ورزشی

زمان تغییر درستکار نبود/ قبلا در مورد روس‌ها هشدار داده بودم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، درباره تغییر در رأس کادرفنی کشتی آزاد گفت: به نظرم الان زمان مناسبی برای تغییر در کادر فنی نبود. حالا ممکن است برخی دوستان بگویند شما از اول مخالف حضور پژمان درستکار در کادر فنی بودید اما الان چرا به یک باره از او حمایت می‌کنید. در صورتی که اصلاً بحث این حرف‌ها نیست.

محمدی ادامه داد: ما به شخص کاری نداریم، الان تا المپیک پاریس ۸ ماه زمان باقی مانده است، درستکار دو سال است که هدایت تیم ملی را برعهده دارد و شناخت خوبی از کشتی‌گیران دارد، او سه دوره تیم را در مسابقات جهانی همراهی کرده بنابراین بهتر بود این مدت هم هدایت تیم را برعهده داشت اما من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و دلیل این استعفای ناگهانی چیست.

وی گفت: درستکار به عنوان سرمربی و کاوه به عنوان مشاور در کنار او بود، بهتر بود درستکار تا المپیک می‌ماند و بعد از آن دست به تغییرات زده می‌شد. به هر حال خواه ناخواه کاوه در کنار تیم بود و با یکدیگر کار را جلو می‌بردند. من واقعاً دلیل این استعفا را نمی‌دانم اما به نظرم زمان درستی نبود.

کارشناس کشتی آزاد در رابطه با عملکرد ملی‌پوشان کشتی در مسابقات لیگ اظهارداشت: مسابقات لیگ خوب بود اما از برخی کشتی‌گیران انتظار بیشتری می‌رفت اما متأسفانه در شرایط آمادگی نبودند. یونس امامی بعد از مسابقات جهانی به میدان نرفته بود و در لیگ هم خوب ظاهر نشد، عملکرد او نشان داد در شرایط تمرینی خوبی نبود. کشتی‌گیرانی که در تمرین تیم ملی نبودند به نظرم شرایط بهتری داشتند اما ملی‌پوشان یا نفرات اصلی انتظارات را اصلاً برآورده نکردند.

محمدی به پیروزی روس‌ها در لیگ ایران اشاره کرد و گفت: من بارها گفتم و این بار هم تکرار می‌کنم که روس‌ها در تمامی رده‌های سنی مثل گذشته نیستند و بسیار پرقدرت‌تر از قبل ظاهر خواهند شد. آنها چندسالی به دور از میدان بودند و الان با همه قدرت برمی‌گردند. ما در مسابقات لیگ دیدیم که عملکرد ملی‌پوشان کشتی مثل یونس امامی، علیرضا سرلک، قیاسی خوب نیست، در حالی که با همین نفرات باید برای سهمیه‌های باقی‌مانده تا المپیک تلاش کنیم. اما آن‌ها نشان دادند از آمادگی خیلی به دور هستند.

وی گفت: امیرمحمد یزدانی هم به خاطر تغییر وزنی که داده بود شرایط خوبی برای آمادگی نداشت. او به وزن ۷۴ کیلوگرم رفته بود اما به خاطر مسابقات لیگ به وزن ۷۰ کیلوگرم برگشت. این تغییر وزن کمی او را اذیت کرد، اما به نظرم با توجه به این شرایط کشتی‌های بدی نگرفت. با این حال به نظرم با برگشت روس‌ها به مسابقات کار برای کشتی ایران خیلی سخت خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا