ورزشی

زمان اعلام سهمیه قطعی تکواندوکاران المپیکی مشخص شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، insidethegames با انتشار این خبر نوشت، پس از برگزاری مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری منچستر ۲۰۲۳، ۵ نفر برتر اوزان مختلف در رنکینگ المپیکی مشخص و به صورت مستقیم سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دریافت کردند. پس از آن نیز مرحله دوم مسابقات گرنداسلم در سال ۲۰۲۳ به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات به عنوان نفر ششم رنکینگ نیز سهمیه المپیک را دریافت کردند. در واقع در مجموع ۴ وزن مردان و ۴ وزن زنان تا کنون ۴۸ تکواندوکار از طریق سیستم رنکینگ موفق به کسب مجوز سفر به پاریس شدند.

با بسته شدن رنکینگ سیستم در سال ۲۰۲۴، فدراسیون جهانی تکواندو می‌بایست به صورت رسمی اسامی سهمیه آوران المپیک را تا تاریخ ۱۱ ژانویه «۲۱ دی ماه» به کمیته بین المللی المپیک برای تأیید ارسال کند. بنابراین تا این مدت زمان تغییراتی در رنکینگ المپیک ایجاد نخواهد شد.

بر اساس این خبر کشورهای ترکیه و چین ۵ سهمیه از ۸ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را تصاحب کرده‌اند و در میان کشورهای مدعی با بیشترین تعداد تکواندوکار راهی پاریس خواهند شد. فرانسه کشور میزبان و بریتانیا نیز دارای ۴ سهمیه هستند. در کنار افرادی که به صورت مستقیم راهی پاریس شده‌اند، ورزشکاران سایر کشورها نیز شانس دیگری برای راهیابی به المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ از طریق مسابقات انتخابی قاره‌ای را خواهند داشت.

این رقابت‌ها در قاره آفریقا در شهر «داکار» کشور سنگال»، از ۹ تا ۱۱ فوریه «۲۱ و ۲۲ بهمن ماه» خواهد بود. یک ماه بعد، شهر «صوفیه» بلغارستان، از ۸ تا ۱۰ مارس «۱۹ و ۲۰ اسفندماه» میزبان مسابقات قاره‌ای اروپا خواهد بود. یک هفته پس از آن، شهر «تای آن» در چین از ۱۵ تا ۱۷ مارس «روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه» میزبان مسابقات انتخابی المپیک و پارالمپیک پاریس در قاره آسیا است که ایران در این رقابت‌ها ۲ نماینده خواهد داشت. ۶ آوریل، برابر با «۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۳» «هونیارا» در جزایر سلیمان میزبان مسابقات انتخابی اقیانوسیه خواهد بود.

«سانتو دومینگو» در جمهوری دومینیکن برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک از ۹ تا ۱۱ آوریل «طی روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه سال آینده» میزبان مسابقات مقدماتی پان آمریکا (آمریکای شمالی و جنوبی) است. ۲ ورزشکار حاضر در فینال از هر رویداد نام برده، یک سهمیه المپیک برای کشور خود کسب خواهند کرد.

نهایتاً فدراسیون جهانی تکواندو ۱۶ مه سال ۲۰۲۴، سهمیه‌های باقی مانده را طی وایلد کارت و یا سهمیه مجزا به تکواندوکاران پناهنده برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ مجدداً اختصاص خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا