اقتصادی

رویکرد شهرداری برای توجه به مشاهیر در پایتخت/ ساخت میدانگاه و مجسمه سعدی پاسداشت هویت جامعه است

معاون شهردار تهران گفت: احداث میدانگاه سعدی و مجسمه برنزی سعدی در حقیقت پاسداشت و نکوداشت هویت و فرهنگ جامعه است و رونمایی از تندیس شهدا هم که در روزهای گذشته انجام شد در حقیقت سرمایه گذاری برای شهر محسوب می شود.

به گزارش اخبار ورزشی، مجسمه برنزی سعدی به همراه میدانگاه سعدی در ابتدای ورودی خیابان سعدی با حضور وزیر ارشاد، حداد عادل، رییس شورای شهر تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران رونمایی شد.
حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه این رونمایی در جمع خبرنگاران گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نشانه های مشاهیر و انسان های بزرگ نامها نه تنها پاسداشت فرهنگ جامعه بلکه آینده نگری است که امید و ایجاد الگوهای کمال انسانی را منتشر می کند.

وی افزود: سعدی یکی از مشاهیر فقط ایرانی نیست؛ بلکه شخصیتی بزرگ برای کل دنیا است و ما افتخار می کنیم که این شخصیت بزرگ ایرانی است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: احداث چنین میدانگاهی در حقیقت پاسداشت و نکوداشت هویت و فرهنگ جامعه است. در رونمایی از تندیس شهدا هم که در روزهای گذشته انجام شد در حقیقت سرمایه گذاری برای شهر محسوب می شود و اثرات چند جانبه ای را در حوزه فرهنگی شاهد خواهیم بود. بی تردید برای هر کار نفیس هنری هزینه های مختلفی وجود دارد اما نباید با طرح موضوع هزینه ها و با بی انصافی کارهای بزرگ را به چالش بکشانیم.

مهدی چمران، ریاست شورای شهر تهران نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران درباره رویکرد جدید سازمان زیباسازی شهر تهران در توجه به مفاخر و مشاهیر در شهر تهران گفت: این توجه و رویکرد در گذشته نیز وجود داشته ولی اخیرا تقویت شده و قطعا توجه به مفاخر در شهر برای شهروندان موثر خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا