ورزشی

سرمربی روسیه برای انصراف از کافا زمین و زمان را به هم دوخت! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در شرایطی که قرار بود تیم ملی فوتبال روسیه خردادماه امسال در تورنمنت کافا با حضور تیم‌های آسیای مرکزی از جمله تیم ملی ایران شرکت کند، اما به یکباره نظر روس‌ها تغییر کرد. فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد که این کشور در کافا شرکت نمی‌کند.

امروز «والری کارپین» سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه هم در گفت و گو با خبرگزاری تاس علت عدم حضور تیم ملی این کشور در کافا را تشریح کرد و از زمین و زمان نامناسب به عنوان دلایل این تصمیم نام برد.

کارپین گفت: دلایل متعددی وجود دارد. اولی زمان برگزاری مسابقات است. در ۱۱ ژوئن فینال جام حذفی کشور برگزار می‌شود و تصمیم برای حضور در مسابقات باید از قبل گرفته می‌شد.

سرمربی روسیه افزود: شما همچنین باید شرایط مسابقات را در نظر بگیرید. مسابقات در تاشکند یا بیشکک است. واضح است که دمای هوا بالای ۳۰ درجه سانتیگراد است. می‌خواهم به شما یادآوری کنم که در بیشکک یک زمین چمن مصنوعی وجود دارد که در آن خطر آسیب به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. به عنوان مثال پس از بازی در بیشکک در پاییز گذشته، پنج بازیکن تیم ملی روسیه نتوانستند در بازی بعدی شرکت کنند.

وی در واکنش به اینکه منتقدان تصمیم به انصراف از حضور در کافا را نادرست دانسته‌اند چون روسیه انتخاب‌های زیادی برای انجام بازی تدارکاتی ندارد، گفت: بله انتخاب‌های ما واقعاً عالی نیست، اما این بدان معنا نیست که سلامتی بازیکنان را فدا کنیم و فرصت گذراندن تعطیلات کامل از آنها سلب بشود. علاوه بر این، این مسابقات رسمی نیست، بلکه یک تورنمنت دوستانه است. اگر شرکت در مسابقات بخشی از آمادگی برای مسابقات رسمی باشد ممکن است ارزش ریسک را داشته باشد.

سرمربی تیم ملی روسیه در خصوص برنامه‌های آینده این تیم تاکید کرد: مسئولان فدراسیون ما تمام تلاش خود را برای برگزاری بازی‌های دوستانه در پنجره‌های بعدی تقویم فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از جمله در ماه ژوئن انجام می‌دهند. امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد و بتوانیم با این مسابقه یک اردوی آماده سازی کامل برگزار کنیم. در حالت ایده آل در روسیه و با حضور هواداران.

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران امیدوار بود با حضور روسیه در کافا به این رقابتها برود و یک محک جدی بخورد. حالا و با انصراف روس‌ها مشخص نیست که آیا تیم ملی ایران هم به قرقیزستان می‌رود یا نه.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران هم در تازه‌ترین مصاحبه خود حضور در کافا را منوط به برگزاری جلسه با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کرده است.

دکمه بازگشت به بالا