اقتصادی

سابقه گزینه احتمالی بایدن برای ریاست سازمان سیا/ چرا بایدن دنبال چهره‌های ضدایرانی برای پست‌های حساس است؟

به گزارش خبرگزاری بین المللی آنا ، منابع آگاه گزارش دادند که جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در حال بررسی انتخاب مایکل جوزف مورل ، معاون سابق رئیس سازمان سیا ، برای تصدی سمت مدیر این آژانس اطلاعاتی است. باید دید چرا بایدن این مرد خاص را برای اداره یکی از مهمترین آژانسهای اطلاعاتی کشورش انتخاب کرده است.

نگاهی به برداشت های مشترک از غرب آسیا و به ویژه ایران نشان می دهد که بایدن به دنبال شخصی است که در اعلام قصد خود برای حمله به اهداف ایرانی دریغ نکند.

مصاحبه مورل در مورد تحولات غرب آسیا در تابستان 2016 به وضوح عزم وی را برای هدف قرار دادن اهداف ایرانی نشان می دهد.

علاقه مورل به کشتن مخفیانه ایرانیان!

وی در آن مصاحبه از نقش ایران در مسلح کردن نیروهای مردمی عراق برای مبارزه با داعش انتقاد کرد و ادعا کرد که نیروهای شیعه در عراق برای حمله به آمریکایی ها مسلح هستند. وی بر نقش ایران در تحولات اوضاع عراق تأکید کرد و گفت که ما باید ایرانیان را مجبور به پرداخت هزینه اقدامات خود کنیم. و تأکید می کند که روس ها و ایرانی ها باید هزینه اقدامات خود را در سوریه بپردازند. مورل اصرار دارد که ما باید ایرانی ها و روس ها را بکشیم تا آنها بتوانند هزینه اقدامات خود را بپردازند. من نمی ترسم از تهران و مسکو بشنوم ، او ادامه می دهد. من به دنبال حمله به گارد ریاست جمهوری بشار اسد رئیس جمهور سوریه هستم ، می خواهم هواپیماها ، هلی کوپترها و نیروهای وفادار به اسد را بمباران کنم و اسد ، ایران و سوریه را تحت فشار قرار دهم تا دولت اسد را روی میز مذاکره بیاورم.

مصاحبه معروف مورل که در آن او مخفیانه از قتل ایرانیان صحبت می کند

پیشینه مورل کافی است تا انتخاب بایدن به عنوان مدیر CIA دولت جدید کاخ سفید را نقاب کند.


بیشتر بخوانید:

تصمیم گیرنده جنگ عراق به بایدن کمک می کند / دیک چنی کیست و چه فکری می کند؟


مورل از سال 2010 تا 2013 به عنوان معاون مدیر آژانس اطلاعات مرکزی خدمت می کرد و در حال حاضر مدیر نیروی بین المللی کمک به امنیت در واشنگتن است. مایک مورل ، 62 ساله ، در اوهایو متولد شد. وی در سال 1980 به سیا پیوست و نزدیک به 33 سال در CIA سمت های مهمی داشت. وی که در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شده بود ، یکی از مشاوران اصلی جورج دبلیو بوش در سال 2001 ، به ویژه در حوادث 11 سپتامبر بود. او تمام روز را با بوش گذراند و اسامه بن لادن و القاعده را مسئول حملات 11 سپتامبر دانست. مورل به دلیل نقش اصلی در عملیات علیه اسامه بن لادن ، مدال اطلاعات تاریخی را دریافت کرد. او به خوبی با غرب آسیا و حتی منطقه آسیای شرقی آشنا است.

بایدن در یادداشتی که جیحانان دو ماه پیش منتشر کرد ، از راه های هوشمندانه سرکوب ایران صحبت کرد.

وی در مصاحبه دیگری در سال 2015 ، نظر برخی کشورهای عربی مرتجع منطقه را تأیید کرد و گفت که کشورهای عربی معتقدند که ایران به دنبال هژمونی بر منطقه است. بنابراین ، ایران می خواهد سلاح هسته ای را به عنوان ابزاری برای این قدرت سلطه گر در اختیار داشته باشد. وی افزود کشورهای عربی تا حد مرگ از ایران می ترسند.

با این حال ، جو بایدن با وجود ظاهر آرام و خندانش راهی استبدادی دارد. وی که می دانست ایران و محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی اولین دشمن کشورهای اسلامی محسوب می شود ، در یکی از مصاحبه های خود گفت: من صهیونیست هستم. برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشید.

ضد ایران ، خصومت و آشنایی با غرب آسیا از ویژگی های مشترک اکثر گزینه های بایدن است

علاوه بر این ، وقتی بایدن معاون اول رئیس جمهور باراک اوباما بود ، در نشان دادن اتحاد خود با دشمنان ایران دریغ نکرد. جو بایدن حتی با جیسون رضاییان جاسوس آمریکایی عکس های سلفی در آمریکا گرفت. رضاییان در سال 1983 وارد ایران شد و پس از ناآرامی ها در سال 1988 کشور را به مقصد ایالات متحده ترک کرد. وی در سال 1991 تحت عنوان خبرنگار واشنگتن پست به ایران بازگشت.

رضاییان در ژوئیه 1993 در اوج گفتگوهای هسته ای و در پی برخورد با امنیت ملی دستگیر و پس از یک سال و نیم در تبادل زندانیان بین ایران و ایالات متحده آزاد شد. وی یکی از چهره های اصلی کاخ سفید بود.

بایدن در مورد پایان دادن به خصومت کشورش با ایران صحبتی نکرد. وی در یادداشتی که سیهنان دو ماه پیش منتشر کرد ، از راه های هوشمندانه سرکوب ایران صحبت کرد. این مشاهده به وضوح نشان می دهد که هیچ اختلاف موضعی بین بایدن و دونالد ترامپ و به طور کلی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در ایالات متحده نسبت به تهران بر سر اصل فشار و اقدام علیه ایران وجود ندارد.

برخلاف تصور بسیاری ، بایدن از گزینه نظامی علیه ایران طرفداری می کرد و حتی ایران را به ساخت بمب اتمی متهم کرد. و او در دوران معاون اول رئیس جمهور اوباما معتقد بود: “در صورت لزوم ، ایالات متحده خطر جنگ با ایران را می پذیرد.”

نگاهی به نام افرادی که بایدن برای پر کردن موقعیت های اصلی در دولت بعدی ایالات متحده قصد دارد از آنها استفاده کند ، نشان می دهد که ضد ایران ، خصومت و عادت به غرب آسیا رایج ترین این گزینه ها هستند.

انتهای پیام / 4155 / ص

دکمه بازگشت به بالا