ورزشی

سرخوشی استراماچونی و ویلموتس به لطف دلارهای ایرانی‌!

طبق گزارش ها شفاف، آندره استراماچونیسرمربی سابق استقلال پس از حدود یک سال و نیم از جدایی از جمع آبی پوشان پایتخت ، تیم ایران زیر قطر ایران را در قطر تحویل گرفت و کار خود را از ابتدای فصل جدید آغاز خواهد کرد.

این دقیقاً دو سال پس از امضای قرارداد رسمی با استقلال اتفاق افتاد ، این بدان معنا بود که مربی ایتالیایی به دلیل شکایت از استقلال در فیفا و درخواست غرامت این دو سال ، قرارداد جدیدی را برای پذیرفتن کامل درخواست خود از استقلال امضا نکرد. .

اگر استراماچونی قبلاً با یک تیم قرارداد بسته بود ، فیفا مبلغ قرارداد جدیدش را از ادعای استقلال کم می کرد تا به طور همزمان از دو مکان حقوق دریافت نکند. نگاه به مبلغ قرارداد جدیدش با الغرافه قطر و قراردادش با استقلال به این معنی است که در این صورت ، استراماچونی برای آن زمان در استقلال پول دریافت نمی کند.

وی 1.3 میلیون یورو برای کار با استقلال که به دلیل فسخ قرارداد در مرخصی به سر می برد ، دریافت می کند و اکنون سالانه 2200 میلیون یورو از الغرافه قطر دریافت می کند. اگر استراماچونی تمرینات خود را از دست بدهد ، احتمالاً پیشنهاد او زودتر خواهد پذیرفت ، اما او تصمیم گرفت تا جایی که ممکن است از استراحت خود لذت ببرد و پس از پایان قراردادش با استقلال به گزینه جدیدی روی آورد.

طبق قوانین فیفا و نهادهای ورزشی بین المللی ، هنگامی که یک مربی یا بازیکن از عدم پرداخت قرارداد خود شکایت می کند ، فیفا فرض می کند که مبلغ پرداختی کامل تا تاریخ اعتبار قرارداد جایگزین خواهد شد (به عنوان مثال ، برای سه قرارداد بعدی دیگری همکاری نخواهد کرد ، اما به محض اینکه قرارداد جدید آنها از نظر زمانی با قرارداد قبلی منطبق شود ، فیفا و دادگستری حقوق آنها را از قبل کاهش می دهد.

در نتیجه ، اگر استراماچونی سال گذشته با الغرافه به توافق می رسید ، فیفا مبلغ یک سال از غرامت استقلال به استراماچونی را کاهش می داد و مربی ایتالیایی که این را می دانست ، چنین کاری نمی کرد.

همان اتفاقی که افتاده است مارک ویلموتس همچنین اتفاق می افتد. سرمربی بلژیکی پس از فسخ قرارداد خود با فدراسیون فوتبال 6.2 میلیون یورو برای قرارداد خود تا سال 2022 جریمه شده است و به همین دلیل در این مدت پیشنهادی دریافت نکرده و احتمالاً تا جام جهانی 2022 بیکار خواهد ماند. در قطر این سنت را نمی توان از غرامت ایرانیان به این کارآموزان کم کرد.

نمونه دیگر این قرارداد ماریو بودیمیر با پرسپولیس است که پس از ترک تیم و رفتن به لیگ کرواسی ، قرارداد بسیار کمی با تیم جدید خود در کرواسی امضا کرد تا عملا چیزی از غرامت دریافتی از پرسپولیس و بالعکس کسر نشود. در کشورش تقریباً رایگان بازی کنید.

ناآگاهی مدیران ایرانی و عدم استفاده از وکلای ورزشی در هنگام امضای بازیکنان و مربیان و از همه مهمتر سهل انگاری در پرداخت تعهدات ، یکی از مهمترین عواملی است که باعث می شود ایران بهترین گزینه برای حضور خارجیان بعد از ماهها و عدم دریافت حقوق آنها باشد. به فیفا شکایت کرد و در وقت تعطیل غرامت زیادی دریافت کرد.

دکمه بازگشت به بالا