ورزشی

سون: زمان قهرمانی ما در آسیا فرا رسیده است

مهاجم تیم ملی کره جنوبی گفت زمان قهرمانی کره در آسیا فرارسیده است.

به گزارش اخبار ورزشی، قطر در حال حاضر جایگاه ویژه‌ای در حرفه سون هیونگ مین دارد و حالا کاپیتان کره بار دیگر به این کشور آمده است تا تاریخ‌سازی کند.

ورزشگاه الغرافه جای مهمی در زندگی ورزشی سون هیونگ مین است. او سال ۲۰۱۱ وقتی ۱۸ سال داشت در پیروزی چهار بر یک کشورش مقابل هند گلزنی کرد. آن گل که تقریباً ۱۳ سال پیش به ثمر رسید، اولین گل ملی سون بود و باعث شد رفته‌رفته در زمره بهترین‌های آسیا قرار گیرد. سون در مجموع ۴۱ بار در ۱۱۸ بازی برای کره جنوبی گلزنی کرده است.

سون درباره حضورش در جام ملت‌های آسیا گفت: حضور در جام ملت‌ها چیز خاصی است. من در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ حاضر بودم و الان باز هم در قطر حضور دارم. در این سال‌ها اتفاقات زیادی برایم رخ داده و از این بابت خوشحالم و اکنون به دنبال کسب قهرمانی در جام ملت‌ها هستم. ما فقط می‌خواهیم بازی به بازی پیش بروین و فعلا تمرکزمان روی بازی دوم است.

سون سال ۲۰۱۱ بخشی از تیم هیجان‌انگیز کره با مربیگری چو کوانگ رائه بود که به نیمه‌نهایی رسید اما در ضربات پنالتی در دیداری حماسی با ژاپن شکست خورد. آنها چهار سال بعد در استرالیا به قهرمانی نزدیک‌تر شدند ولی در وقت‌های اضافه از استرالیای میزبان شکست خوردند.

کره در یک‌چهارم نهایی سال ۲۰۱۹ نیز به قطر میزبان باخت و حذف شد. این باخت‌ها به این معناست که کره‌ای‌ها همچنان منتظر سومین عنوان قاره‌ای هستند تا بتوانند بعد از سال‌ها عنوان نخست را به دست بیاورند.

سون در پاسخ به سوالی درباره مقایسه این تیم‌ها گفت: شما نمی‌توانید هیچ تیمی را در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ با هم مقایسه کنید چون نسل‌ها تغییر می‌کنند و سبک فوتبال به طور کلی عوض می‌شود. ما بازیکنان بااستعداد و شگفت‌انگیزی داشته‌ایم اما همه چیز به تعهد بستگی دارد. ۶۴ سال است که قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده‌ایم. بنابراین زمان زیادی است و باید بتوانیم این دوره به این انتظار پایان دهیم.

کره‌ای‌ها با پیروزی سه بر یک مقابل بحرین در روز دوشنبه و با درخشش لی کانگ این کارشان را با پیروزی آغاز کردند. یاران سون در دومین دیدار با اردن و در ادامه با مالزی روبه‌رو خواهند شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا