زنگ خطر برای کشتی آزاد ایران به صدا در آمده است

به گزارش شفاف، بهنام احسان پور سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، با بیان این مطلب افزود: مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور روز‌های شنبه تا دوشنبه گذشته در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد و خروجی این مسابقات نکات قابل توجه‌ای را در بر داشت.

وی ادامه داد: اولین مورد بحث فنی کشتی گیران بود که طبیعتا در این سن نباید انتظار داشته باشیم که کشتی گیران کامل باشند و باید در روند اردو‌ها بر روی رفع نقاط ضعف و ارتقاء نقاط قوت آن‌ها کار کنیم.

دارنده مدال برنز جهان گفت: چیزی که در این مسابقات بسیار مشهود بود، فقر فنی کشتی گیران بود و ما از کشتی اصیل ایرانی که همان زیرگیری است دور شده ایم.

وی ادامه داد: کمتر شاهد بودیم که کشتی گیران زیرگیری کنند و بیشتر به دنبال زیر کتف زدن بودند.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: کشتی آزاد ما در رده پایه نیاز به یک تحول بنیادی دارد که می‌توانیم از چند طریق به آن برسیم.
احسان پور اظهار داشت: اول اینکه خود فدراسیون طرح اردو‌های بسترسازی را در دستور کار دارد و از نونهالان مستعد دعوت می‌کند تا اردو‌های مقطعی را برگزار کنند. مورد دیگر اینکه مربیان استان‌ها نیاز به آموزش و ارتقاء سطح فنی دارند که این نیز بر عهده هیئت کشتی استان‌ها می‌باشد و انستیتو کشتی نیز باید نسبت به برگزاری کلاس دانش افزایی اقدام کند.

وی افزود: خود من حاضر هستم که در مواقعی که اردو‌های تیم ملی برگزار نمی‌شود به هر نقطه از کشور برای بحث آموزش مربیان و کشتی گیران سفر کنم تا با همکاری همه جانبه به یک نتیجه دلخواه برسیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مورد نتایج بدست آمده در رقابت‌های قهرمانی کشور گفت: کشتی گیران مازندران مانند سال‌های گذشته عملکرد بهتری داشتند و در کنار آن تهران نیز خوب بود. اما چیزی که بیشتر به چشم آمد تیم لرستان بود که ارتقاء سطح فنی در بین کشتی گیران آن‌ها کاملا مشهود بود و تیم یکدستی را در مسابقات داشتند.

وی ادامه داد: ما در دهه‌های پیش کشتی گیران خوبی از استان‌های خراسان رضوی، کرمانشاه، همدان و گلستان داشتیم که امروز دیگر خبری از آن روز‌ها نیز و متولیان کشتی در این استان‌ها باید چاره‌ای برای احیاء دوباره کشتی در مناطق بیاندیشند.

احسان پور تصریح کرد: به طور کلی زنگ خطر برای کشتی آزاد ایران به صدا در آمده و کلاس کشتی ایران در سال‌های اخیر به زیر کتف زدن تغییر کرده که باید با توان توان و قوا آن را تغییر دهیم چراکه کشتی گیران ایرانی همیشه با زیرگیری به مدال‌های المپیک و جهانی رسیده اند.

وی در مورد دستیاران خود و آغاز اردوی تیم ملی گفت: در مورد دستیاران باید با فدراسیون کشتی مشورت کنم، اما حتما یک مربی از استان لرستان را درنظر خواهیم گرفت چراکه رشد خوبی را در کشتی داشته اند. اردوی ما از هفته دوم فروردین ماه در یکی از استان‌های کشور آغاز خواهد شد.

عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: امیدوارم که بتوانم هرآنچه که در چنته دارم و از تجربیاتی که اندوخته ام در تیم ملی به کار ببندم و با عنایت خداوند متعال، شاهد قهرمانی این تیم در رقابت‌های جهانی باشیم.

خروج از نسخه موبایل