اقتصادی

رژیم صهیونیستی مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه را تحریم کرد

به گزارش اخبار ورزشی، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند رژیم صهیونیستی پس از اینکه جنبش حماس با درخواست این رژیم درباره ارائه لیست کاملی از اسامی اسرای زنده مخالفت کرد، مذاکرات امروز درباره آتش‌بس غزه در قاهره را تحریم کرد.

در همین راستا، یک منبع در رهبری مقاومت فلسطین اعلام کرد مذاکرات درباره آتش ‌بس اکنون به بن بست رسیده است و برای همه و میانجیگران روشن شده است که رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر آن تصمیم دارند هرگونه مذاکرات جدی را متوقف کنند.

به گزارش اخبار ورزشی، وی افزود نتانیاهو خواهان هیچ مذاکره‌ای نیست که منجر به توافقی شود که خروج کامل از نوار غزه، بازگشت آوارگان، بازسازی، بازگشایی گذرگاه‌ها و لغو محاصره را تضمین کند.

این منبع تاکید کرد نتانیاهو تنها به فکر تامین آینده سیاسی خود به قیمت خون فلسطینیان است.

در حالی که واشنگتن اصرار دارد توافق آتش‌بس در غزه قریب الوقوع است و تا آغاز ماه رمضان یعنی حدود یک هفته دیگر اجرایی خواهد شد اما دو طرف متخاصم اطلاعات چندانی در مورد میزان پیشرفت در مورد توافق ارائه نکردند.

پس از ورود هیئت حماس به قاهره، یک مقام آگاه فلسطینی به رویترز گفت طرفین هنوز به مرحله نهایی توافق نزدیک نشده‌اند.

یک منبع آگاه دیروز شنبه گفت رژیم صهیونیستی ممکن است هیچ هیئتی را به قاهره اعزام نکند مگر اینکه حماس ابتدا لیست کاملی از اسامی اسرای زنده ارائه کند. درخواستی که به گفته یک منبع فلسطینی حماس تاکنون آن را نپذیرفته است.

قرار بود مذاکرات درباره برقراری آتش‌بس موقت ۶ هفته‌ای امروز در قاهره برگزار شود.

310310

دکمه بازگشت به بالا