ورزشی

سکوت در برابر فرار مالیاتی خارجی‌های فوتبال!؟

اگرچه باشگاه های ایرانی با بازیکنان و مربیان خارجی حساب دارند ، اما مشخص نیست که این مالیات بر درآمد خارجی چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش اخبار ورزشی ، یک قانون نانوشته در فوتبال ایران وجود دارد که طبق آن در قرارداد هر بازیکن و مربی خارجی باید مالیات بر درآمد به عهده کارفرما باشد و حقوق و دستمزد آن خالص پرداخت شود. این بدان معنی است که اگر یک باشگاه یا فدراسیون مربی یا بازیکن خارجی استخدام کند ، تا خالص بودن حقوق آنها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد شخص استخدام شده خواهند بود.

در سالهای اخیر هر از گاهی مشکل مالیاتهای خارجی مطرح می شود و اگرچه پرداخت مالیات حقوق آنها مجاز نیست ، اما همچنان شاهد تمدید این بند در قرارداد هستیم. در عین حال مهمترین نکته اجتناب از مالیات است که در این نوع قرارداد شکل گرفته است.

طبق قانون مالیات ، اداره مالیات فقط اشخاص مشمول مالیات را مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد خود می داند و هیچ ارتباطی با قرارداد یا توافق با کارفرما ندارد. در حقیقت ، اگر یک فوتبالیست با مربی خارجی در قراردادی خودتنظیم گنجانده شود که مالیات بر درآمد به عهده کارفرما است ، این قرارداد صرفاً توافق طرفین است و اداره مالیات طبق قانون مالیات را از کارفرما دریافت نمی کند. آی تی.

این بدان معناست که اگر بازیکن یا مربی خارجی مالیات قرارداد خود را پرداخت نکند ، تا زمانی که در ایران باشد با محدودیت هایی از جمله ممنوعیت سفر یا مصادره اموال (اگر در ایران مالک املاک باشد) روبرو خواهد شد ، اما فقط در صورت مراجعه شخص به ایران به آهستگی ، ممنوعیت خروج دیگر م effectiveثر نبود و اداره مالیات هیچ اقدامی برای پیوستن ادعای خود به کارفرمای قرارداد انجام نداد.

به عنوان مثال ، هنگامی که برانکو ایوانکوویچ در سال 2006 تیم ملی فوتبال ایران را ترک کرد ، مالیات قرارداد وی پرداخت نشد و تا 9 سال پس از تصدی پرسپولیس ، هرگز از ترس ممنوعیت خروج به ایران نیامد. در قرارداد با فدراسیون فوتبال آمده است که پرداخت مالیات قرارداد به عهده فدراسیون فوتبال است اما اداره مالیات مسئولیت پرداخت مالیات را فقط برانکو بر عهده دارد.

حالا به نظر می رسد که دوباره چه اتفاقی افتاده است. طی چند سال گذشته ، فیفا و باشگاه ها طبق قوانین فیفا میلیون ها دلار حقوق به مربیان و بازیکنان خارجی پرداخت کرده اند ، اما هیچ کس مطمئن نیست که مالیات به اداره مالیات پرداخت می شود یا اداره مالیات خارج از کشور. باید پرداخت کنید؟

به عنوان مثال ، آیا مالیات قرارداد کیروش ، ویلموتس و بسیاری دیگر از بازیکنان و مربیان خارجی تسویه شده است یا ما شاهد فرار مالیاتی گسترده هستیم؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا