ورزشی

رویای شماره 1 در قدیمی‌ترین تیم بلژیکی

عرفان حاجوبابایی: لژیونر بودن برای یک فوتبالیست ایرانی کار ساده ای نیست. آنها باید سخت کار کنند و مشکلات زیادی دارند تا فضای فوتبال خارج از کشور ، به ویژه فوتبال اروپا را تجربه کنند و این برای دروازه بان ها مانند چند سال گذشته با تغییر سبک گل بسیار دشوارتر است. در روز جهانی فوتبال ، باشگاه های اروپایی ترجیح می دهند دروازه بانان جوان و آموزش دیده را در همان مکان جذب کنند ، به عنوان مثال علاوه بر توانایی های معمول هر دروازه بان ، بازی با پاهای خوب و توانایی بازی در جارو. و چنین موارد علیرضا بیرانوند اما همه این شباهت ها را می شکند. او که همیشه به سخت کوشی زندگی خود عادت داشت ، توانست از فرصت های اعتماد به نفس کارلوس کی روش نهایت استفاده را ببرد و امروز در لباس تیم شماره یک کشور میوه های برتری خود را درو می کند.

یک روز قبل از جام جهانی 2018 ، وقتی بیرانوند دروازه بان اول پرسپولیس برانکو بود ، کی روش نیز تصمیم گرفت تور تیم ملی را به او تحویل دهد. این تصمیم توسط معترضان گرفته شد. اعتراض به بی ثباتی و عدم تجربه بیرانوند برای بازی در جام جهانی. کی روش اما همان شرط بندی را که در جام جهانی 2014 روسیه روی علیرضا حقیقی کرد تکرار کرد و بیرانوند را به صحنه بزرگ جهان فرستاد. بیرانوندی که با واکنش فوق العاده خود به مراکش و اسپانیا ، ایران را تا روز آخر در جام حفظ کرد و در دیدار برابر پرتغال با یک پنالتی چشمگیر کریستیانو رونالدو اوج هنر خود را نشان داد. رونالدو که حتی بزرگترین دروازه بان جهان هم نتوانست مجازات آنها را تحمل کند ، به لرستانی ، پسر فوتبال ایران تحویل داد تا درهای موفقیت یکی یکی در بیرون باز بماند. ایران به مرحله شانزدهم جام جهانی نرسید اما بیرانوند برای همه قهرمان شد. او در پرسپولیس و تیم ملی درخشش خود را ادامه داد ، این بار در جام ملت های 2019 ، تا اینکه پیشنهاد خارجی خوبی را دریافت کرد. این پیشنهاد که همزمان با نجات پنالتی رونالدو بود ، یک اتفاق مهم و غیر متعارف بود.

بیرون بروید و ماجراجویی را در قدیمی ترین باشگاه بلژیک آغاز کنید

رویال آنتورپ ، قدیمی ترین باشگاه فوتبال بلژیک ، که همیشه یکی از تیم های برتر لیگ بلژیک محسوب می شود و می تواند سهمیه این فصل لیگ اروپا را از آن خود کند ، به دروازه بان شماره یک تیم ملی آمده است. بیرانوند شجاعانه این پیشنهاد را پذیرفت و در اروپای مرکزی با چالشی دشوار روبرو شد. او دوران سختی را پشت سر گذاشت و از آسیب دیدگی تا نیمکت نشینی و حتی از دست دادن اردوی تیم ملی ، همه چیز را خرید تا ارزش خود را ثابت کند. دیدار برابر تاتنهام در هفته آخر مرحله گروهی لیگ اروپا یک سکوی پرتاب در فضای باز در آنتورپ است. او با 9 محدودیت بهترین عملکرد خود را مقابل تیم ستاره ژوزه مورینیو نشان داد و بارها اجازه نداد که تیمش با ستاره های مقابل مانند هری کین ، شان هیونگ مین ، لوکاس مورا ، گرت بیل و … گلزنی کند. بیش از 2 بار باز کنید. این برتری باعث شد بیرانوند نه تنها از نظر تعداد پیراهن بلکه در عمل دروازه بان شماره یک تیم بلژیک باشد و ماجراجویی او در لیگ بلژیک آغاز شود.

