ورزشی

زور برانکو به عربستان نرسید/مانچینی از بحران خارج شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اعزامی آنلاین به قطر، آخرین دیدار از دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شامگاه سه شنبه بین دو تیم ملی فوتبال عربستان و عمان در ورزشگاه بین المللی خلیفه و با قضاوت «اوانز شن رابرت» برگزار شد که این مسابقه با پیروزی دو بر یک به سود عربستان به پایان رسید.

الیحیایی (۱۴) برای عمان و عبالرحمان غریب (۷۷) و علی البلیهی (۷+۹۰) برای عربستان گلزنی کردند.

بحران در اردوی عربستان به داخل زمین کشیده شد

این مسابقه در حالی آغاز شد که اخبار زیادی پیش از این دیدار مبنی بر وجود تنش و اختلاف در اردوی عربستان به گوش می‌رسید و به نظر می‌رسد این اختلافات خود را در داخل زمین نشان دهد.

در حالی که ۱۱ دقیقه از زمان این بازی گذشته بود بازیکنان تیم عمان از روی توپ گیری که به دست آمد ضد حمله‌ای را از سمت راست تدارک دیدند که با خطای مدافع عربستانی روی بازیکنان عمان همراه بود. این صحنه که از چشم داور دور مانده بود پس از بررسی در اتاق کمک داوران ویدئویی پنالتی تشخیص داده شد. «الیحیایی» در دقیقه ۱۴ پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و موفق شد گل اول شاگردان برانکو ایوانکوویچ را به ثمر برساند.

تلاش ناکام عربستان در نیمه اول

پس از این گل بازیکنان عربستان تلاش کردند به لطف حضور سالم الدوساری، بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا، برای به تساوی کشاندن بازی حملاتی را روی دروازه عمانی‌ها تدارک ببینند اما هر بار با سد دفاعی منسجم حریف روبرو می‌شدند.

یکی از جدی ترین موقعیت‌های عربستان در دقیقه ۳۱ رقم خورد که شوت «ناصر الدوساری» از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندکی از کنار دروازه عمان به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۵+۳ بازیکنان عربستان می‌توانستند دروازه عمان را باز کنند تا بازنده به رختکن نروند. ارسال بلند مدافع عمانی در داخل محوطه جریمه عربستان به «سعود عبدالحمید» رسید و او هم با یک ضربه سر توپ را مقابل دروازه به «سامی الناجی» رساند اما ضربه بی دقت او با واکنش دروازه‌بان عمانی مواجه شد و این فرصت طلایی برای عربستان از دست رفت.

در ادامه این دیدار هم مهاجمان عربستان در حملات خود اسیر مدافعان عمان شدند تا تفکرات «برانکو ایوانکوویچ» بر «مانچینی» غلبه کند و نیمه اول این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

زور برانکو به عربستان نرسید/مانچینی از بحران خارج شد

برانکو بازی را بست مانچینی تهاجمی کرد

یک گل در نیمه اول برای عمان کافی بود تا برانکو ایوانکوویچ استراتژی تیمش را تغییر داده و با ترکیب ۱-۴-۵ مقابل عربستان قرار گرفت. روبرتو مانچینی برای اینکه راه حلی برای رسیدن به دروازه عمان پیدا کند تعویض‌های تهاجمی نظیر ورود عبدالرحمن غریب به ترکیب را در دستور کار قرار داد تا بالاخره این بازیکن بتواند گل تساوی تیمش را برای فرار از بحران عربستان در دقیقه ۷۷ به ثمر برساند.

در ادامه عربستانی‌ها برای رسیدن به گل پیروزی تلاش مضاعفی را در دستور کار قرار دادند اما ضد حملات خطرناک عمان بود که دو بار دروازه سبزپوشان سعودی را تهدید کرد.

توپ در ثانیه‌های پایانی بازی بطور کامل روی دروازه عمان بود تا در آخرین کرنر عربستانی‌ها علی البلیهی گل پیروزی بخش عربستان را به ثمر برساند.

گلی که کمک داور ابتدا آفساید اعلام کرد اما داور مسابقه با دو بار بازبینی VAR تصمیم او را لغو و گل دوم عربستان را صحیح دانست.

بردی که مانچینی را از فشار رسانه‌های عربستانی می‌تواند خارج کند و تیمش را امیدوار به کسب نتایج درخشان ور این جام کند.

دکمه بازگشت به بالا