ورزشی

سودای نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان برای فتح قلعه پاریس

به گزارش شفاف، مسابقات کشتی قهرمانی آسیا که قرار بود روز‌های هشتم تا ۱۳ فروردین‌ماه در هند برگزار شود با تصمیم اتحادیه جهانی این رشته، میزبانی از هند و به قزاقستان داده شد. اتحادیه جهانی کشتی روز‌های ۲۰ تا ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ را به عنوان تاریخ جدید رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا معرفی کرد. این مسابقات در شهر آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد.

با تصمیم حسن رنگرز اسامی ۱۰ فرنگی کار برای اعزام به این رقابت‌ها اعلام شد که برخلاف دستورالعمل چرخه انتخابی تیم ملی، یک تغییر در وزن ۱۳۰ کیلوگرم دیده می‌شود. امین میرزازاده که مدال نقره مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ بلگراد را در کارنامه دارد با تصمیم کادر فنی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود. پیش از این قرار بود قهرمان کشور و کشتی‌گیر برتر مسابقات بین‌المللی رنکینگ زاگرب به قهرمانی آسیا اعزام شود که با توجه به نتایج امین قاسمی‌منجزی و علی‌اکبر یوسفی در زاگرب، حسن رنگرز تصمیم به اعزام نایب قهرمان جهان به قزاقستان گرفت.

اولین رقابت میرزازاده در سال جدید به رقابت‌های قهرمانی آسیا باز خواهد گشت که با دستور کادرفنی او مسافر قزاقستان خواهد بود.

امین میرزازاده

امین میرزازاده در گفت‌و گویی به سال ۱۴۰۱ را خوش‌یمن برای ادامه فعالیت خود در کشتی فرنگی دانست و گفت: امسال سال خوبی برای من بود که توانستم اولین مدال نقره جهانی را در رده بزرگسالان برای کشورم به ارمغان بیاورم. در مسیر قهرمانی خود سال جدید در قهرمانی آسیا حضور خواهم یافت تا بتوانم شایستگی خود را بیشتر نشان دهم. در این مسیر کشتی‌گیران قزاقستان، ازبک و قزقیز مهم‌تری حریفان جدی من خواهند بود.

وی بیان کرد: سال ۲۰۲۳ برای کشتی کشورمان بسیار حیاتی و ارزشمند است در این سال در بازه کمتر از ۱۰روز تیم‌ها به رقابت جهانی بلگراد و بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام خواهند شد. در نخستین گام بنا دارم تا با کسب مدال طلا در رقابت جهانی صربستان بتوانم سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را برای کشورم به ارمغان بیاورم.

نایب قهرمان جهان در خصوص مبارزه احتمالی با رضا کایالپ قهرمان سنگین وزن ترکیه‌ای در رقابت‌های جهانی گفت: به دنبال آن هستم تا در این آوردگاه بتوانم او را شکست دهم چرا که همیشه این دیدار‌ها از جذابیت دوچندانی برخوردار است. تاکنون با این عنوان‌دار ترک در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ بلگراد در دیدار رده بندی و فینال با او روبه رو شده و رقابت را در نهایت به او واگذار کردم. بنا دارم تا در رقابت‌های پیش‌رو جهانی این شکست‌ها را جبران کنم و بتوانم مدال طلا را از این آوردگاه برای کشورم به ارمغان بیاورم.

میرزازاده به عامل شکستش در ۲آوردگاه جهانی و المپیک پرده برداشت و گفت: در رقابت المپیک و جهانی به ترتیب وزنم ۱۱۷ و ۱۲۲ کیلوگرم بود که با کمتر از وزن قانونی (۱۳۰کیلوگرم) با این رقیب سنتی خود دیدار داشتم؛ و طی چند ماه گذشته با کمک مربی سازنده ام سینا طالب وند توانستیم این کاهش وزن را جبران کنیم و در این مسیر قابلیت فنی خود را تقویت کردم.

وی در پاسخ به این سوال که کوبا همیشه یک ستاره خوب را در سنگین وزن روانه رویداد‌ها می‌کند، آیا رقابت امیر قاسمی منجزی برابر اسکار پینو هندس را چگونه ارزیابی کردید ادامه داد: این حریف ناشناخته نیست بلکه توانسته در رقابت‌های جهانی ۲ مدال را بدست آورد. در نبود لوپز در سنگین وزن این کشتی‌گیر کوبایی در رویداد‌های مختلف حضور می‌یابد. هندس در سال ۲۰۱۹ تواسنت سهمیه المپیک را برای کشور کسب کند و در نهایت لوپز توانست قهرمان المپیک شود.

وی این راهم گفت: اردوی تیم ملی کشتی فرنگی امروز به پایان رسید و دور جدید اردو در کمپ تیم ملی از ۶فرودین ماه آغاز خواهد شد که در نهایت پس از این مرحله، تیم به رقابت قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.

امین میرزازاده

دکمه بازگشت به بالا