رویای شماره 1 در قدیمی ترین تیم بلژیک

بیرانوند دو رقمی می شود

دروازه بان ایران ، آنتورپ که ابتدای فصل را روی نیمکت سپری کرد ، پس از بازی با تاتنهام به تدریج استخدام شد و اکنون 10 مسابقه را در لیگ بلژیک به نام خود ثبت کرده است که از این سه مسابقه موفق به ثبت کلین شیت شد. دروازه 11 بار باز می شود. وی در این بازی توانسته 22 سیو انجام دهد و پنالتی ها را مهار کند و تاکنون میانگین امتیاز 6.52 را به نام خود ثبت کرده است. امتیازی که برای وی کاملاً قابل قبول بود و نوید روزهای بهتری را در انتظار دروازه بان تیمی می داد که اکنون در جایگاه دوم لیگ بلژیک قرار دارد.

رویای شماره 1 در قدیمی ترین تیم بلژیک

لیگ اروپا دیگر سودآور نیست؟

درخشش در لیگ اروپا و دیدار برابر تاتنهام ، نقطه آغاز انتقال بیرانوند به آنتورپ بود ، اما این دیدار وارد مرحله شانزدهم شد ، باب میل به هیچ وجه دروازه بان ایران نبود.

این تیم تا دقیقه 77 در بازی تیمش مقابل گلاسمنگرها در دروازه تیمش بود و او دو بار دروازه خود را دیده بود. با این حال ، در حال حاضر ، آسیب دیدگی قدیمی در درون او بیشتر می شود و دروازه بان آنتورپ 1 را مجبور به ترک زمین می کند. تعویض اجباری برای تیم بلژیکی بسیار گران بود و در نهایت منجر به شکست آنها در یک بازی 4-3 در خانه شد و اکنون شانس کمتری نسبت به استیون جرارد برای صعود به مرحله بعدی دارند.

به نظر نمی رسد مصدومیت بیرانوند آنقدر جدی باشد و اوایل این هفته او در بازی تیمش برابر تروا در لیگ بلژیک بار دیگر دروازه تیمش بود اما این بار فقط 35 دقیقه دوام آورد و دوباره مصدوم شد و تعویض شد. در آستانه بازی برگشت و بازی سرنوشت ساز تیمش مقابل رنجرز ، هنوز چیزهای بیرون مشخص نیست. نام بیرانوند برای بازی پنج شنبه شب در لیست تیمش است و باید دید آیا او آمادگی حضور در این مسابقه مهم را دارد یا خیر.

رویای شماره 1 در قدیمی ترین تیم بلژیک

چه زمانی نمای خارجی پایدار خواهد بود؟

علیرضا بیرانوند طرفداران و منتقدان زیادی دارد. بسیاری از افراد از روز اول اعتقاد دارند که او دروازه بان خوبی است و در آینده به خاطر این کیفیت پاداش می گیرد و دیگران همیشه می گویند بیرانوند 100٪ قابل اعتماد نیست. با این حال ، دو گروه در مورد یک موضوع توافق کردند و آن تغییر قابل توجهی در بازی بیرانوند بود. او در یک بازی و در یک بازی بسیار خوب و تازه در یک توپ متوسط ​​و پایه منصرف شد و دروازه او باز بود. گاهی اوقات او حرف اول را در منطقه 18 صفحه می زند و گاهی اوقات تیم خود را با یک راه اشتباه به خطر می اندازد و مشکل پاشنه آشیل شده است.

بیرانوند به وضوح یک دروازه بان با استعداد و توانمند است و حرفه حرفه ای او در این سال ها این موضوع را به خوبی ثابت کرده است. اکنون ، برای اینکه کاملتر از آخرین نسخه باشد ، باید این نوسانات را به حداقل برساند و در هر شرایطی به یک سنگر قابل اعتماد تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

جانشین قائدی در استقلال مشخص شد

شماره محمود فکری منتشر شد

رفتار غیرحرفه ای مهدی قائدی

254 251

دکمه بازگشت به بالا