اقتصادی

سخنرانی سالیانه بایدن در کنگره

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سومین سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا موسوم به سخنرانی «وضعیت کشور» (State of Union) از دستاوردهای دوره ریاست خود دفاع کرد و چشم ‌اندازش را برای دور دوم ریاست جمهوری احتمالی بیان کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به موضوعات مختلف‌ اعم از جنگ‌های اوکراین و غزه، چین و مسائل دیگری همچون وضعیت اقتصاد و مرز آمریکا پرداخت.

در این سخنرانی که یکی از سیاسی‌ترین سخنرانی‌های بایدن خوانده شده، وی به دونالد ترامپ، نامزد پیشرو حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا تاخته و از سیاست‌های او انتقاد کرد.

بایدن سخنرانی خود را با تاکید بر دموکراسی و آزادی آغاز کرده بود گفت آزادی و دموکراسی در آمریکا و خارج از آن هدف حمله قرار گرفته است.

او سپس به حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و گفت «تسلیم در برابر رهبر روسیه خطرناک و غیرقابل قبول است.»

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال با تاکید بر تعهد آمریکا به ناتو و امنیت اروپا گفت «اگر آمریکا کنار بکشد اوکراین و اروپا به خطر خواهد افتاد. ما کنار نخواهیم رفت.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» بایدن در این سخنرانی با این حال در مورد جنگ اوکراین تاکید کرد هیچ سرباز آمریکایی در عرصه میدان جنگ اوکراین حضور نداشته و در این جنگ شرکت نمی‌کند و او مصمم است که همین رویه را حفظ کند.

بایدن بیان داشت: «اوکراینی‌ها درخواستی برای حضور سربازان آمریکایی ندارند. در حقیقت هیچ سرباز آمریکایی در عرصه جنگ در اوکراین حضور نداشته و من مصمم هستم که همین رویه را حفظ کنم.»

خبر در حال تکمیل است

دکمه بازگشت به بالا