اقتصادی

زمین گیر شدن «جنگنده‌های اف-16» عراق با خروج خدمه لاکهید مارتین

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس ، شرکت آمریکایی “لاکهید مارتین” روز دوشنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی ، خدمه آمریکایی تعمیر و نگهداری جنگنده های “F-16” را از عراق پس گرفته اند که این امر باعث توقف این جنگنده ها شده است. .

جوزف لامارکا گفت: به گفته نیویورک تایمز ، خروج شرکت آمریکایی از پایگاه نیروی هوایی بلد در 40 مایلی شمال بغداد به دلایل امنیتی ، و تصمیم لاکهید مارتین باعث می شود تا چندین هواپیمای جنگنده F-16 نیروی هوایی عراق را متوقف کند. جونیور در لاکهید مارتین ، “لاکهید مارتین در حال انتقال تیم F-16 مستقر در عراق با هماهنگی دولت ایالات متحده است و اولویت اصلی ما ایمنی کارکنان است.”

این مقام لاکهید مارتین از افشای تعداد اعضای خدمه از عراق خودداری کرد.

به نوشته این روزنامه ، در حالی كه وزارت دفاع عراق در این مورد توضیحی نداد ، یك مقام امنیتی عراق گفت كه لاكهید مارتین 70 كارمند در پایگاه البلاد داشت و 50 كارمند خود را به ایالات متحده و 20 نفر را به اربیل در كردستان خودمختار منتقل كرده است. منطقه عراق. منتقل شوید یکی دیگر از مقامات ارشد عراقی ، که خواست نامش فاش نشود ، تأیید کرد که لاکهید مارتین تیم خود را به دلیل حملات مکرر موشکی به پایگاه البید عقب کشیده است و تلاش برای ترغیب شرکت به ماندن به شکست انجامیده است.

این مقام عراقی گفت: “ما از آنها خواستیم که تصمیم را به تعویق بیندازند ، اما آنها گفتند که آنها برای دو یا سه ماه آنجا را ترک می کنند.”

وی گفت: “متأسفانه ، این بر عملکرد جنگنده های F-16 تأثیر می گذارد.”

F-16 پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011 خریداری شد. در آن زمان ، معامله چند میلیارد دلاری آغاز دوره جدیدی از همکاری های امنیتی عراق و آمریکا و خودکفایی امنیتی عراق بود.

لاکهید مارتین سال گذشته به دنبال کشته شدن ژنرال قاسم سلیمانی و یک مقام ارشد امنیتی عراق در فرودگاه بین المللی بغداد ، نیروهای خود را بطور موقت از بغداد خارج کرد.

نخست وزیر عراق روز شنبه در مصاحبه با چندین کانال تلویزیونی عراقی گفت که عراق در تلاش است تا شرکت های آمریکایی باقیمانده را خوب بداند. وی تأیید کرد که برنامه نگهداری F-16 یک مشکل است. نخست وزیر عراق گفت: “کمبود متخصص در نگهداری هواپیما یک مشکل است. برخی از این شرکت ها به دلیل حملات موشکی به پایگاه هوایی البلد عراق را ترک کردند.”

عراق سال گذشته بیشتر هواپیماهای F-16 خود را به دلیل نگهداری ضعیف به دلیل بازنشستگی خدمه لاکهید مارتین زمین گیر کرد و تحقیقات نشان داد که خلبانان عراقی به دلیل مشکلات تعمیر و نگهداری قادر به وارد کردن ساعت کافی نیستند ، آنها پرواز نمی کنند.

این گزارش همچنین به فساد گسترده در پایگاه های تحت کنترل عراق ، از جمله قاچاق سوخت جت و ساخت قطعات غیر استاندارد در تعمیر هواپیماهای F-16 اشاره می کند.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا