ورزشی

ستاره بسکتبال ایران در جام جهانی از نگاه رسانه ترکیه‌ای/ «دمیر» توانمند است

آفتاب‌‌نیوز :

یک سایت ترکیه‌ای در گزارشی به بررسی و پیش بینی از عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ پرداخت و معتقد است که پس از سال‌ها، بسکتبال ایران می‌تواند یک ستاره درخشان را به ورزش جهان در این رشته معرفی کند.

به گزارش سایت ترکیه‌ای basketfaul، «روی نیمکت ایران مرد نام آشنایی چون «هاکان دمیر»‌ حضور دارد که حدودا ۳ ماه است هدایت بسکتبالیست‌های ایران را در اختیار دارد.

آن‌ها در ۸ بازی تدارکاتی خود پیش از شروع جام جهانی، تنها ۲ پیروزی را مقابل اردن و ونزوئلا به دست آوردند که پیروزی مقابل ونزوئلا، نشان از رشد این تیم بود. البته باید در نظر بگیریم که همچنان تیم ایران به دلیل بالا رفتن سن ستاره‌هایش نیاز به زمان دارد.

ایران همچنان از حامد حدادی استفاده می‌کند و نفراتی چون آرون گرامی‌پور نیز به دلیل ناراحتی از سایر ملی‌پوشان ایران، در این رویداد مهم حاضر نشد. آرون از پاس ندادن بازیکنان به او ناراحت بود. پویان جلال‌پور نیز به دلیل خدمت سربازی در این تیم حضور ندارد.

البته نفراتی چون بهنام یخچالی به واسطه شوت‌های خود و سجاد مشایخی به دلیل عملکرد خوب در پخش توپ، می‌توانند به ایران کمک کنند. محمد امینی، ستاره جوان ایران در بازی‌های تدارکاتی نیز می‌تواند نوید معرفی یک استعداد جدید به بسکتبال جهان توسط ایران را بدهد. البته این اتفاق پس از سال‌ها رخ داده است.

با شرایط فعلی باید ببینیم که آیا هاکان دمیر می‌تواند در گروه G جام جهانی، ایران را به نتایج خوبی برساند یا خیر؟ هر چند که همه ما می‌دانیم این سرمربی در مدت زمان کوتاه تا جام جهانی ۲۰۲۳ کار سختی داشت، ولی توانایی انجام کار بزرگ را دارد.»

دکمه بازگشت به بالا