ساپینتو مرد همیشه بازنده – اخبار ورزشی

ایمان گودرزی: ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی تیم استقلال که فصل پرحاشیه ای را همراه با این تیم پشت سر گذاشت در دیدارهای حساس و شش امتیازی این تیم مقابل سپاهان و پرسپولیس ۱۰ امتیاز از دست داد تا عملاً عنوان قهرمانی لیگ برتر را به تیم پرسپولیس و نایب قهرمانی را به سپاهان واگذار کند.

ظرف دو ماه اخیر گروهی از هواداران استقلال در صفحات اجتماعی به شدت از ساپینتو حمایت می کردند و معتقد بودند که این مربی باید فصل آینده هم هدایت استقلال را در دست داشته باشد اما در این مدت مدیران عالی‌رتبه وزارت ورزش که ریاست مجمع این باشگاه را نیز در اختیار داشتند هرگز نسبت به تمدید قرارداد ساپینتو اقدام جدی صورت ندادند.

شنیده‌ها از اطراف باشگاه استقلال حاکی از این بود که مسئولان استقلال با در نظر گرفتن تمامی جوانب امر اعم از مسائل اخلاقی و مالی ساپینتو منتظر بودند تا تکلیف جام حذفی مشخص شود. خیلی ها بر این باور بودند که قهرمانی استقلال در جام حذفی تضمین کننده ادامه همکاری ساپینتو با این باشگاه هست اما شکست ساپینتو و استقلال در فینال، آن هم مقابل پرسپولیس وضعیت را به شکل دیگری تغییر خواهد داد.

با توجه به نتیجه رقم خورده در سه دیدار مستقیم مقابل پرسپولیس که در فصل فوتبالی تازه به پایان رسیده رقم خورد این تیم تنها در دیدار دربی رفت موفق شد یک امتیاز از پرسپولیس بگیرد و در بازی برگشت لیگ برتر و فینال جام حذفی دو بار مقابل رقیب سنتی تن به شکست داد.

با این شرایط به نظر می رسد وضعیت تمدید قرارداد ساپینتو نسبت به قبل سخت تر شده است. قطعاً ظرف روزهای آینده و با تشکیل جلسه هیئت مدیره استقلال در این باره تصمیم‌گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

ساپینتو مرد هیمشه بازنده

دو شکست در دربی در یک ماه

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در دو دربی اخیر مقابل پرسپولیس شکست خورد. او در ۳ اردیبهشت ماه در بازی برگشت لیگ برتر مقابل پرسپولیس تن به شکست ۱-۰ داد تا علاوه باخت در این بازی، جنگ قهرمانی را هم به قرمزهای تهرانی ببازد. او یک ماه بعد هم در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس شکست خورد تا بازنده بزرگ در نبردهای دو تیم باشد.

بداخلاق و یاغی

ساپینتو از روزی که وارد فوتبال ایران شد و هدایت استقلال را برعهده گرفت نشان داد یک مربی یاغی و سرکش است. او از همان روزهای ابتدایی حضور در لیگ ایران تنش های زیادی کنار زمین ایجاد می کرد و بارها با داورها، تماشاگران و حتی بازیکنان حریف درگیر شد. ساپینتو در کرمان با تماشاگران مس و حتی نیروی انتظامی داخل استادیوم درگیر شد. او همچنین درگیری با تماشاگران نساجی داشت و از سوی کمیته انتضباطی هفته ها از حضور روی نیمکت تیمش محروم شده بود.

ساپینتو شب گذشته هم پس از گل تیمش در دربی توسط داور بازی اخراج شد و با عوامل برگزاری در کنار زمین درگیر و به سمت هواداران پرسپولیس بطری آب پرتاب کرد. همین موضوع باعث شده تا مدیران استقلال و حتی وزارت ورزش تمایلی برای تمدید قرارداد او نداشته باشند.

دل کریمی با ساپینتو نیست

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال پس از دربی درباره تمدید قرارداد ساپینتو گفت: من چند روز قبل با او جلسه داشتم و با وکیلش هم صحبت کردیم. وکیل ساپینتو شرایطی را بیان کرده که ما باید روی آن با خود ساپینتو صحبت کنیم. قرارداد ساپینتو از سوی وکیلش به شکلی اعلام شده که مقدار آن بیشتر از انتظار ما بود! طوری که بیشتر از حد انتظار ما بود. من باید منافع باشگاه استقلال را هم در نظر بگیرم. البته ما همچنان قرار است با ایشان و وکیل ایشان صحبت کنیم. این مسائل را هم جهت اطلاع هواداران استقلال مطرح کردم. در این مدت اخباری مطرح می شد که باشگاه استقلال قصد تمدید قرارداد ساپینتو را دارند. می‌خواهم بگویم که ما چنین نیتی داریم اما طرف مقابل هم باید یک قدم جلو بیاید. متاسفانه مبلغ خیلی بالا رفته بود.

زمانی که ساپینتو با استقلال قرارداد بست، مبلغ قرارداد ۶۲۰ هزار یورو بود که در آن زمان قیمت یورو ۳۰ هزار تومان بود. الان یورو ۶۰ هزار تومان شده و تقریبا همه چیز دو برابر شده است. از طرف دیگر عنوان شده بود که حدود قرارداد باید ساله باشد، یعنی اگر چنین اتفاقی می افتاد یک ماجرای استراماچونی دیگر در استقلال تکرار می شد.

۲۵۸۲۵۸

خروج از نسخه موبایل