فعالان کسب و کار

روفتاب پکیج نوعی از سیستم تهویه مطبوع است

چیلرهای اسکرول و چیلرهای اسکرو امروزه از محبوب ترین و کارآمدترین چیلرهای دنیای تهویه مطبوع هستند. یکی از مشکلاتی که مالکان هنگام خرید یخچال با آن مواجه هستند، نداشتن اطلاعات کافی و مرتبط در انتخاب کولر گازی مناسب است.

پکیج پشت بام نوعی سیستم تهویه مطبوع است که برای ساختمان های بزرگ استفاده می شود. در متن زیر ابتدا به توضیح کولر مارپیچ و کولر پیچی می پردازیم و در نهایت در مورد نحوه نگهداری صحیح پکیج سقفی مشاوره می دهیم. تفاوت کولر اسکرول و کولر اسکرو در نوع کمپرسور آنهاست. نام این کولرها نیز از کمپرسور آنها گرفته شده است.

حلزون سرد

کولر اسکرول به معنای کولر با کمپرسور اسکرول است. کمپرسورهای اسکرول در انواع معمولی، دیجیتال و اینورتر تولید می شوند. این کمپرسورها نسبت به کمپرسورهای اسکرو قدرت کمتری دارند و به همین دلیل یک چیلر کولر گازی می تواند از یک تا هشت کمپرسور برای تامین سرمایش مطلوب استفاده کند. تعداد کمپرسورهای موجود در چیلر علاوه بر افزایش ضریب اطمینان دستگاه، قدرت را کنترل می کند (هر کمپرسور استاندارد یک مرحله دارد) و طول عمر دستگاه را افزایش می دهد.

ظرفیت چیلر روتاری یکپارچه ماشین آلات معمولاً از 2 تن شروع می شود و به حدود 300 تن می رسد (ظرفیت برای برندهای مختلف کمی متفاوت است). در کولرهای گازی با ظرفیت سرمایش کمتر از 100 تن، برای حدود 90 درصد چیلرها از کمپرسورهای روتاری استفاده می شود، زیرا کمپرسورهای اسکرو در ظرفیت های پایین اصلا تولید نمی شوند.

https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14414/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D8%B1-%D8%A7%D9%81

کمپرسورهای تبرید معمولاً قابل تعمیر نیستند و در صورت خرابی باید تعویض شوند. البته یافتن این نوع کمپرسور آسان است زیرا شرکت های زیادی در زمینه فروش این کمپرسورها در ایران فعال هستند.

هزینه کم، حمل و نقل آسان و فراوانی در بازار از مزایای کمپرسورهای روتاری است.

یکی دیگر از مزایای کولر گازی چیلر روتاری، صدای کم به دلیل کمپرسور کوچک است.

برای کولرهای با ظرفیت کمتر از 150 تن، کولرهای کشویی همیشه قیمت بهتری نسبت به کولرهای پیچی دارند.

کولر پیچ

انتخاب بین چیلرهای بی صدا و اسکرول در مقابل چیلرهای بی صدا همیشه یک بحث انگیزشی در بین کارفرمایان معتبر است. اول از همه، تعیین امکان سنجی واقعی پروژه با مشاور می تواند اولین قدم مهم در انتخاب نوع یخچال باشد. یخچال‌های کوچک معمولاً یخچال‌های کمپرسور اسکرول و یخچال‌های کمپرسور بی‌صدا بزرگ هستند، اما برای اندازه‌های متوسط، انتخاب بین این دو دشوار است.

از آنجایی که کمپرسورهای اسکرو پیچیده تر از کمپرسورهای دوار هستند، معمولاً به پرسنل متخصص نیاز دارند. این کمپرسورهای اسکرو یخچال قابل تنظیم هستند اما با توجه به ابعاد و وزن زیاد می توان دسترسی و تحرک را از معایب آنها دانست.

یک تهویه مطبوع با پیچ خنک کننده از یک تا سه نوع موتور مختلف در یک موتور القایی استفاده می کند.

کمپرسورهای بزرگتر نسبت به کمپرسورها ظرفیت بزرگتر، کارآمدتر و البته گرانتر هستند.

ظرفیت کنترل این کمپرسورها معمولاً یک کمپرسور چهار فاز یا کنترل ظرفیت خطی است.

راندمان تهویه مطبوع چیلرهای اسکرو به طور کلی بالاتر از چیلرهای کمپرسور اسکرال است.

با ظرفیت سرمایش بیش از 150 تن، استفاده از این چیلرها انتخاب مناسبی است.

بسته حلقه

اگر شما در درجه اول یک تکنسین عمرانی هستید که با پکیج های سقفی زیر 5 تن کار می کنید، شباهت های زیادی بین سیستم مورد استفاده شما و پکیج های سقفی معمولی 5 تا 20 تنی وجود دارد. وقتی صحبت از دستگاه‌های بزرگ‌تر می‌شود، موارد اضافی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و اینها فقط چند مورد هستند.

فیلتر سانروف را از بسته بندی بشویید

در حالی که ورودی هوای تازه در صنعت رایج تر شده است، در محیط های تجاری رایج تر شده است. فیلترهای هوای تازه تهویه مطبوع اغلب مشبک فلزی هستند و زمانی که در نزدیکی هود اگزوز قرار دارند باید به طور مرتب با یک شلنگ و شاید یک چربی‌گیر شسته شوند.

فشار سقف پک را بررسی کنید

همیشه راه درستی برای سفت کردن تسمه های الاستیک قفسه چمدان نیست. این منجر به جریان بالا در فن، شکستن تسمه، کشش بیش از حد و سایش یاتاقان می شود. شما می خواهید دسته تهویه مطبوع به اندازه کافی محکم باشد که بسته سانروف زیاد لغزش نکند یا لرزش زیادی نداشته باشد.

اکثر مکانیک ها از قانون انحراف 1/2 اینچی به عنوان چیزی شبیه به تخمین کشش تسمه استفاده می کنند. مشکل اینجاست که این قانون طول تسمه یا میزان فشاری که برای برداشتن کولر گازی استفاده می شود را در نظر نمی گیرد. اکثر متخصصان با تجربه احساس خوبی نسبت به کشش صحیح کمربند کیسه آفتاب دارند. اما حتی این احساس گاهی اوقات می تواند با ارزش درست فاصله داشته باشد.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887259-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9

کشش کمربند مورد نیاز است. می توانید از این استفاده کنید تا مطمئن شوید بهترین فشرده سازی را برای برنامه دارد. به یاد داشته باشید که تسمه های قفسه سقف باید مرتباً تعویض شوند. اگر تسمه به دلیل کشش پس از دوره شکست اولیه شروع به شل شدن قابل توجهی کرد، بهتر است به جای سفت کردن آن، آن را تعویض کنید. این محصول در تهویه کارخانجات مختلف مانند کارخانه تولید پلاستیک کاربرد دارد.

ورودی هوا را بررسی کنید

هنگام تراز کردن قرقره ها، به یاد داشته باشید که مرکز قرقره ها را با یکدیگر، از راست به چپ و “کمبر” یا زاویه قرقره ها ردیف کنید. اغلب، زمانی که یکی از پیچ‌های نگهدارنده پایه موتور روی بسته سانروف شروع به لیز خوردن می‌کند، یا اگر قرقره تنظیم یا تعویض شده باشد، قرقره ممکن است ناهمتراز شود. این محصول از مواد اولیه ساخته شده است.

کشش نامناسب می تواند باعث افتادن یا آسیب کمربند، آسیب به گردن و صدای غیرعادی شود. علاوه بر صاف کردن ورید، به یاد داشته باشید که ورید ممکن است به مرور زمان کوچک شود و شکل طراحی شده خود را از دست بدهد یا شیارهای جانبی ایجاد شود. اگر یک قفسه سقفی نصب شود، می تواند باعث تهویه ضعیف، صدای غیرعادی و عمر کوتاه تسمه شود.

پکیج مراقبت از کندانسور سقفی

شما باید پکیج کندانسور سقف را تمیز کنید، در صورت لزوم آن را تقسیم کنید. اکثر واحدهای تهویه مطبوع تجاری دارای کندانسورهای چند مرحله ای هستند که برای تمیز کردن کامل باید به صورت دوره ای جدا شوند. تکرار این کار به محل قرارگیری دستگاه و میزان کثیفی موجود در هوا بستگی دارد.

اخرین حرف

تهیه سیستم تهویه مطبوع مناسب برای نیازهای شما می تواند آسان باشد. شرکت تدبیر و تدبه مندق با کمک ttmenterprise.com انواع دستگاه های پاسخگوی نیاز بازار ایران را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این شرکت همواره رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده است و با داشتن طیف وسیعی از محصولات و لوازم جانبی باکیفیت گزینه مناسبی برای خرید سیستم تهویه مطبوع می باشد.

دکمه بازگشت به بالا