اقتصادی

سازمان جهانی بهداشت: وضعیت اضطراری کرونا برای همه تمام نشده است

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) رسماً اعلام کرده‌اند که کووید۱۹ دیگر «یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی» (Pheic) محسوب نمی‌شود و این امر همزمان با استراتژی جدید این سازمان برای انتقال از «واکنش اضطراری» به «مدیریت طولانی‌مدت» بیماری کووید۱۹ است.

به گزارش اخبار ورزشی به نقل از مدیکال اکسپرس، با پایان مرحله اضطراری همه‌گیری کووید۱۹، یادآوری این موضوع که حدود هفت میلیون نفر بر اثر ابتلا به این بیماری از سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون جان خود را از دست داده اند، بسیار مهم است.

باید در نظر داشته باشیم که برای برخی از افراد به ویژه آنهایی که از نظر بالینی آسیب‌پذیر هستند، وضعیت اضطراری این بیماری هنوز تمام نشده و ممکن است هرگز هم تمام نشود.

بیماری کووید۱۹ همچنان در هفته، عامل میلیون ها عفونت و هزاران مرگ در جهان است.

همه افراد می بایست اقداماتی مانند شستن دست‌ها و دریافت دزهای یادآور واکسن را انجام دهند تا از خود و اطرافیانشان در برابر کووید۱۹ و سایر ویروس‌های تنفسی محافظت کنند. با این حال مسوولیت پیشگیری از موارد اضطراری بهداشت عمومی نباید صرفاً در دست مردم باشد.

اقداماتی که اکنون دولت‌ها، کارفرمایان و مقامات بهداشتی می‌توانند انجام دهند، می‌توانند در برابر شرایط اضطراری بهداشت عمومی در آینده از ما محافظت کنند.

مقابله سیستماتیک با اطلاعات نادرست، بهبود تهویه در مدارس، محل‌های کار و سایر فضاهای داخلی عمومی و … همگی راه‌های خوبی برای شروعِ ساختن جوامع انعطاف‌پذیرتر با هدف آمادگی در برابر همه‌گیری احتمالی بعدی هستند.

سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا