فعالان کسب و کار

سایبان مغازه ایرانی بخرم یا خارجی؟

سایبان استند خارجی بخرم یا ایرانی

سایبان‌ها در دنیای امروز از برندهای خارجی و ایرانی وارد بازارهای فروش می‌شوند و هر یک از آن‌ها از ویژگی‌های به خصوصی برخوردار هستند. برای خرید یک سایبان استاندارد توجه به برند سازنده هر یک از این محصولات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و فرایند خرید را باکیفیت بیشتری همراه می‌کند. در سال‌های اخیر بسیاری از برندهای ایرانی برای تولید این سایبان‌ها اقداماتی انجام داده‌اند.

این مسئله سبب تولید تنوع قابل توجهی از این تجهیزات در سر تا سر کشور ما شده است. انواع این تجهیزات بر اساس نوع کاربری مشتریان در مدل‌های گوناگونی خریداری شده و در دسترس قرار می‌گیرند. شما می‌توانید هر یک از این تجهیزات را بر اساس نوع نیازهای خود در محل نصب خریداری کنید. هر یک از برندهای سازنده سایبان استند از متریال به خصوصی برای ساخت بخش‌های مختلف آن‌ها استفاده می‌کند. به همین خاطر باید به این مولفه‌ها در حین انتخاب هر یک از برندهای خارجی و ایرانی دقت داشته باشید.

Shall I buy an Iranian or foreign awning

انواع سایبان استند در دنیای امروز

سایبان‌ها نوع به خصوصی از سقف‌های ثابت و جمع شونده در محیط هستند که با ویژگی‌های به خصوصی در محل نصب نگهداری می‌شوند. این تجهیزات به بخش‌های خارجی دیوارها در محیط متصل شده و در برابر بسیاری از عوامل محیطی پایداری می‌کنند. با قرار گرفتن افراد یا اشیا در زیر این تجهیزات، از معرض باد و باران و تگرگ و سایر عوامل آسیب زای محیطی در امان خواهند ماند.

این روزها با پیشرفته تکنولوژی و صنایع مدرن دسته بندی‌های جدیدتر و مدرن‌تر این تجهیزات وارد بازارهای فروش می‌شوند. قابلیت‌های مضاعفی که در ساختار این سایبان‌ها به وجود آمده اند استفاده از آن‌ها را ساده‌تر کرده و به همین خاطر این اقلام با استقبال بی نظیری از سوی مشتریان رو به رو شده‌اند.

سایبان استندهای قدیمی ‌جایی در دنیای مدرن امروزی ندارند. این تجهیزات این روزها در مدل‌های بازویی و برقی تولید شده و در بسیاری از ساختمان‌ها به کار برده می‌شوند. در سال‌های اخیر شرکت‌ها و برندهای تجاری بی شماری برای ساخت و تولید انواع مدل‌های ، سایبان‌های استنددار و… اقدام کرده اند که هر یک با رنج قیمتی به خصوصی این محصولات را در بازارهای فروش ارائه می‌کنند.

اهمیت توجه به برند سازنده سایبان

هر یک از انواع دسته بندی‌های سایبان از نظر نوع برند سازنده دسته بندی شده و مدل‌های متنوعی دارند. برای خرید هر یک از این اقلام باید حتما برند سازنده آن‌ها را در نظر بگیرید. سایبان‌های یا چتری از برندهای ایرانی و خارجی وارد بازارهای فروش می‌شوند و هر یک مصارف خاص خود را دارند. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا مارک سازنده این تجهیزات اهمیت دارد؟ اصلا چرا باید خارجی یا ایرانی بودن برند سازنده این اقلام را در نظر بگیریم. این مسئله را در قالب چند مورد بررسی می‌کنیم:

  • در وهله اول متریال به کار رفته در سایبان‌های مخصوص هر برند مورد توجه قرار می‌گیرند. هر یک از برندهای تجاری امروزی از الیاف و آلیاژهای فلزی به خصوصی برای تولید انواع اجزای به کار رفته در این تجهیزات استفاده می‌کنند. به علاوه نوع اتصالات مخصوص این تجهیزات در هر یک از برندهای خارجی و ایرانی در دنیای امروز متفاوت است.
  • این برندها هزینه و نرخ خرید متفاوتی برای ارائه و فروش این تجهیزات مشخص می‌کنند که هر یک از آن‌ها با هزینه به خصوصی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. از این رو برای خرید هر یک از مدل‌های این تجهیزات باید حتما به برند آن‌ها دقت داشته و قیمت مخصوص هر یک از مدل‌ها را برآورد کنید.
  • هر یک از برندهای سازنده سایبان، این تجهیزات با روش نصب به خصوصی تولید می‌کنند. نحوه طراحی هر یک از مدل‌های این تجهیزات تعیین کننده روش نصب این اقلام است.
  • قابلیت‌های هر یک از این تجهیزات در برندهای مختلف جهانی متفاوت است. از این رو باید به مشخصه‌های کمی‌ و کیفی این اقلام در هر یک از مارک‌ها و برندهای خارجی و ایرانی دقت داشته باشید.

سایبان خارجی یا ایرانی؟

در پاسخ به این سوال باید به بسیاری از ویژگی‌های این محصولات دقت داشته باشید. اول از همه میزان ماندگاری و دوام این اقلام در هر یک از برندهای تجاری جهانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در خصوص کیفیت، اغلب برندهای خارجی حرف اول را در بازارهای جهانی می‌زنند. در کشورهای مدرن و پیشرفته از متریال باکیفیت‌تری برای ساخت این اقلام استفاده می‌کنند که کیفیت آن‌ها را در حد قابل توجهی ارتقا می‌دهد. به همین خاطر بسیاری از افراد برای افزایش سطح کیفی سایبان مورد استفاده خود اغلب برندهای خارجی این تجهیزات را انتخاب می‌کنند.

در این خصوص مسئله قیمت نیز همواره یکی از دغدغه‌های خریداران این محصولات به شمار می‌رود. در کشور ما انواع سایبان استند با تعرفه‌های به صرفه‌تری تولید می‌شوند و قیمت خرید این تجهیزات از برندهای ایرانی به صرفه‌تر خواهد بود. از این رو توصیه می‌شود که برای کاهش هزینه‌های خود برندهای ایرانی سازنده این محصولات را انتخاب کنید. اگرچه محصولات ارائه شده در برندهای ایرانی سطح کیفی متوسطی داشته و ماندگاری آن‌ها کمتر از برندهای خارجی است، با این وجود هزینه به صرفه آن‌ها اغلب افراد را برای خرید آن‌ها ‌ترغیب می‌کند.

قابلیت‌های سایبان‌های خارجی نیز گاها بیشتر از مدل‌های ایرانی است. به همین خاطر برای خرید هر یک از این تجهیزات باید به نوع نیازهای خود در محیط دقت داشته باشید و این محصولات را با آگاهی کامل خریداری کنید. این محصولات را با قابلیت‌های متعددی در دسترس مشتریان قرار داده و بسیاری از نیازهای افراد را با این سایبان‌های همه کاره برآورده می‌کند. برای خرید این تجهیزات از برندهای ایرانی باید حتما به اعتبار برند مورد نظر در بازارهای فروش دقت داشته باشید.

نکات خرید انواع سایبان استند

برای خرید هر یک از مدل‌های سایبان استند گذشته از برند و مارک سازنده این اقلام باید حتما قیمت خرید آن‌ها را نیز به صورت دقیق برآورد کنید. به این ترتیب خرید بهتری در میان این تجهیزات انجام خواهید داد. در خصوص خرید این محصولات تنها مارک آن‌ها مهم نیست؛ بلکه باید به نیازهای خود در محل نصب دقت داشته باشید و بر این اساس یک مدل کاربردی را برای انواع مصارف خود خریداری کنید. برخی از مهمترین نکات خرید این اقلام را به شرح زیر بررسی می‌کنیم:

توجه به مدل سایبان

در دنیای امروز مدل‌های متنوع سایبان با قابلیت‌های ویژه ای ارائه می‌شوند. برخی از آن‌ها جنبه تزییناتی دارند و در محیط‌های مسکونی، رستوران‌ها و کافه‌ها به کار می‌روند. برخی نیز انتخاب نوع سایبان همیشه به نوع کاربری شما بستگی دارد.

برقی یا ثابت بودن سایبان

در خصوص خرید یک مدل مناسب از میان این تجهیزات در نظر گرفتن برقی یا ثابت بودن آن نیز مهم تلقی می‌شود. مدل‌های برقی این اقلام کاربردی اغلب قیمت بالاتری دارند و مصارف آن‌ها تخصصی‌تر است. در سایبان‌های برقی ای موتور به عنوان یک نیروی محرکه استفاده می‌شود. اما سایبان‌های ثابت به صورت دستی عمل می‌کنند. مدل‌های برقی سایبان بیشتر برای کسب و کارهای فروشگاهی خرید و فروش می‌شوند. مدل‌های ثابت برای نصب در منازل مسکونی، تراس، پاسیو یا بالکن انتخاب مناسب‌تری خواهند بود.

جنس قطعات سایبان

در هر یک از مراحل خرید این تجهیزات در نظر گرفتن کیفیت قطعات به کار رفته در آن‌ها یکی از اصول کلیدی خرید به شمار می‌رود. صرفه نظر از این که سایبان شما برقی است یا متحرک، کیفیت و جنس قطعات به کار رفته در آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در انتخاب نوع قطعات به کار رفته در این اقلام بررسی وضعیت آب و هوایی منطقه ای که از سایبان در آن استفاده می‌شود نیز اهمیت دارد. بازوهای کلفت و محکم برای ساخت این تجهیزات از مهمترین ارکان انتخاب سایبان به شمار می‌رود. جنس روکش این سایبان‌ها نیز باید با قابلیت شست و شو و مقاومت بالا تولید شده باشد تا نیازهای مشتریان را در محل نصب برآورده کند. همچنین مقاومت این الیاف در برابر پوسیدگی نیز دوام کلی این تجهیزات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت سایبان‌های ایرانی و خارجی

هزینه خرید هر یک از مدل‌های سایبان استند با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم قیمت هر یک از این اقلام کاربردی با هم تفاوت دارد و مدل‌های خارجی اغلب گران قیمت‌تر هستند. برندهای خارجی سایبان با تعرفه‌های گمرکی وارد کشور ما می‌شوند و بهای آن‌ها با احتساب این هزینه‌های اضافه شده محاسبه خواهد شد.

اما مدل‌های ایرانی اغلب مستقیما از سوی تولید کننده داخلی در دسترس افراد قرار می‌گیرند و به همین خاطر قیمت آن‌ها اغلب کمتر است. مدل‌های خارجی این تجهیزات هزینه حمل و نقل بیشتری دارند و از مسافت‌های طولانی و دور وارد کشور می‌شوند. اما ساخت و تولید مدل‌های ایرانی اغلب در داخل انجام شده و در فاصله کوتاهی در دسترس همه مشتریان قرار می‌گیرد و همین مسئله سبب کاهش قیمت سایبان‌های ایرانی شده است.

انواع سایبان چتری مغازه

اگر بخواهیم انواع را به دسته‌های مختلف تقسیم کنیم باید به دو نوع دستی و برقی اشاره کنیم که هر کدام از این اقلام ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. حال بیایید نگاهی گذرا به این دو نوع سایبان بیندازیم:

سایبان مغازه دستی یا بازویی

قدیمی ترین نوع سایه بان مغازه ، نوع دستی آن است که مطمئناً همه ما زمانی به آن برخورد کرده‌ایم. امروزه نیز بسیاری از فروشگاه‌های سنتی که در گذشته راه‌اندازی شده‌اند از این نوع هستند. عملکرد کرکره دستی استفاده از اهرم یا میله است که به طور طبیعی با دست باز و بسته می‌شود و در واقع استفاده از این محصول به انرژی زیادی نیاز دارد. حتی زمان بیشتری برای کار با این نوع سایبان تلف خواهد شد. با این تفاسیر، در اینجا مهمترین مزایای سایبان دستی آورده شده است:

  • بدون نیاز به استفاده از برق و در نتیجه کاهش هزینه‌ها
  • هزینه کم در صورت خرابی محصول
  • نصب بسیار آسان در مقایسه با سایبان برقی
  • بدون نیاز به سیم کشی و هزینه اضافی برای در نظر گرفتن
  • حفاظت بیشتر در هنگام نصب و بدون خطر برق گرفتگی

البته ناگفته نماند که افراد مسن یا معلول نمی‌توانند از این نوع سایبان‌ها استفاده کنند که طبیعتا یکی از معایب سایبان‌های دستی است. علاوه بر این، میرایی فوق‌العاده بالای قطعات مکانیکی از دیگر مواردی است که خرید این نوع سایبان را در‌هاله‌ای از عدم قطعیت قرار می‌دهد.

سایبان مغازه برقی

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از سایبان برقی برای مغازه‌ها، استفاده از سایبان‌های دستی به تدریج کاهش یافته و مردم با در نظر گرفتن هزینه‌ای مناسب تصمیم به خرید سایبان برقی گرفته‌اند. زیبایی بیشتر فروشگاه و امکان باز و بسته شدن راحت تر از بهترین مزیت‌هایی است که سایبان برقی در اختیار تجار قرار می‌دهد. در ضمن می‌توان به موارد زیر به عنوان مزایای این نوع سایبان اشاره کرد:

  • زیبایی ساختمان را افزایش دهید
  • توجه رهگذران مقابل فروشگاه را به خود جلب کنید
  • یک پناهگاه عالی برای بازدیدکنندگان و خریداران در هوای بارانی
  • از مشتریان در برابر نور شدید خورشید محافظت کنید
  • با ایجاد سایه هزینه‌های تهویه مطبوع را کاهش دهید

لازم به ذکر است که از معایب کرکره برقی می‌توان به هزینه بسیار بالای تعمیر در صورت خرابی اشاره کرد و هزینه‌های قابل توجه نصب این نوع سایبان بر معایب آن می‌افزاید. علاوه بر این، بسیار واضح است که نیاز به افراد متخصص برای تعمیر و نصب مجدد وجود دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا