اقتصادیفعالان کسب و کار

روش های پرداخت و دریافت ارز در ایران

پرداخت های ارزی در حوزه تجارت آنلاین اهمیت زیادی دارند. این نوع از پرداخت‌ها امکان فعالیت‌های بین‌المللی و ارتباطات جهانی را برای کاربران فراهم می‌کنند. پرداخت‌های ارزی، نگرانی‌های مربوط به محدودیت‌های ارزی را از بین می‌برند و امنیت تراکنش‌ها را تضمین می‌کنند. در این مقاله روش‌های پرداخت ارزی را باهم بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید. دراپ شیپینگ به شما امکان می‌دهد که با حداقل هزینه و زمان، یک کسب‌وکار آنلاین پر رونق و موفق راه بندازید و از فروش محصولات بدون داشتن انبار و دخالت در فرآیند ارسال، لذت ببرید.

پرداخت و دریافت ارز در ایران | آموزش و خدمات ایکامرس

مقایسه راه‌ های مختلف پرداخت ارزی

در ایران پرداخت های ارزی و همچنین نقل و انتقالات ارزی محدودیت‌هایی دارد. پیش از انتخاب روش مناسب پرداخت ارزی بهتر است با راه‌های موجود در کشورمان آشنا شویم. در حال حاضر ۲ روش معمول برای پرداخت ارزی در ایران وجود دارد که شامل استفاده از خدمات صرافی‌ها و استفاده از مراکز خدمات پرداخت آنلاین ارزی است.
روش سنتی استفاده از خدمات پرداخت و نقل و انتقالات ارزی در ایران، با کمک صرافی‌ها انجام می‌شود. انتقال ارز در صرافی زمان‌بر است و کارمزد زیادی هم دارد. بنابراین روش مناسب‌تر برای پرداخت ارزی، استفاده از مراکز خدمات پرداخت ارزی آنلاین است.

در این مراکز، نرخ کارمزد سفارش‌ها نسبت به صرافی‌ها پایین‌تر است و سفارش‌تان در مدت زمان کمتری انجام می‌شود. نکته ارزشمند استفاده از مراکز خدمات پرداخت آنلاین این است که نیازی به مراجعه حضوری ندارید و از طریق پلتفرم‌های آنلاین ثبت سفارش، مانند وب‌سایت این مراکز می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

انواع روش های پرداخت ارزی

پرداخت‌ های ارزی به ۳ گروه پرداخت ارزی با کارت‌های اعتباری، پرداخت ارزی با کیف پول الکترونیکی و پرداخت ارزی با گیفت کارت تقسیم‌ می‌شوند. در ادامه به اختصار درباره هر یک بیشتر توضیح می‌دهیم. درگاه پرداخت در شاپیفای در ایران نمیتوان ایجاد کرد.

پرداخت با کارت های اعتباری

حتما شما هم نام ، ویزا کارت، پی پال و غیره را شنیده‌اید. مستر و ویزا کارت و به عبارت دیگر، این کردیت‌کارت‌ها، کارت‌های اعتباری بین‌المللی هستند که دسترسی به آن‌ها برای شهروندان ایرانی به سادگی وجود ندارد. اما پلتفرم‌های پرداخت آنلاین ارزی از این کارت‌های اعتباری برای انجام سفارش‌های شما استفاده می‌کنند. برای استفاده از این کارت‌ها باید با هر یک و دامنه کاربردشان آشنا باشید تا بدانید برای سفارش‌های متنوع خود از کدام‌یک بهره ببرید.

پرداخت با کیف پول الکترونیکی

پرداخت با گیفت کارت

گیفت کارت‌ها یا کارت‌های هدیه به طور مستقیم روشی برای پرداخت و نقل و انتقال ارز به شمار نمی‌روند، اما یک ویژگی مهم دارند. ویژگی مهم گیفت کارت‌ها این است که مانند یک کارت اعتباری معتبر عمل می‌کنند که پیش از استفاده شارژ شده و برای خرید خدمات از وب‌سایت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. به‌عنوان مثال، از (Spotify) برای شارژ کردن حساب اسپاتیفای و از گیفت کارت برای شارژ حساب کاربری مایکروسافت خود می‌توانید استفاده کنید.

نکته پر اهمیت در مورد گیفت کارت‌ها این است که هر یک مناسب استفاده از خدمات مشخصی است و نمی‌شود از گیفت کارت اسپاتیفای برای شارژ حساب مایکروسافت استفاده کرد. خرید گیفت کارت‌های متنوع را می‌توانید به مراکز خدمات پرداخت آنلاین ارزی مانند تهران پیمنت بسپارید.

انواع روش پرداخت‌ های ارزی

روش‌های متعددی برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی و خریدهای آنلاین در کشورهای مختلف وجود دارد. در متن زیر درباره هریک و نحوه استفاده از آن‌ها توضیح داده‌ایم.

ویزا کارت نوعی کارت اعتباری بین‌المللی است که توسط شرکت ویزا عرضه شده است. این کارت اعتباری مانند یک شبکه بانکی بین‌المللی عمل می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تراکنش‌های مالی مدنظرشان را در سراسر جهان انجام دهند.

ویزا کارت جایگزین مناسبی برای پرداخت نقدی است و با استفاده از این کارت، می‌توان انواع پرداخت ارزی از جمله خرید از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایت‌های اینترنتی را انجام داد. همچنین، با ویزا کارت می‌توان از دستگاه‌های خودپرداز (خارج از کشور) پول نقد برداشت کرد.

ویزا کارت برای امنیت تراکنش‌ها از فناوری رمزنگاری استفاده می‌کند و اطلاعات کاربران را هنگام استفاده و پرداخت محافظت می‌کند. علاوه‌بر این، ویزا کارت با ارزهای مختلف بین‌المللی کار می‌کند و حتی می‌توان در سفرهای خارجی و برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی نیز از آن استفاده کرد. در مجموع ویزا کارت، یک ابزار پرداخت مطمئن، سریع و راحت است که کاربران می‌توانند در سراسر جهان خریدها و تراکنش‌های مالی خود را با استفاده از آن انجام دهند.

کاربردهای ویزا کارت محدود به موارد ذکر شده نیست و در حوزه پرداخت‌های ارزی دانشجویی، ویزا کارت نقش پررنگی ایفا می‌کند. از پرداخت هزینه‌های دانشگاه تا پرداخت هزینه شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و همچنین هزینه‌های مربوط به تعیین وقت سفارت، همه با استفاده از ویزا کارت به راحتی امکان‌پذیر است. ویزا کارت با دامنه گسترده کاربردهایش دارای مزایا و معایبی است که در ادامه ذکر می‌کنیم:

مزایای ویزا کارت

  1. پذیرش گسترده: ویزا کارت در سراسر جهان پذیرفته می‌شود و شما می‌توانید هر جایی که نماد ویزا کارت را ببینید، از آن برای پرداخت استفاده کنید.
  2. راحتی و سرعت: با استفاده از ویزا کارت می‌توانید خریدها را به سرعت و به راحتی بدون نیاز به حمل پول نقد انجام دهید.
  3. امنیت بالا: ویزا کارت از تکنولوژی رمزنگاری استفاده می‌کند که امنیت تراکنش‌های شما را تضمین می‌کند و از خطرات مربوط به حمل نقدینگی می‌کاهد.
  4. قابلیت برداشت نقدی: با ویزا کارت می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز نقدی (خارج از کشور) پول برداشت کنید.
  5. انعطاف پذیری مالی: با استفاده از ویزا کارت شما می‌توانید بسته به نیازهای مالی خود، سقف کارت و اعتبار مورد نیازتان را انتخاب کنید و از اعتبار ویزا کارت استفاده کنید.

معایب ویزا کارت

  1. کارمزدهای ویزا کارت: شامل کارمزد تراکنش، حق اشتراک سالیانه و کارمزد برداشت نقدی است.
  2. جریمه بدهی: ویزا کارت یک کارت اعتباری است که با تعیین سقف پرداخت می‌توانید از اعتبار خود استفاده کنید. با رسیدن موعد بازپرداخت چنانچه نتوانید به موقع حساب خود را شارژ کنید مشمول پرداخت جریمه می‌شوید.
  3. احتمال سوء استفاده: اگر کارت خود را گم کنید یا از شما سرقت شود، امکان خسارت مالی برایتان وجود دارد. به همین دلیل، لازم است در صورت مفقود شدن کارت به سرعت گزارش سرقت یا مفقودی را به بانک اطلاع دهید.

