ورزشی

سامانه سرکاری و وام بی‌ثمر/باشگاه‌ها زیر خسارت سنگین قد خم کردند! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه ورزشی: چند ماه پس از آنکه کرونا بیشترین آسیب را به باشگاه های ورزشی وارد کرد و بسیاری از دارندگان باشگاه ها را مجبور به تغییر شغل کرد ، وزارت ورزش به همراه وزارت کار تصمیم گرفتند به آنها وام بدهند ، شاید تا حدی برای جبران خسارت بزرگی که متحمل شدند.

شرایط ویژه ای برای پذیرش این وام ها وجود دارد که به نظر می رسد مهمتر از سنگ اندازی به پای صاحبان باشگاه از کمک به آنها باشد. یکی از شرایط این است که این وام به باشگاه هایی تعلق می گیرد که در ماه آوریل و مه سال جاری کارمندان خود را بیمه کرده باشند.

اما طبق تصمیم ستاد ملی ضد کرونا ، این باشگاه ها در ماه آوریل و مه کاملاً تعطیل شدند و طبیعتاً با تعطیلی این باشگاه ها ، بیمه کارمندان غیرقانونی بود. در این حالت گفته می شود که این وضعیت بیشتر به دنبال جلوگیری از شکایت کارمندان و عدم دریافت بیمه بیکاری است. علاوه بر این ، بیشتر باشگاه ها کد بیمه ندارند و معمولاً کارکنان خود را بیمه نمی کنند. بنابراین ، آنها نمی توانند از این وام استفاده کنند.

سیستم دولتی و وامهای بدون درآمد

برخی از دارندگان باشگاه ها این س askال را مطرح می کنند “آیا شرایط دریافت وام در چنین سیستم کارآمد آسان است؟” آنها پاسخ دادند که در اکثر پاسخهایشان ، این سیستم را غیررسمی می دانند و ارقام در نظر گرفته شده برای جبران خسارت بی فایده است.

موردی که بیشتر صاحبان باشگاه به آن اشاره کرده اند اولین شرط دریافت وام است که پرداخت بیمه پرسنل و مربیان در ماه آوریل و مه است که طبق قانون کار با بسته شدن یک مجتمع ، کارمندان آن می توانند با اعلام تعطیلی کارگاه ها از بیمه بیکاری استفاده کنند. برای آگاهی از همه ، آنها معتقدند که این وضعیت برای جلوگیری از شکایت کارمندان و پرداخت نکردن بیمه بیکاری تنظیم شده است.

تصمیمات کابینه اجرا نمی شود

یکی از مواردی که موجب عصبانیت و شکایت مالکان باشگاه می شود ، بخشش نکردن اجاره سالانه اماکن ورزشی است که علی رغم داشتن تصویب هیات وزیران مورد توجه قرار نگرفته است و این باعث وارد آمدن خسارت به باشگاه شده است. اما اگر این قرارداد اجاره بخشوده شود ، بار سنگینی از دوش باشگاه برداشته می شود که تاکنون عملی نشده است.

مبالغ کم وام در نظر گرفته می شود

در برابر خسارات عمده ای که باشگاه متحمل شده ، وام هایی که برای جبران این خسارت یا برخی از خسارات در نظر گرفته شده اند بسیار ناچیز است. بسیاری از دارندگان باشگاه ها ، که میزان وام ها را مشاهده می کنند ، به سمت مدیریت حرکت نمی کنند و از اقدامات برای غلبه بر موانع تعیین شده برای دریافت وام خودداری می کنند. مالک باشگاه معتقد است که افسر مربوطه می تواند به جای درخواست ضمانت سنگین ، مجوز باشگاه را به عنوان ضمانت دریافت کند که این نیز قابل س beال است.

روزی نیست که باشگاه تعطیل نشود

انجمن دارندگان باشگاه های تهران نیز معتقد است که بسیاری از ورزشکاران و باشگاه ها تحت تأثیر قرار گرفته اند و روزی نیست که شاهد تعطیلی باشگاه نباشیم. در عوض ، تصمیم به بازپرداخت وام به مالک باشگاه گرفته شد که متأسفانه به دلیل شرایط سخت اعلام شده در سیستم کارآمد ، موفق به دریافت مقدار کمی وام شده بود.

از مالک باشگاه سال کنید

این انجمن همچنین در صفحه اینستاگرام خود سوالات مربوط به حمایت از مالکان باشگاه ها را ارسال کرده است. “آیا به عنوان مربی یا مالک باشگاه می توانید از طریق سیستم کارا وام پشتیبانی دریافت کنید؟” “اگر موفق به دریافت این وام شدید ، تجربیات و پیشنهادات خود و همچنین پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارید.”

اگر به دلیل کمبود اطلاعات قادر به دریافت وام نیستید ، دلایل نقص دستورالعمل وام و و را بنویسید ، و اگر به شما گفته شد که شرایطی دارید اما از آنها استفاده نمی کنید ، چرا دیگران را از گرفتن وام خودداری کردید با دیگران در میان بگذارید.

پاسخ صاحبان باشگاه ها و مربیان به س questionsالات مطرح شده به شرح زیر است:

این وام چه دردی برای باشگاه در پی دارد؟

در پاسخ به س posالی که مطرح شد ، کارآموزان یک باشگاه ورزشی نوشتند: امکانات ارائه شده به قدری پوچ و ناچیز بود که نمی توان آنها را با صدمات جدی مالکان و کارآموزان این باشگاه مقایسه کرد. وام 8 میلیون دلاری برای یک باشگاه یا فرد چه کاری انجام می دهد؟ علاوه بر این ، آنها بندهای عمومی و یادداشت ها را برای گرفتن وام حذف کرده اند. کدام مربیان دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند که این وام را پوشش می دهد؟ علاوه بر این ، برای افتتاح یک باشگاه عمومی ، آنها ثابت کرده اند که خرید دماسنج و مواد ضد عفونی کننده یک ضرورت است و ما باید هزینه این موارد را پرداخت کنیم. اگر آن را نداشته باشیم ، باشگاه پلمپ می شود.

فقط معجزه تعادل برقرار می کند

مالک باشگاه دیگری در این باره نوشت: به نظر من وام 50 میلیون تومانی این خسارت وحشتناک را جبران نمی کند و فقط یک معجزه می تواند این خسارت را جبران کند. هیچکس مسئولیتی در قبال ما ندارد و فقط می گویند دستور استاندار است! خوب شما چی هستید؟

مبلغ وام بسیار ناچیز است

در پاسخ به این س ،ال ، مربی دیگری نوشت: “در ماه آوریل آنها اعلام کردند که 8 میلیون تومان به مربی وام می دهند ، اما من قبول نکردم چون تعداد بسیار کمی بود.”

ما آن را شروع نکرده ایم ، باید اقساط پرداخت کنیم

سایر مالکان باشگاه اظهار نظر کردند: این تسهیلات سه ماهه است ، در حالی که این باشگاه حدود 10 ماه است که تعطیل است ، در حالی که وام های مربوط به وام سه ماهه است و اگرچه این باشگاه هنوز کار خود را شروع می کند اما آنها باید اقساط را پرداخت کنند.

نیازی به سیستم ندارد

یکی دیگر از فعالان باشگاه نوشت: نه ، وام نگرفتم. کافی بود آنها به محض ورود برای اطمینان از بسته بودن باشگاه (با در نظر گرفتن تمام اطلاعات مربوطه) و پرداخت وام پرداخت کنند زیرا آنها می دانستند که ما چه صدمه ای دیدیم و مربی ما اخراج شد. بنابراین ، نیازی به سیستم نیست ، البته اگر هدف بازپرداخت کامل وام باشد ، نه فقط اعلام آن.

چند نفر بیمه هستند؟

یکی دیگر از منتقدان این طرح نوشت: چند نفر از کارآموزانی که کارشان آموزش است فقط بیمه تأمین اجتماعی دارند که بند اول وام را پوشش می دهد؟

این سیستم برای عدم پشتیبانی است!

یکی دیگر از مالکان باشگاه نوشت: “آیا واقعاً ارزش دارد که هزینه زیادی برای طراحی انواع سیستم ها در این کشور صرف شود؟ هزینه های مشابه را می توان بر اساس مجوزهایی که به راحتی از طریق اداره کل مورد سوال قرار می گیرد ، به مالکان باشگاه تحویل داد. نیازی به پرسیدن در مورد فعالیت واحد یا عدم فعالیت نیست ، زیرا بنابراین ، اگر این باشگاه پشتیبانی شود ، شروع به کار می کند. بنابراین سیستم بیشتر برای عدم پشتیبانی ، عدم پشتیبانی و بیشتر شبیه به یک نمایش یا موارد دیگر ساخته شده است

چه حیف از وقتی رفتیم

صاحبان سایر باشگاه ها در این باره نوشتند: “متأسفانه علی رغم تلاش ها و پیگیری های هر روز و علیرغم اجرای صحیح راه و داشتن اطلاعات كامل در مورد باشگاه ما و مربیان فعال در باشگاه ما ، هیچ نتیجه ای نگرفتند و من باید می گوید جای تأسف است که “ما برای آن هزینه می کنیم.”

