ورزشی

رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

گروه منطقه ای خبرگزاری آنا؛ حدود 750 مدرسه مختلف در سطح پیش دبستانی تا متوسطه در سراسر کشور وجود دارد که به دلیل ظرفیت فوق العاده برای دروس است. استعدادیابی و پرورش استعدادها در این مدارس، ایجاد آکادمی های تخصصی اجتناب ناپذیر است; البته ، مفاهیم آکادمیک تفسیرهای متفاوتی وجود دارد. اما مفهوم واقعی آکادمی این است که این مرکز علاوه بر ارائه آموزش های مهارتی تخصصی در هر زمینه، موضوعاتی مانند روانشناسی، تغذیه و پزشکی ورزشی را به همراه زبان انگلیسی در طول آموزش هفتگی و برنامه ریزی شده توسط کارشناسان ارائه می دهد.

با توافق و تفاهمی که با فدراسیون کشتی و زورخانه داریم ، سه زورخانه دانش آموز را در هفته های تربیت بدنی به طور همزمان در استان های یزد ، همدان و خراسان رضوی افتتاح می کنیم.همین آکادمی ورزشی تخصصی نمونه بارزی از این نوع آکادمی است که به همراه چند برنامه ورزشی دیگر در دستور کار گروه تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

بر این اساس، در پی تصمیم معاونت تربیت بدنی و سلامت معاونت پرورشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر راه اندازی آکادمی ورزشی ویژه مدارس سما هر استان، با جمشید همتی، مدیر تربیت بدنی و سلامت گفت و گو کرد. سایر موارد به شرح زیر است که در ادامه می خوانیم.

هر استان دارای یک آکادمی ورزشی اختصاصی است

آنا: برنامه ها و اهداف تربیت بدنی یکسان برای فعالیت های ورزشی مدارس چیست؟

همتی: با توجه به ظرفیت فوق العاده ای که 750 مدرسه در مقاطع مختلف پیش دبستانی تا متوسطه را تحت پوشش دارد و تعداد دانش آموزان فعال زیادی در آن ها وجود دارد و ظرفیت فوق العاده ای در استعداد یابی و استعداد یابی دارد، برنامه های متعددی از جمله راه اندازی آکادمی های تخصصی ارائه کرده ایم. هر هفته استان ها در سراسر کشور رونمایی و افتتاح می شوند تا در هر استان آکادمی های ورزشی تخصصی داشته باشیم.

مفاهیم مختلف از مفاهیم دانشگاهی هستند و خواهند بود. اما مفهوم واقعی آکادمی به عنوان مثال در ورزش مرکزی است که علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی مهارت های ورزشی، موضوعاتی مانند روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی و پزشکی ورزشی را نیز به صورت هفتگی ارائه می دهد و به طور کامل توسط متخصصان . به عنوان مثال در آکادمی والیبال علاوه بر آموزش مهارت های والیبال در طول دوره، مفاهیم روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، آسیب های ورزشی، پزشکی ورزشی، مفاهیم مرتبط با رشته و علوم ورزشی به طور کامل آموزش داده می شود.


بیشتر بخوانید:

کسب مدال در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان توسط دانش آموز سما بروجرد

مدرسه فوتبال در دانشگاه آزاد بندرعباس راه اندازی می شود


آغاز قهرمانی از همان مکتب

آنا: برای ایجاد این آکادمی چه اقداماتی انجام شده است؟

همتی: برای اخذ مجوز آکادمی درخواست تایید کمیسیون ماده پنج را داده ایم که در اصل مجوز راه اندازی باشگاه است تا در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی تصویر دانشگاه آزاد اسلامی را بسازید. در برخی استان ها مجوز صادر شده است و استان های دیگر در تلاش هستند تا در هفته تربیت بدنی تقریباً همه مجوزها را بگیریم. ما قصد داریم در اواخر مهرماه مراسم افتتاحیه آکادمی را در سراسر کشور برگزار کنیم.

افتتاح همان آکادمی ویژه؛  هر استان دارای یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است

همه مدیران استانی برای ایجاد آن تلاش می‌کنند و پس از فراهم کردن زیرساخت‌ها و آموزش هنرجویان در آکادمی، چون مجوز باشگاه داریم، می‌توانیم تیم‌های جوانان تشکیل دهیم و به لیگ‌های معتبر ورزشی بپیوندیم. همین روند می تواند زیرساختی برای تشکیل تیم لیگ برتر دانشگاه باشد.