مستر کارت مانند ویزا کارت نوعی کارت اعتباری بین‌المللی است. مستر کارت را شرکتی با همین نام صادر می‌کند و تقریبا در سراسر جهان قابل استفاده است. این کارت به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌های مالی انجام دهند، از فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین خرید کنند و حتی از دستگاه‌های خودپرداز خارج از کشور پول نقد برداشت کنند.

مستر کارت درست مانند ویزا کارت مزایا و معایب خود را دارد. ویزا کارت مزیت‌هایی همچون امنیت بالا، پذیرش گسترده و امکان تعیین سقف اعتبار دارد. با استفاده از این کارت می‌توانید به راحتی خریدها و تراکنش‌های مالی را در سطح جهانی انجام دهید و از خدمات بانکی و مالی بهره‌مند شوید.

استفاده از مسترکارت نیز ممکن است هزینه‌هایی مانند کارمزد تراکنش و برداشت نقدی داشته باشد که قبل از استفاده لازم است شرایط مربوط به کارت را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

امریکن اکسپرس یکی از شرکت‌های خدمات مالی بین‌المللی است که خدمات مرتبط با کارت اعتباری، کارت هدیه و دیگر خدمات مالی را ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۱۸۵۰ تأسیس شده و ساختمان اصلی آن در نیویورک قرار دارد.

مزایای امریکن اکسپرس

  1. سازگاری با اپلیکیشن‌های پرداختی: امریکن اکسپرس با نرم‌افزارهایی مانند Google Pay ،Apple Pay و Samsung Pay به راحتی سازگار است. فقط کافی است کارت اعتباری خود را به نرم‌افزار مربوطه اضافه کنید، بعد می‌توانید به آسانی پرداخت‌های خود را در هر مکانی انجام دهید.
  2. امنیت بالا: در صورت بروز یک معامله جعلی یا کلاهبرداری با حساب، امریکن اکسپرس گارانتی حفاظت از تقلب ارائه می‌دهد و مسئولیت آن به هیچ عنوان متوجه کاربر نخواهد بود. سیاست‌های American Express در زمینه مرجوعی کالاها و خدمات گارانتی بسیار قوی است.
  3. ارائه خدمات گسترده مسافرتی: امریکن اکسپرس یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های مسافرتی جهان را اداره می‌کند و همچنین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان چک‌های مسافرتی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

معایب امریکن اکسپرس

  1. پذیرش محدود: در برخی مکان‌ها و تجارت‌ها، امریکن اکسپرس به عنوان روش پرداخت پذیرفته نمی‌شود و محدودیت‌هایی در پذیرش آن وجود دارد.
  2. کارمزد بالا: استفاده از امریکن اکسپرس هزینه‌های بیشتری را نسبت به سایر روش‌های پرداخت می‌طلبد و معمولا متقاضیان امریکن اکسپرس برای استفاده از آن هزینه بالایی باید پرداخت کنند. در واقع، برای پرداخت با امریکن اکسپرس هم از فروشنده و هم از خریدار کارمزد دریافت می‌شود.
  3. پذیرش محدود در کسب‌وکارهای کوچک: برخی از کسب‌وکارهای کوچک به دلیل هزینه‌ها و کارمزد بالای امریکن اکسپرس، قادر به پذیرش این کارت نیستند و از آن به عنوان یک روش پرداختی استفاده نمی‌کنند.

پرداخت با پرفکت مانی (Perfect Money)

پرفکت مانی سیستم پرداخت الکترونیکی است که برای پرداخت‌های غیرنقدی استفاده می‌شود. شما با استفاده از پرفکت مانی می‌توانید به‌صورت آنلاین از فروشگاه‌ها خرید کنید و همچنین به سراسر جهان انتقال وجه داشته باشید. از دیگر مزیت‌های پرفکت مانی می‌توان به سرعت و امنیت آن اشاره کرد؛ همچنین برای کاربران ایرانی چالشی ایجاد نمی‌کند.

پرفکت مانی ۹۹ درصد عملکردی شبیه به پی‌پال دارد، با این تفاوت که به ایرانیان نیز خدمات ارائه می‌کند. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانید برای پرفکت مانی در نظر بگیرید این است که می‌توانید دارایی خود را روی یک کیف پول الکترونیکی ذخیره کنید. امکان خرید بیت کوین و طلا نیز با پرفکت مانی امکان‌پذیر است. در این مطلب به معرفی 5 سایت برای دراپ شیپینگ پرداختیم.

 

دکمه بازگشت به بالا