– یکی دیگر از فعالان این بخش اظهار داشته است: “با این خسارت به جامعه ورزش ، به ویژه باشگاه ها و مربیان ، این مبلغ به هیچ وجه جبران نمی شود ، هرچند بدست آوردن این مبلغ بسیار اندک دشوار است.”

امیدوارم رانت را ببخشند

یکی دیگر از اعضای خانواده این باشگاه با انتقاد از تصمیم ضد و نقیض در مورد استخدام نوشت: “آنها به جای اجاره و فشار آوردن به صاحبان باشگاه ، می خواهند وام بدهند! مبلغ وامها 6 میلیون تومان است! وامها و این اعداد و به کدام زخم برویم؟” اجاره معوقه را پرداخت کنید؟ معوقه کارمندان و مربیان را پرداخت کنید؟ ضد عفونی کننده ها و هزار چیز دیگر پرداخت کنید؟ همه اینها ، بگویید چه کسی این وام را گرفته است؟! قبلاً گفته می شد متعلق به شخص بیمه شده است. “فقط یک وعده خالی.”

خیلی ها باشگاه را بستند

یکی دیگر از فعالان این تصمیم با انتقاد از این تصمیم ، گفت: “وقتی باشگاه تعطیل شد ، آنها به شرایط فعلی و آینده باشگاه فکر نکردند و فقط تصمیم به تعطیلی آن گرفتند. وقتی اعضای باشگاه اعتراض کردند ، برای کاهش سر و صدا و اعتراض خود را ادامه ندادند ، آنها اعلام کردند که ما وام می دهند ، اما نمی دهند. این منجر به تعطیلی بسیاری از باشگاه ها و باشگاه ها می شود. بسیاری از آنها مجبور به جمع آوری هستند و این بدان معنی است که ورزش در کشور ما جایگاه و ارزشی ندارد.

ابتدا باشگاه را به عنوان یک شغل در نظر بگیرید ، سپس

اعضای فعال دیگر این حوزه از تصمیم اتخاذ شده در این مورد انتقاد کرده و نوشتند: مسئله بعدی این است که سیستم با نام اشتباه انتخاب شده است. در کشور ما ، باشگاه ها (کارآمد) در نظر گرفته نمی شوند. (یعنی کار بلد نیستند). آنها اقتصادی انجام شده در این تجارت را در نظر نمی گیرند. منظور من این است که اگر از باشگاه پشتیبانی می شود ، آنها ابتدا باید این باشگاه را به عنوان یک شغل در نظر بگیرند و سپس ، وقتی این اتفاق می افتد ، با این باشگاه به عنوان یک بنگاه اقتصادی رفتار کنند. ما یک روز لیستی از افراد بیمه شده به اداره تربیت بدنی نمی دهیم ، روز دیگر لیستی از کارمندان و روز دیگر لیستی از کارآموزان را به فدراسیون مربوطه می دهیم تا به شما وام دهد. “زیرساخت ها کاملاً اشتباه است.”

ناآگاهی از مسئولان و تصمیم اشتباه

مالک باشگاه دیگری نوشت: متاسفانه دوستانی که در مورد باشگاه تصمیم گیری می کنند کاملا از مشکلات و مشکلات بی اطلاع هستند و در واقع این سیستم کارآمد یک تصمیم اشتباه دیگر است. امکانات خاصی وجود ندارد و پذیرش آن بسیار دشوار است. اگر با دقت به مشکل نگاه کنیم ، این مقدار کوچکترین خسارتی را که به باشگاه و مربیان وارد شده جبران نمی کند و فقط اتلاف وقت است.

قسمت عقب این باشگاه تحت آسیب دیدگی خم شده است

به گفته خبرنگاران آنلاین ، خسارتی که مالکان و مربیان با تعطیلی باشگاه ورزشی به آنها وارد کرده اند با ارقامی که به آنها داده شده جبران نمی شود – حتی اگر به آنها داده شود – و پشت بسیاری از مالکان باشگاهها زیر بار سنگین این خسارت خم می شود و آنها مجبور شدند باشگاه را ببندند ورزش کرده و مکان آن را به کاربردهای دیگر تغییر دهید.

دکمه بازگشت به بالا