در این سال‌ها انتقاداتی از دانشگاه آزاد اسلام وجود داشت که ورزشکاران و قهرمانان جذب دانشگاه می‌شوند و سپس به نام دانشگاه معروف می‌شوند. ما می خواهیم این چرخه و چرخه را تکمیل کنیم که از ابتدا به دانش آموزان دبستانی، متوسطه اول و دوم در آکادمی ورزش آموزش می دهیم تا پس از دانشجو شدن دانشگاه آزاد اسلامی به ورزشکار حرفه ای این دانشگاه تبدیل شود. باشگاه.

آنا: وضعیت مدرسه همون در لیگ کشوری چگونه است و آیا مجوز گرفته است؟

همتی: جلساتی با مسئولان درباره لیگ جوانان داشتیم و اکنون در چهار رشته ووشو، تکواندو، تنیس روی میز و کشتی (آزاد و فرنگی) تماس گرفته ایم و اقدامات لازم انجام شده است.

ورزش های دیگر بخشی از برنامه مشابه بوده است. اما به دلیل محدودیت زمانی فقط با چند رشته تماس گرفتیم تا استعدادهای درخشان همون مدرسه را از سراسر کشور معرفی کنیم و علاقه آنها را جلب کنیم.

راه اندازی آکادمی زمان بر بود تا بتوانیم زیرساخت ها را فراهم کنیم و آموزش های لازم را ارائه دهیم. در حال حاضر چهار رشته را معرفی کرده ایم تا بتوانیم در لیگی به نام دانشگاه سما اسلام آزاد حضوری مقتدر داشته باشیم.

افتتاح آکادمی ویژه مشابه ؛  هر استان یک باشگاه فرهنگی و ورزشی دارد

آنا: برای همان مدرسه فوتبال چه برنامه ای دارید؟

همتی: در زمینه فوتبال با توجه به ظرفیت و علاقه به این رشته فوتبال در استان وجود دارد، این حوزه را به خود استان داده ایم. در موافقت کمیسیون ماده پنج باید عنوان رشته ای که اکثر استان ها برای بازی فوتبال انتخاب کرده اند ذکر شود. ما می خواهیم با توجه به ظرفیت های منطقه، آکادمی راه اندازی کنیم.

ما نمی خواهیم در استانی که سابقه ندارد، آکادمی راه اندازی کنیم، مثلاً در مازندران آکادمی کشتی و در زنجان آکادمی ووشو و سیلات راه اندازی کنیم. به همین ترتیب، طبق مطالعاتی که در منطقه انجام داده ایم، رشته و فوتبال را یکی از این رشته ها فرض کرده ایم.

آنا: آیا این ورزش می تواند امسال به لیگ بپیوندد؟

برای اخذ مجوز آکادمی با اخذ گواهینامه از کمیسیون پنج ماده که در اصل جواز تاسیس باشگاه می باشد، اقدام به تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلام در هر استان کرده ایم. همتی: من مطمئنم که تکواندو و ووشو امسال در لیگ خواهند بود. چون کادر فنی بسیار قوی در این زمینه داریم، از خانواده دانشگاه آزاد هستند و همکاران پرتلاشی هستند، قطعا در هر دو این حوزه حضور داریم. البته یک نکته وجود دارد که ما در تمام فدراسیون های ملی در همه رشته هایی که می توانیم به آن ملحق شویم لیگ نوجوانان نداریم. یعنی در بسیاری از رشته ها اصلاً لیگ رده سنی نداریم.

راه اندازی 3 زورخانه دانش آموزی در هفته تربیت بدنی

آنا: سایر برنامه های مدیریت تربیت بدنی مدارس سما چیست؟

همتی: برنامه دیگر برپایی زورخانه دانش آموزی است. با توافق و تفاهمی که با فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای داریم، در هفته های تربیت بدنی در سه استان یزد، همدان و خراسان رضوی سه زورخانه آموز را به صورت همزمان افتتاح خواهیم کرد.

هماهنگی انجام شد و سه استان یزد، همدان و خراسان رضوی به عنوان پایلوت سه زورخانه دانش آموزی با هدف ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی انتخاب شدند. روحیه قهرمانی و در آن نجابت و نجابت ایجاد کند. همین هدف، گسترش این فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی از طریق این رشته مهیج کشتی در مدارس است.

آنا: آیا مجوز باشگاه برای استان گرفته شده است؟

همتی: ما طی نامه ای رسمی به تمام 31 استان اعلام کرده ایم که هر استان برای ایجاد فرهنگستان باید حداقل یک مجوز از کمیسیون ماده پنج دریافت کند. واحدهای دانشگاهی در چند استان دارای مجوز باشگاه هستند. مثلا خراسان رضوی مجوز باشگاه داشت و سما از آن مجوز استفاده کرد و دانشگاه را صدا کرد و آکادمی راه اندازی کرد. استان هایی که مجوز ندارند نیز در حال پیگیری است، یکسری فرم ها و مراحل اداری وجود دارد که باید انجام شود، همکاران ماه هاست پیگیری می کنند. اما به دلیل پارگی تاج و مرخصی به تعویق افتاد.

اما به احتمال بسیار زیاد حداقل 50 درصد استان ها تا پایان مهرماه 1400 و هفته تربیت بدنی مجوز دریافت می کنند و مابقی نیز تا چند ماه آینده پس از دریافت مجوز اقدام به راه اندازی آکادمی ورزش خواهند کرد.

افتتاح همان آکادمی ویژه؛  هر استان یک باشگاه فرهنگی و ورزشی دارد

آنا: آیا کاری برای جذب اسپانسر انجام داده اید؟

همتی: راه اندازی این آکادمی سودآور است زیرا زیرساخت آن که سالن بدنسازی و ورزش است در پردیس است و با توجه به خانواده سما از نظر مالی مشکل مالی زیادی در آنجا نداریم. برای موضوعات حمایتی نیاز به برگزاری کارگاه های تخصصی داریم که از ظرفیت اعضای هیات علمی، کارکنان، داوران و اساتید حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.


بیشتر بخوانید:

10 فعالیت ورزشی در باشگاه فرهنگی ورزشی سما کاشان

اجرای برنامه های ورزشی ، آموزشی و فرهنگی در سما ، یزد


انگلیسی همزمان با سایر مهارت ها در آکادمی های ورزشی آموزش داده می شود. زیرا یکی از مشکلات ورزشکاران بزرگسال این است که انگلیسی بلد نیستند به خصوص آنهایی که ملی پوش و لژیونر هستند و ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم. به همین منظور مدرسان زبان قصد دارند هفته ای دو یا سه جلسه برای زبان آموزان انگلیسی تدریس کنند که به عنوان یک ارزش افزوده درآمدزایی داشته و بیشتر مورد استقبال خانواده ها قرار می گیرد. چرا که می دانند در این آکادمی علاوه بر آموزش ورزش، سایر نیازهای دانش آموزان مانند زبان انگلیسی، روانشناسی و تغذیه ورزشی برطرف می شود. آموزش در این آکادمی می تواند سودآور باشد و حامیان مالی را جذب کند.

ایجاد یک آکادمی ورزشی به شیوه ای مناسب و کارآمد

آنا: همه آکادمی ها به این شکل تدریس می کنند؟

همتی: به جرات می توان گفت در کشور هیچ آکادمی فعالی به جز آموزش ورزش در این رشته وجود ندارد پاتولوژیتغذیه ورزشی، انگلیسی، روانشناسی ورزشی، علم ورزش و غیره. غیر فعال.

طبق تحقیقاتی که من در مورد مفهوم آکادمی در دنیا انجام دادم، مفهوم آکادمی توجه به مهارت ها و نیازهایی غیر از آموزش ورزش است. به عنوان مثال، وقتی باشگاه هایی مانند لیورپول، منچستریونایتد یا بارسلونا کودکان را از سنین پایین به دلیل جوان بودن و وابسته بودن به خانواده جذب می کنند، خانواده را در فاصله 20 تا 30 کیلومتری ورزشگاه قرار می دهند تا کودک بتواند بعد از تمرین در کنار والدین خود باشد. . ; زیرا در تمام طول سال نمی توانید بچه ها را از خانواده جدا کنید.

آنا: آیا آکادمی آنطور که شما می خواهید فعالیت خواهد کرد؟

همتی: ما همیشه برنامه ریزی خوبی انجام می دهیم ؛ اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد. ما سعی می کنیم آن را واقعاً محقق کنیم. تاکید بر اجرای صحیح آن است و نیازمند حمایت مدیران به ویژه رسانه ها هستیم. سید محمد بطحایی، معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از این طرح استقبال کرد و در تمامی جلسات ما را تشویق کرد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا