همان‌طور که می‌دانید و احتمالاً تا الان مشاهده کرده‌اید قرار عکس حیوانات در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. البته ما چنین کاری را برای شرکت‌ها و اکانت‌های رسمی پیشنهاد نمی‌کنیم. با این حال، اگر صفحه اینستاگرام شخصی دارید یا صفحه‌ای سرگرم‌کننده یا خنده‌دار را مدیریت می‌کنید، این روش به دیده‌شدن و افزایش کامنت اینستاگرام تان کمک می‌کند.

لایک‌ها، کامنت‌ها و تعداد بازدید ویدئوها در اینستاگرام بسیار باارزش هستند زیرا فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرام بوده و محل قرار گیری پُست شما را در فید خبری مشخص می‌کنند.هر چه تعداد لایک و کامنت اینستاگرام شما بیشتر باشد، احتمال دیده شدن پست‌هایتان در Explore اینستاگرام بیشتر می‌شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید برند موفقی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، سعی کنید ساعت مناسب به اشتراک گذاشتن پست‌ها را پیدا کنید، از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید و از طریق برگزار کردن مسابقه، تشویق کردن فالوورها به کامنت گذاشتن و دیگر نکته‌هایی که در این مقاله از سایت sanimata بررسی کردیم، درگیری آن‌ها با پست‌هایتان را افزایش دهید.

 

خروج از نسخه موبایل