ورزشی

ساپینتو کمک کرد تا پرسپولیس دبل قهرمانی کند/ گل‌محمدی جایی نمی رود

تعصب ظاهری برخی بازیکنان در فضای مجازی آفت فوتبال ما شده است

پیشکسوت سرخابی گفت: مطمئن باشید گل‌محمدی در پرسپولیس می‌ماند چون هر تیم دیگری برود نمی‌تواند چنین قهرمانی‌هایی را به دست آورد.

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی که برتری بر استقلال در هر دو تورنمنت از دلایل این موفقیت‌ها بود، اظهار داشت: پنج عامل در موفقیت هر تیمی نقش دارد که در پرسپولیس هم وجود داشت. مدیریت باشگاه که همه جوره پشت سر تیم باشد، کادرفنی که در هر شرایطی پشت بازیکنان باشد، حمایت پیشکسوتان از تیم در کل فصل ادامه یابد، هواداران که صاحبان حقیقی باشگاه هستند پشتیبانی را از تیم قطع نکنند و بازیکنان که بدون توجه به حاشیه در خدمت خواسته‌های کادرفنی باشند.

**ساپینتو به پرسپولیس کمک کرد

وی ادامه داد: در این فصل دو عامل دیگر علاوه بر پنج موردی که لازمه قهرمانی تیم است به پرسپولیس کمک کرد تا قهرمان دو جام شود و ناخواسته فاتح سوپرجام هم شده است. اول اینکه طرفداران که یار دوازدهم هستند یکپارچه و متحد پشت سر تیم بودند. مورد دوم که خیلی تأثیر داشت ریکاردو ساپینتو بود چون او استقلال را نابود کرد و عملاً کمک کرد تا پرسپولیس دو قهرمانی به دست آورد و دبل کند. در دربی جام حذفی که به جای داشتن برنامه برای گلزنی به پرسپولیس به خطای مشکوک به پنالتی معترض بود و به شکلی رفتار کرد تا تمرکز بازیکنانش را بگیرد. در فینال جام حذفی هم تیمش در بهترین زمان ممکن گل تساوی را زد و آب سردی بر پیکر حریف سنتی بود ولی به جای آنکه فضا را به سمتی ببرد که تیمش با روحیه بهتر به دنبال گل برتری در وقت‌های اضافه باشد کاری کرد تا از داور کارت قرمز بگیرد و بعد هم جنجال‌هایی که کنار زمین ایجاد کرد عملاً باعث شد تا پرسپولیس به بازی برگردد و در نهایت برنده شود.

**داوران عامل توهین هواداران به هم هستند

پیشکسوت سرخابی با انتقاد از عملکرد داور دربی یادآور شد: دلیل دشنام دادن تماشاگران به یکدیگر اشتباهات داوری است. وقتی پنالتی مسجل بر روی عیسی آل کثیر شبیه‌سازی مهاجم پرسپولیس تلقی می‌شود و داور کارت زرد هم می‌دهد، آن وقت تماشاگران اشتباه فاحش داور را استقلالی یا پرسپولیسی بودن او می‌دانند و به همدیگر توهین می‌کنند. از سویی دیگر برخی بازیکنان نمی‌توانند در جریان بازی گلزنی کنند یا به شکلی دیگر برای تیم مؤثر باشند آن‌وقت کم‌کاری و ناتوانی خود را گردن تیم حریف می‌اندازند. گل‌محمدی و پیروانی خیلی خوب حاشیه‌ها را در پرسپولیس جمع کردند اما در استقلال سرمربی تیم خودش عامل حاشیه بود تا قهرمانی‌ها به پرسپولیس برسد. تعصب ظاهری برخی بازیکنان که می‌خواهند حمایت تماشاگران را جلب کنند آفت فوتبال ما شده، اگر بازی بلد هستید درون زمین خودتان را ثابت کنید در فضای مجازی که نمی‌توان بازیکن طراز اول شد. در بازی های بزرگ و سخت به بن‌بست می‌خورید و ضعف‌هایتان علنی می‌شود.

داداش زاده: ساپینتو کمک کرد تا پرسپولیس دبل قهرمانی کند/ مطمئن باشد گل‌محمدی در پرسپولیس می‌ماند

**مشکل استقلال فقط و فقط ساپینتو بود 

وی با اشاره به اینکه باشگاه استقلال و کمیته انضباطی برخورد لازم را با ریکاردو ساپینتو نکرد تا به رفتار غلط خود ادامه دهد، تصریح کرد: همان هفته دوم که به برانکارد نیروهای خدوم هلال احمر لگد زد باشگاه استقلال باید برخورد لازم را با سرمربی‌اش می‌کرد چون او پیش از استقلال در دیگر تیم‌ها نیز تجربه رفتارهای مشابه را داشت اما باشگاه استقلال برخوردی نکرد و حکم کمیته انضباطی هم خیلی بازدارنده نبود. نمی‌دانم کدام دلالی ساپینتو را به استقلال آورد تا این مربی تیمش و هودارانش را عصبی کند و مقابل بیشتر تیم‌های لیگ برتر قرار بگیرد. مشکل استقلال فقط و فقط ساپینتو بود وگرنه با این همه بازیکن خوب، قهرمانی از دست استقلال پر نمی‌کشید. هرچند در تیم فقدان بازی‌ساز حس می‌شد و در خط دفاعی هم ایرادهای وجود داشت ولی به اندازه‌ای که یک تیم برای قهرمانی بازیکن می‌خواهد در استقلال بازیکن بود. اگر سرمربی استقلال ایرانی بود و با این همه بازیکن به قهرمانی نمی‌رسید، چنین رفتارهایی هم کنار زمین می‌کرد بدون شک منتقدان زیادی در میان پیشکسوتان و طرفداران داشت و باشگاه هم سرمربی را جریمه می‌کرد ولی با ساپینتو مماشات بسیار زیادی کردند.

**دربی نمادین باعث آشتی طرفداران دو تیم می‌شود

داداش زاده با یادآوری این موضوع که باید اختلاف میان هواداران استقلال و پرسپولیس برطرف شود، گفت: برگزاری دربی نمادین باعث آشتی طرفداران دو تیم می‌شود و آنها باید درک کنند در جریان بازی، تیمی که به لحاظ فنی بهتر است برنده می‌شود و کری خوانی هم بسیار خوب است اگر از محدوده ادب خارج نشویم. هر تیمی حق دارد در جریان بازی برنده شود اما لزومی ندارد غیرفوتبالی به دنبال برنده شدن بود چون تنش به همراه دارد. باشگاه‌ها باید کارشناس حقوقی و فنی بیاورند تا بازیکنان و مربیان را با قیمت بالاتر جذب کنند. از سویی دیگر مطمئن باشید یحیی گْل‌محمدی در پرسپولیس می‌ماند چون هر تیم دیگری برود نمی‌تواند چنین قهرمانی‌هایی را به دست آورد و برای بازگشت دوباره به پرسپولیس هم باید چند فصل منتظر بماند. اگر امکاناتی می‌خواهد شفاف و عیان بگوید نیازی نیست حرف از رفتن و استراحت بزند.

دکمه بازگشت به بالا